ارسال پاسخ
تعداد بازدید 106
نویسنده پیام
hamed-76 آفلاین


ارسال‌ها : 13
عضویت: 9 /8 /1392
سن: 24
شناسه یاهو: www.majnoone13@yahoo.com
تشکرها : 1

«عشق در نبرد اول» جایزه باران شد
فیلم «عشق در نبرد اول» نه تنها دیشب سه جایزه بخش دو هفته کارگردانان را برد بلکه جایزه منتقدان جشنواره کن را نیز نصیب خود کرد.



برندگان جوایز چهل و ششمین دوره بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن دیشب معرفی شدند و کمدی رمانتیک فرانسوی «عشق در نبرد اول» که اولین تجربه کارگردانی توماس کایلی بود، هر سه جایزه این بخش جنبی را برد.این فیلم که موفق شده برای اولین بار در تاریخ کن هر سه جایزه این بخش را نصیب خود کند، با بازی کوین ازیس و آدل هانل ساخته شده است.

این فیلم برنده جایزه سینمای هنری شد و جایزه جامعه نویسندگان و آهنگسازان دراماتیک را که به فیلم‌های فرانسوی ‌زبان تعلق می‌گیرد، از آن خود کرد. این فیلم همچنین به عنوان برنده جایزه سینمای اروپا نیز انتخاب شد که به بهترین فیلم اروپایی بخش دو هفته کارگردانان اهدا می‌شود.

در همین حال فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم نیز در همین روز «عشق در نبرد اول» را برنده جایزه فیپرشی بهترین فیلم بخش دو هفته کارگردانان این دوره جشنواره کن اعلام کرد.

به این ترتیب فیلم «عشق در نبرد اول» در حالی که در بخش مسابقه اصلی نیز حضور نداشت، موفقیتی را کسب کرد که تاکنون نصیب هیچ فیلمی نشده و این مساله می تواند موجب موفقیت تجاری فیلم در فرانسه شود.

«عشق در نبرد اول» درباره یک نجار جوان است که شیفته دختری جوان است که خود او شیفته ارتش است. همین امر موجب می شود تا هر دوی اینها در تمرینات نظامی شرکت کنند.

جایزه بخش فیلم کوتاه نیز به «بی قلب» ساخته مارا مورماندی و تیائو رسید که فیلمی برزیلی و درباره پسری است که در تعطیلاتی که برای ماهیگیری می رود با دختری به نام بی قلب آشنا می‌شود.

امسال 18 فیلم بلند داستانی در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن شرکت داشتند. این بخش با نمایش فیلم «کودکی» به کارگردانی سلین شاما 15 مه (25 اردیبهشت) افتتاح شد و فردا فیلم کمدی «غرور» به کارگردانی متیو وارچس کارگردان بریتانیایی پایان‌دهنده آن خواهد بود.

سال گذشته فیلم «من، خودم و مامان» به کارگردانی گیوم گالی‌ ین در بخش دو هفته کارگردانان دو جایزه برد و همین مساله کمک کرد تا فیلم هم یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های فرانسوی سال 2013 شود و هم در جوایز سزار که به عنوان اسکار سینمای فرانسه شناخته می‌شود، پنج جایزه را از آن خود کند.

شنبه 03 خرداد 1393 - 13:07
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :