ارسال پاسخ
تعداد بازدید 108
نویسنده پیام
hamed-76 آفلاین


ارسال‌ها : 13
عضویت: 9 /8 /1392
سن: 24
شناسه یاهو: www.majnoone13@yahoo.com
تشکرها : 1

معرفی برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن
گروه داوری بخش نوعی نگاه شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن به ریاست پابلو تراپرو از آرژانتین برندگان این دوره خود را دیشب معرفی کرد.



بخش جانبی شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن برندگان خود را دیشب معرفی کرد و جایزه اصلی را به «خدای سفید» ساخته کرنل موندروکژو اهدا کرد.

در این مراسم که در کاخ بونوئل برگزار شد، این فیلم که ساخته کارگردانی مجار و درباره یک شورش سگی است، موفق به دریافت جایزه اول شد.

این کارگردان با تشکر ویژه از گروهی که با وی همکاری کرده بودند و به خصوص سگ‌هایی که در این فیلم حضور داشتند، جایزه خود را دریافت کرد. وی گفت این جایزه برای آزادی فیلمسازی است و از نویسندگان مستقل حمایت می کند.

در این مراسم ژیل ژاکوب که خود در سال 1978 این بخش را راه اندازی کرده با حضور گروه داوری که از میان 20 فیلم به این فیلم جایزه دادند، به روی صحنه آمد.

کارگردان، نویسنده و تهیه کننده آرژانتینی پابلو تراپرو رییس گروه داوری بخش نوعی نگاه بود و گروه داوری وی متشکل از پیتر بکر، ماریا بونوی بازیگر نروژی-سوئدی، جرالدین پالاس بازیگر فرانسوی و موسی تور کارگردان، نویسنده و تهیه کننده سنگالی بودند.

در این مراسم تراپرو سخنرانی کوتاهی به زبان اسپانیایی ارایه کرد و موسی توره کارگردان سنگالی نیز به زبان وولوف حرف زد.

جایزه گروه داوری به روبن اوستلوند برای فیلم «فورس ماژور» رسید که درباره خانواده ای در بحران در یک تعطیلات اسکی است و تقدیر ویژه گروه داوری نیز به «نمک زمین» ساخته ویم وندرس و جولیانو ریبرو سالگادو رسید که مستندی درباره عکاس مشهور سالگادو است. با این حال ویم وندرس در مراسم دریافت جایزه حضور نیافت.

جایزه بهترین بازیگر به دیوید گالپیلیل برای «کشور چارلی» ساخته رالف دوهر کارگردان استرالیایی رسید و فیلم افتتاحیه «دختر میهمانی» جایزه گروه بازیگران را گرفت.
سال پیش «تصویر گمشده» ساخته ریتی پان جایزه این بخش را دریافت کرده بود و ریان گوگلر برای «ایستگاه فروتویل» به عنوان بهترین فیلم شناخته شده بود.

در بخش نگاه ویژه 20 فیلم به نمایش در‌آمد و فیلم اقتتاحیه این بخش فیلم فرانسوی «دختر میهمانی» (Party Girl) به کارگردانی ماری آماچوکلی، کلر برگر و ساموئل تس بود که روز پنج شنبه پانزدهم ماه می (25 اردیبهشت) اکران ‌شد.

بخش نوعی نگاه فستیوال فیلم کن معمولا بر روی کسانی که اولین تجربه کارگردانی شان را تجربه می کنند و یا کارگردانانی که مانند رقابت کنندگان بخش نخل طلا تجربه زیادی ندارند، تمرکز می کند.

جایزه بخش اصلی کن که به ریاست جین کمپیون انجام شده، امشب در مراسم اختتامیه کن اهدا خواهد شد.

شنبه 03 خرداد 1393 - 13:16
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :