loading...
عدالت رسانه ای
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
همبازی شدن لیلا حاتمی و همسرش در فیلمی جدید/ عکس 0 120 yoonessorkhabi
آهنگ جدید سامان جلیلی با نام خیال / دانلود 0 99 hamed-76
اعلام آثار پذیرفته شده در جشنواره تئاتر خیابانی طلوع خرداد 0 85 hamed-76
فرزاد فرزین: حاضر نشدم در کنار خواننده ای از رژیم صهیونیستی قرار گیرم 0 87 hamed-76
گریم پوریا پورسرخ برای سریال کیمیا/ عکس 0 91 yoonessorkhabi
غافلگیری خانم بازیگر در روز تولدش/ عکس 0 112 yoonessorkhabi
لیفتراک سواری الناز شاکردوست/ عکس 0 109 yoonessorkhabi
جایزه ویژه جام‌جهانی فوتبال هنرمندان به خواننده ایرانی رسید 0 87 hamed-76
نمایش «رد کارپت» عطاران در جشنواره کن 0 124 hamed-76
۵ فیلم بد جشنواره کن 0 99 hamed-76
فیلمسازان ایرانی محبوب «کن» چه کسانی هستند؟ 0 110 hamed-76
برگزیدگان سینه فونداسیون کن جوایز خود را گرفتند 0 85 hamed-76
معرفی برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن 0 108 hamed-76
«عشق در نبرد اول» جایزه باران شد 0 106 hamed-76
برد پیت شعری از مولانا را روی دستش خالکوبی کرد/عکس 0 121 hamed-76
رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کن 2014 0 118 hamed-76
مجری جشنواره کن 2014 معرفی شد/عکس 0 123 hamed-76
مریلا زارعی عکس منتسب به خودش را تکذیب کرد/عکس 0 272 yoonessorkhabi
گریم متفاوت مهدی سلطانی در سریال مدینه عکس 0 125 yoonessorkhabi
عموپورنگ در قبرستان ابن بابویه/ عکس 0 145 yoonessorkhabi
یونس سرخابی بازدید : 46 1392/09/04 نظرات (1)

«بازار» به عنوان یک شبکه اقتصادی که از آن انتظار می‌رود صرفا تبلیغاتی نباشد، با بهره‌گیری از شیوه‌های متفاوت تبلیغات، به نوعی به منبع درآمدی جدی برای تلویزیونی بدل شده که این روزها اوضاع مالی‌ چندان خوبی هم ندارد.



به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه بازار مدتی است صرفا به پخش برنامه‌هایی با موضوع معرفی نمایشگا‌های صنعتی و تجاری، اعلام قیمت‌ها، تبلیغ کالاهای مصرفی و ... بسنده می‌کند؛ این در حالی است که بازار به عنوان یک شبکه تخصصی، پیش از این نشان داده است که با تولید و پخش برنامه‌های تولیدی و چالشی همچون «سبد» (منصور ضابطیان)، «نمودار» (علی درستکار)، «از همین امروز» (محمود شهریاری) و ... می‌تواند طیفی از مخاطبان علاقمند به مباحث اقتصادی را هم با خود همراه و هدفی فراتر از یک شبکه صرفا تبلیغاتی را دنبال کند.

با این حال به نظر می‌رسد این رویکرد چندی است در شبکه بازار نادیده گرفته شده و این شبکه اغلب به پخش برنامه‌های تبلیغاتی اکتفا می‌کند. همچنین شبکه بازار اخیرا در اقدامی جدید، بخشی با عنوان «نیازمندی‌ها» را راه‌اندازی کرده که در حوزه املاک، خودرو، خدمات و آموزش اطلاع‌رسانی می‌کند.


خبرنگار ایسنا برای تکمیل این گزارش، گفت‌و‌گویی با علی درستکار مجری برنامه «نمودار» شبکه بازار انجام داده تا عملکرد این روزهای شبکه بازار را ارزیابی کند.

درستکار که پیش از این اجرای برنامه «نمودار» شبکه بازار را عهده‌دار بوده است، ابتدا یادآور می‌شود که به دلیل رودربایستی با مدیر شبکه بازار و همچنین دیگر مسؤولان این شبکه، چندان نمی‌تواند آزادانه در این زمینه نظرش را اعلام کند.او ادامه می‌دهد: کنترل‌شده‌ی این مساله این است که می‌شود در این خصوص دو رویکرد را در پیش گرفت؛ اول داشتن این شبکه با عنوان شبکه اقتصاد و دوم داشتن این شبکه با عنوان بازار و محملی برای خرید و فروش.

وی در عین حال تاکید می‌کند: درست است که در جهان بازارهای تلویزیونی وجود دارند و به نوعی کاسبی به راه انداخته‌اند، اما با این حال در کشور ما به دلایل مختلف فرهنگی، چنین شبکه‌ای با رویکرد بازاری، وجهه همت و اولویت کار و رسانه‌ای ما نبوده است و ممکن است به دلایلی از جمله فقر مالی، مسؤولان تلویزیون به این نتیجه رسیده‌اند که ما نیازمند شبکه‌ای مثل بازار هستیم اما این ضرورت، وجود یک شبکه اقتصادی را از بین نمی‌برد.

*** ای‌کاش «بازار»، شبکه اقتصادی باقی می‌ماند

او خاطرنشان می‌کند: چه شایسته بود که وقتی تصمیم گرفتند شبکه بازار شبکه اقتصادی باشد، همان اقتصادی باقی بماند.

درستکار همچنین در این خصوص بیان می‌کند: شخصا رویکرد قبلی شبکه بازار را به عنوان اقتصاد بیشتر می‌پسندیم و به عنوان فردی که سال‌ها در حوزه اقتصاد و تلویزیون کشور کارآموزی کردم و فعالیت داشتم، می‌خواهم بگویم ای کاش همان نگاه قبلی در شبکه بازار محفوظ می‌ماند؛ چرا که قطعا زمینه رشد و توسعه بهتر کشورمان را مهیا می‌کرد.

این مجری تلویزیون معتقد است: هنوز هم دیر نشده است که یک شبکه اقتصادی تأسیس شود و با برنامه‌ریزی‌های جامع و منسجم شاهد اتفاق‌های بهتری باشیم.درستکار همچنین در پایان سخنانش با اشاره به سنخیت دین و اقتصاد یادآور می‌شود: باید بگویم اقتصاد از دین ما جدا نیست و همواره فعالیت‌های درست و خدامحور اقتصادی مورد تأیید دین است و هیچ منافاتی هم با هم ندارند.

به گزارش ایسنا، بازار یکی از شبکه‌های تلویزیونی رسمی است که در مجموعه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مدیریت می‌شود. بازار سومین شبکه تلویزیونی ایران است که تنها به صورت دیجیتال پخش می‌شود.در بخش اهداف، شبکه بازار آورده که: این شبکه در هفت فاز مختلف چون: معرفی کالا و خدمات و اخبار اقتصادی، گزارش‌ها و آگهی، فروش مستقیم کالا، برنامه‌های آموزشی مرتبط با تجارت برنامه می‌سازد.بازار به عنوان یک شبکه اقتصادی، بیست‌و‌نهم آبان ماه سال ۱۳۹۰ پخش رسمی خود را آغاز کرد. مدیریت این شبکه اکنون برعهده مجید رجبی معمار است.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط طرفدارirib در تاریخ 1392/09/04 و 19:50 دقیقه ارسال شده است

شکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلک!


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي و عزیز سایت عدالت رسانه ای.لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت،ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نسیم در استانها

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2705
  • کل نظرات : 781
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 124
  • آی پی امروز : 101
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 1,764
  • باردید دیروز : 108
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,427
  • بازدید ماه : 4,255
  • بازدید سال : 30,592
  • بازدید کلی : 781,804
  • کدهای اختصاصی
    .
    پـخش زنـده شـبـکه ها

    شبکه ها در عربست