loading...
عدالت رسانه ای
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
همبازی شدن لیلا حاتمی و همسرش در فیلمی جدید/ عکس 0 120 yoonessorkhabi
آهنگ جدید سامان جلیلی با نام خیال / دانلود 0 99 hamed-76
اعلام آثار پذیرفته شده در جشنواره تئاتر خیابانی طلوع خرداد 0 85 hamed-76
فرزاد فرزین: حاضر نشدم در کنار خواننده ای از رژیم صهیونیستی قرار گیرم 0 87 hamed-76
گریم پوریا پورسرخ برای سریال کیمیا/ عکس 0 91 yoonessorkhabi
غافلگیری خانم بازیگر در روز تولدش/ عکس 0 112 yoonessorkhabi
لیفتراک سواری الناز شاکردوست/ عکس 0 109 yoonessorkhabi
جایزه ویژه جام‌جهانی فوتبال هنرمندان به خواننده ایرانی رسید 0 87 hamed-76
نمایش «رد کارپت» عطاران در جشنواره کن 0 124 hamed-76
۵ فیلم بد جشنواره کن 0 99 hamed-76
فیلمسازان ایرانی محبوب «کن» چه کسانی هستند؟ 0 110 hamed-76
برگزیدگان سینه فونداسیون کن جوایز خود را گرفتند 0 85 hamed-76
معرفی برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن 0 108 hamed-76
«عشق در نبرد اول» جایزه باران شد 0 106 hamed-76
برد پیت شعری از مولانا را روی دستش خالکوبی کرد/عکس 0 121 hamed-76
رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کن 2014 0 118 hamed-76
مجری جشنواره کن 2014 معرفی شد/عکس 0 123 hamed-76
مریلا زارعی عکس منتسب به خودش را تکذیب کرد/عکس 0 272 yoonessorkhabi
گریم متفاوت مهدی سلطانی در سریال مدینه عکس 0 125 yoonessorkhabi
عموپورنگ در قبرستان ابن بابویه/ عکس 0 145 yoonessorkhabi
یونس سرخابی بازدید : 57 1392/09/04 نظرات (0)

انیمیشن عروسکی «خانه ما» که کار خود را از ده سال گذشته آغاز کرده در گام چهارم تولید قرار گرفت.



به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، عروسک و نمایش‌های عروسکی از دیرباز هم مورد توجه بزرگسالان و هم مورد توجه کودکان قرار داشتند.در ادبیات ایران و جهان نمونه‌های بسیاری از جان گرفتن عروسک‌ها و ورود آنها به دنیای انسان‌ها دیده می‌شود. این مسئله بیانگر این مطلب است که انسانها همیشه در آرزوی دیدن حرکت در عروسک‌ها بوده‌اند حالا بدیهی است که در میان این همه تکنیک‌های نمایش عروسکی (خیمه شب‌بازی، پاپت و ماریونت و . . .) عروسکی تک‌فریم به دلیل برخورداری از تکنیک‌ها و افکت‌های سینمایی از جذابیت بیشتری برخوردار است.

متاسفانه این روش با وجود استقبال بسیار مخاطبین مورد بی‌توجهی قرار گرفته است از همین رو شاهد تولیدات کمی از این تکنیک هستیم. این دست تولیدات علیرغم پیش‌تولید طولانی‌تر و وقت‌گیرتر، در بخش متحرک سازی از سرعت بیشتری برخوردار است.

مجموعه «خانه ما» که با استفاده از تکنیک عروسکی تک فریم به تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا از ده سال گذشته کار خود را آغاز کرد، بازخورد  قابل توجهی بین مخاطب کودک و نوجوان از همان سال‌های ابتدایی خود داشته است.

این مجموعه با فضایی فانتزی، بیانی طنزآمیز و کاراکترهای شیرین توانسته از همان سال‌های اولیه پخش در سیما جایگاه خوبی بین مخاطبین کودک پیدا کند. هدف از ساخت این مجموعه، آموزش مهارت‌های زندگی و بیان هنجارها و ناهنجارها به کودکان بوده است.

«خانه ما» توانسته است تا با بهره‌گیری از زبان طنز و خلق فضایی فانتزی با بیننده ارتباطی تنگاتنگ برقرار کند. پرهیز از مستقیم‌گویی در بیان داستان‌ها از دیگر ویژگی‌های قابل توجه «خانه ماست».

این مجموعه به عنوان اولین و تنها انیمیشن در رسانه ی ملی است که به مدت 10 سال، 156 قسمت تولید و پخش شده است و پس از پخش هر فصل نظرسنجی‌هایی از مجموعه به عمل آمده که بیانگر بازخورد خوب آن در بین کودکان است اما قرار است که به دویست قسمت تولید هم برسد.

کاراکترهای این مجموعه بسیار واقعی و در عین حال شیرین و خوش بیان هستند؛ این دو ویژگی در کنار هم به مخاطب کودک کمک کرده تا هر چه بیشتر با قصه همراه شود. کاراکتر محوری این مجموعه بهمن می‌باشد که تمام ویژگی‌های مثبت و منفی یک کودک را در خود دارد.

او با شیطنت‌ها و شیرین زبانی‌هایش فضایی شاد و جذاب را فراهم کرده تا در این بستر مخاطب آموزه‌های لازم را فرا گیرد. طراحی دکور و آکساسوار فضایی از یک خانه و خانواده متوسط ایرانی را ترسیم کرده که بیننده می‌تواند به سهولت با آن همذات پنداری کند.

در جدیدترین سری از مجموعه «خانه ما» سعی شده با ورود کاراکترهای جدید و همچنین ساخت لوکیشن‌های بیشتر، فضای متنوع‌تری به مجموعه بخشیده شود.

روزی از روزها یک موجود فضایی با نام بوبو به زمین می‌آید. بوبو که متوجه شده بهمن بزرگترین آرزویش دیدار با یک موجود فضایی است تصمیم می‌گیرد نزد او بماند. بهمن در اولین برخورد با بوبو وجود او را در کنارش باور نمی‌کند اما به تدریج به او عادت کرده و بعد از مدت کوتاهی به او علاقه‌مند می‌شود. هیچ کس به جز بهمن قادر به دیدن بوبو و شنیدن صدای او نیست. بوبو بسیار بازیگوش و شیطان است. از آنجایی که بوبو از فضا آمده با خیلی از رفتارهای انسان‌ها، قوانین آنها، بایدها و نبایدها و حتی امکانات و روابط آنها آشنایی ندارد و همین امر باعث ایجاد دردسرهایی برای او و بهمن می‌شود. بوبو یک خاصیت ویژه دارد و آن هم این است که هر موقع دلش خواست می‌تواند برای حضور فیزیکی در بین انسان‌های دیگر خود را به شمایل هر شخصیتی مورف کند. علاوه بر داستان‌های خانه و خانواده بهمن و قصه‌های بازارچه، همراهی بهمن با این موجود عجیب و غریب فضایی داستان‌های جدیدی را برای مجموعه شکل می‌دهد.

سال‌های سال و به تعدادی زیاد تولید می‌شوند که قادرند تازگی خود را برای نسل‌های بعدی هم حفظ کنند. خوشبختانه مجموعه «خانه ما» با بهره‌گیری از داستان‌های جذاب، انیمه پر حرکت، لوکیشن‌های زیبا و بهره‌گیری از گویندگان صاحب نام توانسته تا به امروز بیش از دویست قسمت تولید و پخش شود که این خود بیانگر استقبال مخاطبین از این مجموعه است.

در حال حاضر فصلی جدید از این مجموعه در 52 قسمت به تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا در دست تولید است که در آن تصمیم دارند تا در سری جدید، با ورود شخصیتی متفاوت از کاراکترهای پیشین، جاذبه‌ای جدید به مجموعه «خانه ما » اضافه کنند.تلاش سازندگان انیمیشن «خانه ما» در این ده سال بر این است تا در جهت علاقه مخاطبین، این مجموعه را در فصل‌های دیگر، با تنوع بیشتر و کیفیت بهتر در آینده نزدیک تولید و عرضه کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي و عزیز سایت عدالت رسانه ای.لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت،ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نسیم در استانها

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2705
  • کل نظرات : 781
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 124
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 101
  • بازدید امروز : 638
  • باردید دیروز : 1,805
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,106
  • بازدید ماه : 4,934
  • بازدید سال : 31,271
  • بازدید کلی : 782,483
  • کدهای اختصاصی
    .
    پـخش زنـده شـبـکه ها

    شبکه ها در عربست