loading...
عدالت رسانه ای
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
همبازی شدن لیلا حاتمی و همسرش در فیلمی جدید/ عکس 0 120 yoonessorkhabi
آهنگ جدید سامان جلیلی با نام خیال / دانلود 0 99 hamed-76
اعلام آثار پذیرفته شده در جشنواره تئاتر خیابانی طلوع خرداد 0 85 hamed-76
فرزاد فرزین: حاضر نشدم در کنار خواننده ای از رژیم صهیونیستی قرار گیرم 0 87 hamed-76
گریم پوریا پورسرخ برای سریال کیمیا/ عکس 0 91 yoonessorkhabi
غافلگیری خانم بازیگر در روز تولدش/ عکس 0 112 yoonessorkhabi
لیفتراک سواری الناز شاکردوست/ عکس 0 109 yoonessorkhabi
جایزه ویژه جام‌جهانی فوتبال هنرمندان به خواننده ایرانی رسید 0 87 hamed-76
نمایش «رد کارپت» عطاران در جشنواره کن 0 124 hamed-76
۵ فیلم بد جشنواره کن 0 99 hamed-76
فیلمسازان ایرانی محبوب «کن» چه کسانی هستند؟ 0 110 hamed-76
برگزیدگان سینه فونداسیون کن جوایز خود را گرفتند 0 85 hamed-76
معرفی برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن 0 108 hamed-76
«عشق در نبرد اول» جایزه باران شد 0 106 hamed-76
برد پیت شعری از مولانا را روی دستش خالکوبی کرد/عکس 0 121 hamed-76
رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کن 2014 0 118 hamed-76
مجری جشنواره کن 2014 معرفی شد/عکس 0 123 hamed-76
مریلا زارعی عکس منتسب به خودش را تکذیب کرد/عکس 0 272 yoonessorkhabi
گریم متفاوت مهدی سلطانی در سریال مدینه عکس 0 125 yoonessorkhabi
عموپورنگ در قبرستان ابن بابویه/ عکس 0 145 yoonessorkhabi
یونس سرخابی بازدید : 46 1392/09/15 نظرات (0)

نقش مجری در رساندن برنامه های تلویزیونی به موفقیت مطلوب،نقشی بسیار اساسی است. از همین حیث اجرا از مشاغل حساس در تلویزیون تلقی می‌ شود.

ربابه منصوری مجری برنامه  «صبح و زندگی»  سیمای اردوی شبکه جهانی سحر در گفت و گو با روابط عمومی شبکه سحر، از دلایل دخیل در انتخاب شدن به عنوان مجری گفت: من با معرفی مجری دیگر برنامه آقای گردیزی برای دادن تست اجرا به شبکه سحر آمدم.

در تست زبان اردو مشکلی نداشتم و از نظر ارتباط با دوربین و اعتماد به نفس اجرا هم خوب عمل کردم. به این ترتیب از اول خرداد سال جاری فعالیتم را به عنوان مجری برنامه آغاز کردم و سه روز در هفته روزهای شنبه ، یکشنبه و پنجشنبه در این برنامه حضور دارم و متن بخش های اجرایم را خودم تنظیم می کنم و در کنار مجری دیگری، برنامه را اداره می کنم.

منصوری از روش اجراهای خود اینگونه یاد کرد: چون برنامه  صبح و زندگی  یک برنامه صبحگاهی است، من با انرژی زیاد برنامه را اجرا می کنم و در هنگام گفت و گو با کارشناس، بدون هیچ پیچیدگی و کاملا ساده صحبت می کنم تا مخاطبان عادی هم متوجه موضوع شوند. حتما قبل از برنامه تحقیق و مطالعه انجام می دهم تا خودم را جای مخاطب بگذارم و سوال های او را بپرسم و به عنوان یک مخاطب، از اطلاعاتی که جمع آوری کرده ام، بهره می برم و آنها را تکمیل می کنم. معتقدم اگر یک مجری در حوزه فعالیت خود مطالعه نکند، گفت و گو و بحث کارشناس خسته کننده و ملال آور خواهد شد.

او به استانداردهای اجرا اشاره کرد: صداقت با بیننده شرط لازم یک مجری، بخصوص در زمان گفت وگوهای تخصصی با کارشناس است. اگر مجری اطلاعاتی در زمینه موضوع ندارد، نباید در آن زمینه با اعمال نظر بی جا و ناصحیح، مخاطب را به گمراهی بکشاند، پس مطالعه و تحقیق لازمه فعالیت  مجری یک برنامه گفت و گو محور است، همچنین مجری برنامه باید با صمیمیت و انرژی اما با رعایت حریم به گونه ای که بی ادبی محسوب نشود، با مخاطب و همینطور با کارشناسان برنامه صحبت کند.

مجری برنامه  صبح و زندگی  به عوامل ماندگاری یک مجری اشاره نمود: عامل های زیادی در این موضوع دخیل هستند. به عنوان یک بیننده، لباس مجری، تسلط او در بیان مطالب و گفت و گو با کارشناس و راحت بودن با دوربین همه عوامل موثری در ماندگار شدن وی در ذهن من می شود. قطعا بینندگان ما هم چنین ملاک و معیار هایی دارند.

وی به میزان رضایت بینندگان از برنامه پرداخت و افزود: از زمانی که تهیه کننده این برنامه عوض شد، سبک برنامه تغییر کرد. در سری جدید تلاش بر این است که به موضوعات مربوط به خانم ها بیشتر پرداخته شود. تا حالا درخواست های متعددی مبنی بر این که دوست داریم غذاهای ایرانی را یاد بگیریم از سوی مخاطبان دریافت شده است، اما متاسفانه برنامه ما زمان کافی برای این کار را ندارد، چون مخاطبان ما بیشتر خانم های خانه دار هستند، حتی در بحث پزشکی هم بیشتر درخواست ها مربوط به کودکان و زنان می شود. آنها از ما می خواهند در مورد بیماری ها و علائم بیماری های کودکان و بیماری های زنان به تفصیل در برنامه صحبت کنیم که تا به حال چندین مرتبه متخصصانی در برنامه حضور یافتند و به این موضوعات پرداختند. یک نکته مهم دیگر این است که صبح و زندگی در مناطق شیعه نشین پاکستان خیلی طرفدار دارد و این موضوع باید مد نظر قرار گیرد تا برنامه به سطح بالاتری ارتقاء پیدا کند.

وی به میزان رضایت بینندگان از برنامه پرداخت و افزود: از زمانی که تهیه کننده این برنامه عوض شد، سبک برنامه تغییر کرد. در سری جدید تلاش بر این است که به موضوعات مربوط به خانم ها بیشتر پرداخته شود. تا حالا درخواست های متعددی مبنی بر این که دوست داریم غذاهای ایرانی را یاد بگیریم از سوی مخاطبان دریافت شده است، اما متاسفانه برنامه ما زمان کافی برای این کار را ندارد، چون مخاطبان ما بیشتر خانم های خانه دار هستند، حتی در بحث پزشکی هم بیشتر درخواست ها مربوط به کودکان و زنان می شود. آنها از ما می خواهند در مورد بیماری ها و علائم بیماری های کودکان و بیماری های زنان به تفضیل در برنامه صحبت کنیم که تا به حال چندین مرتبه متخصصانی در برنامه حضور یافتند و به این موضوعات پرداختند. یک نکته مهم دیگر این است که صبح و زندگی در مناطق شیعه نشین پاکستان خیلی طرفدار دارد و این موضوع باید مد نظر قرار گیرد تا برنامه به سطح بالاتری ارتقاء پیدا کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي و عزیز سایت عدالت رسانه ای.لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت،ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نسیم در استانها

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2705
  • کل نظرات : 781
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 124
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 101
  • بازدید امروز : 487
  • باردید دیروز : 1,805
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,955
  • بازدید ماه : 4,783
  • بازدید سال : 31,120
  • بازدید کلی : 782,332
  • کدهای اختصاصی
    .
    پـخش زنـده شـبـکه ها

    شبکه ها در عربست