loading...
عدالت رسانه ای
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
همبازی شدن لیلا حاتمی و همسرش در فیلمی جدید/ عکس 0 120 yoonessorkhabi
آهنگ جدید سامان جلیلی با نام خیال / دانلود 0 99 hamed-76
اعلام آثار پذیرفته شده در جشنواره تئاتر خیابانی طلوع خرداد 0 85 hamed-76
فرزاد فرزین: حاضر نشدم در کنار خواننده ای از رژیم صهیونیستی قرار گیرم 0 87 hamed-76
گریم پوریا پورسرخ برای سریال کیمیا/ عکس 0 91 yoonessorkhabi
غافلگیری خانم بازیگر در روز تولدش/ عکس 0 112 yoonessorkhabi
لیفتراک سواری الناز شاکردوست/ عکس 0 109 yoonessorkhabi
جایزه ویژه جام‌جهانی فوتبال هنرمندان به خواننده ایرانی رسید 0 87 hamed-76
نمایش «رد کارپت» عطاران در جشنواره کن 0 124 hamed-76
۵ فیلم بد جشنواره کن 0 99 hamed-76
فیلمسازان ایرانی محبوب «کن» چه کسانی هستند؟ 0 110 hamed-76
برگزیدگان سینه فونداسیون کن جوایز خود را گرفتند 0 85 hamed-76
معرفی برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن 0 108 hamed-76
«عشق در نبرد اول» جایزه باران شد 0 106 hamed-76
برد پیت شعری از مولانا را روی دستش خالکوبی کرد/عکس 0 121 hamed-76
رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کن 2014 0 118 hamed-76
مجری جشنواره کن 2014 معرفی شد/عکس 0 123 hamed-76
مریلا زارعی عکس منتسب به خودش را تکذیب کرد/عکس 0 272 yoonessorkhabi
گریم متفاوت مهدی سلطانی در سریال مدینه عکس 0 125 yoonessorkhabi
عموپورنگ در قبرستان ابن بابویه/ عکس 0 145 yoonessorkhabi
یونس سرخابی بازدید : 115 1392/09/25 نظرات (0)

در نشست هم‌اندیشی آسیب‌شناسی پژوهش در برنامه‌سازی رادیویی، تعداد برنامه‌هایی که هر کدام از شبکه‌های رادیویی با موضوع «زنان و خانواده» تولید و پخش کرده‌اند، اعلام شد.

به گزارش خبرنگار سرویس رادیو و تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در نشست هم‌اندیشی آسیب‌شناسی پژوهش در برنامه‌سازی رادیویی که با حضور دکتر محمد مهدی لبیبی (مدیر کل اداره پژوهش‌های رادیو) برگزار شد، جستاری در ویرایش و پیرایش متون رادیویی و همچنین تولید برنامه‌سازی در حوزه زنان و خانواده مورد آسیب‌شناسی قرار گرفت.

در این هم‌اندیشی دو پژوهش مورد آسیب‌شناسی قرار گرفت. در یکی از این پژوهش‌ها که با موضوع برنامه‌سازی رادیویی در حوزه زنان و خانواده مورد بررسی قرار گرفت، اعلام شد: در رادیو برخی از شبکه‌های رادیویی نسبت به سایر شبکه‌ها، فعال‌تر در حوزه زنان و خانواده عمل کرده‌اند و از میان آن‌ها می‌توان به رادیو تهران، رادیو گفت‌وگو، رادیو فرهنگ و رادیو ورزش اشاره کرد.

همچنین برخی از شبکه‌ها نیز چندان به این حوزه نپرداخته‌اند؛ به عنوان مثال رادیو ایران علی‌رغم حجم نسبتا بالای برنامه‌های خانواده چندان برنامه‌هایی در حوزه توانمندسازی زنان تولید نکرده است.

در این نشست اعلام شد: رادیو جوان با توجه به طیف وسیع مخاطبان جوان در سنین اشتغال و ازدواج، رادیو سلامت با توجه به نقش آگاهی‌رسانی در حوزه‌ی سلامت روانی و جسمانی بانوان و همچنین رادیو صدای آشنا با توجه به فراگیر بودن برنامه‌های این شبکه بیش از پیش به مسائل حوزه توانمندسازی زنان باید بپردازند.

در این پژوهش که توسط اسمر توبک گردآوری شده بود، اعلام شد، رادیو معارف 165 برنامه در حوزه زنان و خانواده در سال 92 تولید کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به «پرسمان تربیتی»، «چراغ مطالعه»، «بر بال سخن» و «صدف» اشاره کرد.

همچنین رادیو ایران نیز با ساخت 722 برنامه به حوزه خانواده و زنان پرداخته است که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به «نسیم مهربانی» اشاره کرد.

رادیو فرهنگ 52 برنامه در حوزه زنان و خانواده تولید کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به برنامه «هزار راه نرفته»، «راه زندگی»، «گفتار فرهنگی» و «آواز آب‌ها» اشاره کرد.

رادیو تهران نیز 91 برنامه در حوزه خانواده و زنان در سال 92 تولید کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به برنامه «مشکات»، «خانه ما»، «تمام ناتمام» اشاره کرد.

رادیو جوان نیز 118 برنامه در حوزه خانواده و زنان را تولید کرده است که از میان‌ آن‌ها می‌توان به برنامه «سبقت آزاد»، «خیلی خودمونی» و «اینجا شب نیست» اشاره کرد.

رادیو قرآن نیز 74 برنامه در حوزه خانواده و زنان تولید کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به برنامه‌هایی همچون «ام‌الوفا»، «چشمه جاری»، «کوثر قرآن» و «پیام‌آور کربلا» اشاره کرد.

رادیو سلامت 50 برنامه در حوزه زنان و خانواده تولید کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به برنامه «جمعه با طعم انار» و «زنان جامعه من» اشاره کرد.

در این هم‌اندیشی همچنین اعلام شد، شبکه ورزش 198 برنامه با موضوع خانواده و زنان تولید کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به برنامه «جهان ورزش»، «مادر قهرمان»، «ورزش و خانواده» و همچنین «یک مصاحبه یک سرود» اشاره کرد.

رادیو گفت‌وگو نیز 35 برنامه با این موضوع در سال 91 ساخته است که از میان آن‌ها می‌توان به برنامه «نقد حال»، «زیستن در آینه»، «بدون خط‌خوردگی» و «نقطه سرخط» اشاره کرد.

رادیو صدای آشنا نیز 153 برنامه با این موضوع تولید کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به برنامه «ایران دخت» اشاره کرد.

همچنین رادیو دانش نیز 66 برنامه در حوزه خانواده و زنان تولید کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به برنامه «رهیافت»، «ضربان» و «زلال سخن» اشاره کرد.

رادیو کتاب نیز 93 برنامه با این موضوع ساخته است که از میان آن‌ها می‌توان به برنامه «دا» اشاره کرد.

و در پایان رادیو پیام نیز تحریریه پخش آیتم‌هایی را به عنوان الگوپذیری از حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان اسوه زنان مسلمان داشته است.

به گزارش ایسنا در بخش دیگری از این هم‌اندیشی که با موضوع آسیب‌شناسی جستاری در ویرایش و پیرایش متون رادیویی توسط مراد مهدی‌نیا - ویراستار و پژوهشگر رادیو - مورد بررسی قرار گرفت، اعلام شد بیش از 100 برنامه رادیویی در این پژوهش شنیده شد که اکثر برنامه‌ها کار ویرایش و پیرایش متون را در خوب انجام داده بودند اما در پاره‌ای از موارد جای تأمل است که می‌بایست این ایرادها در بخش ویراستاری برطرف شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي و عزیز سایت عدالت رسانه ای.لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت،ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نسیم در استانها

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2705
  • کل نظرات : 781
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 124
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 101
  • بازدید امروز : 669
  • باردید دیروز : 1,805
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,137
  • بازدید ماه : 4,965
  • بازدید سال : 31,302
  • بازدید کلی : 782,514
  • کدهای اختصاصی
    .
    پـخش زنـده شـبـکه ها

    شبکه ها در عربست