loading...
عدالت رسانه ای
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
همبازی شدن لیلا حاتمی و همسرش در فیلمی جدید/ عکس 0 120 yoonessorkhabi
آهنگ جدید سامان جلیلی با نام خیال / دانلود 0 99 hamed-76
اعلام آثار پذیرفته شده در جشنواره تئاتر خیابانی طلوع خرداد 0 85 hamed-76
فرزاد فرزین: حاضر نشدم در کنار خواننده ای از رژیم صهیونیستی قرار گیرم 0 87 hamed-76
گریم پوریا پورسرخ برای سریال کیمیا/ عکس 0 91 yoonessorkhabi
غافلگیری خانم بازیگر در روز تولدش/ عکس 0 112 yoonessorkhabi
لیفتراک سواری الناز شاکردوست/ عکس 0 109 yoonessorkhabi
جایزه ویژه جام‌جهانی فوتبال هنرمندان به خواننده ایرانی رسید 0 87 hamed-76
نمایش «رد کارپت» عطاران در جشنواره کن 0 124 hamed-76
۵ فیلم بد جشنواره کن 0 99 hamed-76
فیلمسازان ایرانی محبوب «کن» چه کسانی هستند؟ 0 110 hamed-76
برگزیدگان سینه فونداسیون کن جوایز خود را گرفتند 0 85 hamed-76
معرفی برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن 0 108 hamed-76
«عشق در نبرد اول» جایزه باران شد 0 106 hamed-76
برد پیت شعری از مولانا را روی دستش خالکوبی کرد/عکس 0 121 hamed-76
رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کن 2014 0 118 hamed-76
مجری جشنواره کن 2014 معرفی شد/عکس 0 123 hamed-76
مریلا زارعی عکس منتسب به خودش را تکذیب کرد/عکس 0 272 yoonessorkhabi
گریم متفاوت مهدی سلطانی در سریال مدینه عکس 0 125 yoonessorkhabi
عموپورنگ در قبرستان ابن بابویه/ عکس 0 145 yoonessorkhabi
حامد نیک نژاد بازدید : 75 1392/10/01 نظرات (2)

همزمان با کنار گذاشته شدن فیلم «گذشته» به کارگردانی اصغر فرهادی به عنوان نماینده سینمای جمهوری اسلامی ایران در هشتاد و هفتمین دوره جشنواره سینمایی اسکار، سایت معتبر سینمایی «اسکرین دیلی »، از این اتفاق اظهار شگفتی کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، اسامی آثار راه یافته به بخش اسکار بهترین فلیم خارجی هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار (معتبرترین جایزه سینمایی بین المللی) جمعه شب در شرایطی اعلام شد که تعجب اغلب منتقدان، کارشناسان و اهالی سینما از کنار گذاشتن فیلم «گذشته» به کارگردانی اصغر فرهادی به عنوان نماینده سینمای کشورمان در این رقابت ها، شگفتی های فراوانی را به همراه داشت.

در همین راستا سایت معتبر سینمای «اسکرین دیلی» در مطلبی ضمن معرفی آثار پذیرفته شده در بخش بهترین فیلم خارجی در اسکار هشتاد و هفتم از کنار گذشته شدن فیلم هایی همچون «گذشته» و «وجده» نماینده کشور عربستان اظهار شگفتی کرده است.

اسکرین دیلی در مطلبی به آدرس اینترنتی http://www.screendaily.com/awards/academy-selects-foreign-shortlist/5064941.article?blocktitle=LATEST-FILM-NEWS&contentID=40562 این مطلب را در شرایطی بازتاب داده است که از واژه «شوک» در بیان این خبر استفاده کرده است.

در ادامه این مطلب فیلم های «سقوط دایره شکسته» به کارگردانی «فیلیکس فن گرونینگن» نماینده بلژیک، «یک اپیزود از زندگی ایرون پیکر» به کارگردانی «دانیس تانوویچ» نماینده بوسنی و هرزگوین، «تصویر گمشده» به کارگردانی «ریتی پان» نماینده کامبوج، «شکار» به کارگردانی «توماس وینتربرگ» نماینده دانمارک، «دو زندگی» به کارگردانی «جورج ماس» نماینده آلمان، «یادداشت» به کارگردانی «جانوس ساز» نماینده مجارستان، «زیبایی بزرگ» به کارگردانی «پائولو سورنتینو» نماینده ایتالیا و «عمر» به کارگردانی «هانی ابواسعد» نماینده فلسطین، به عنوان نامزدهای اولیه جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی معرفی شدند.

در ادامه این مطلب آمده است که از میان آثار اعلام شده در تاریخ 10 و 11 ژانویه (20 و 21 دی ماه) اسامی پنج اثر نهایی در این بخش بهترین فیلم خارجی اسکار هشتاد و هفتم معرفی خواهد شد.

هشتاد و هفتمین جایزه سینمایی اسکار در تاریخ دوم مارس (11 اسفندماه) در نیویورک برگزار می شود.

فیلم «گذشته» اصغر فرهادی در شرایطی از اسکار کنار گذاشته شده است که طی چند روز گذشته این اثر در جوایز «گلدن گلاب» نامزد شده بود.

جشنواره «گلدن گلاب»، به عنوان رویدادی شناخته می شود که آثار نامزد شده و دریافت کننده جوایز آن، اغلب به عنوان برگزیدگان اسکار نیز انتخاب می شوند.

کنار گذاشتن «گذشته» از اسکار هشتاد و هفتم در شرایطی رقم خورد که چندی پیش هیات منتقدین فیلم آمریکا در مراسم سالانه خود فیلم «گذشته» را به عنوان برترین فیلم خارجی سال انتخاب کرد.

فیلم «گذشته» در اغلب جشنواره های معتبر سینمایی که در آنها شرکت کرده بود موفق به دریافت جوایز آن رویدادها شده بود که مهترین آنها جشنواره کن گذشته بود که طی آن جایزه بهترین بازیگری زن را برای «برنیس بژو» بازیگر این اثر دریافت کرد.

همچنین 12 مهرماه سال جاری (چهارم اکتبر 2013) نشریه هالییود ریپورتر در مطلبی بلند از «گذشته» به عنوان اصلی ترین نامزد کسب جایزه اسکار نام برده بود و همین درخشش ها و تعاریف بین المللی بود که با حذف این اثر در لیست جوایز اسکار، نشریات و هنرمندان را وادار کرد که از واژه «شوکه شدن» در ادبیات خود برای بازتاب این خبر استفاده کنند.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط کامران در تاریخ 1392/10/01 و 12:01 دقیقه ارسال شده است

واقعا که این چه کاری بود که انجام دادن
آقا یونس شما رسیدگی کنین
دم آقا حامدم گرم
پاسخ : سلام.بله دوست عزیز درسته.واقعا تعجب که چرا یکی از اثار ارزشمند فرهادی که میتونه اسکار بگیره اینجوری میشه.بابد مورد توجه قرار بگیره

این نظر توسط آرمیتا در تاریخ 1392/10/01 و 11:58 دقیقه ارسال شده است

با سلام و تشکر از آقا حامد و آقای سرخابی
اول از آقای نیک نژاد بابت این پست تشکر میکنم
و از مدیریت سایت میخوام که درباره این موضوع تحقیقاتی انجام داده و پستی درباره چرای حذف این فیلم ایرانی تهیه کنند یه بار دیگه از حامد جان برای خبرای نازش تشکر میکنمشکلکشکلکشکلک
پاسخ : سلام.احتمالا شاید داستان جدایی نادر از سیمین که پیش آمد در مراسم اسکار شاید باشه.ولی آقای فرهادی اینگونه در مورد این مطلب بیان کرده اند:راین تا حدی طبیعی است، چون کار تازه ای در مسیر کاری من است.لوکیشن و بیشتر کاراکتر ها با فیلم ها ی قبلی متفاوتند. فیلم خارج از ایران ساخته شده و چیزهایی در ان برای بعضی تماشاگران که به فیلم های قبلی عادت کرده اند ناآشنااست. گذشته علی رغم اینکه ادامه همان مسیریست که من پیش از این طی کرده ام اما تفاوتهایی هم دارد. کمی زمان نیاز است تا این بحث و گفتگو ها به یک نتیجه یا ثبات برسد. یادم هست که درست روزهای بعد از اولین نمایش های فیلم جدایی نادر از سیمین هم بحث های زیادی در گرفت مثلا در مورد همان صحنه تصادف و از ابتدا اجماعی و جود نداشت و بحث و جدل ها زیاد بود،مفایسه جدایی و درباره الی به نظرم شدیدتر از مقایسه گذشته با جدایی بود .به هر حال گذشته تجربه جدیدی است.البته در میان سه فیلم اضافه شده از سوی کمیته اجرایی بخش بهترین فیلم خارجی قرار نگرفته است؛ موضوعی که برای فیلم‌های دیگری چون "گلوریا‌"، "وجده‌"، "مترومانیلا"،‌ "بازگشت به 1942" و "راکت" نیز صادق است.‏"مایکل بارکر"، رییس کمپانی سونی پیکچرز کلاسیک در این‌باره گفت: بسیاری از جمله خودم فیلم "گذشته" را اصلی‌ترین گزینه برای انتخاب در میان فهرست 9 فیلم بهترین فیلم خارجی محسوب می‌کردند، اما این بخش از آکادمی همواره و به‌ویژه در سال‌های اخیر با شگفتی‌هایی همراه بوده است که برخی از آنها مطابق با میل و برخی نیز برخلاف میل ما بوده است. ‏
‏"جاناتان سرینگ"، رییس کمپانی توزیع فیلم "ساندس سلکت" و "‏IFC‏ فیلم" که توزیع فیلم‌هایی چون "آبی گرمترین رنگ است"، "شبیه پدر، شبیه پسر" و "دو زندگی" نیز درباره فهرست کوتاه بهترین فیلم خارجی ابراز سردرگمی کرد و گفت: نمی‌توانم بگویم همه فیلم‌ها را دیده‌ام، اما فکر می‌کنم جوایز گلدن گلوب در بخش فیلم‌های خارجی با حضور "گذشته‌"، "زیبایی بزرگ‌"، "آبی گرمترین رنگ است"،‌ "شکار" و انیمیشن "باد می‌وزد" فهرست قدرتمندتری را تشکیل داده‌اند که به خوبی بازنمای بهترین فیلم‌های بین‌المللی هستند. ‏


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي و عزیز سایت عدالت رسانه ای.لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت،ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نسیم در استانها

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2705
  • کل نظرات : 781
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 124
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 101
  • بازدید امروز : 699
  • باردید دیروز : 1,805
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,167
  • بازدید ماه : 4,995
  • بازدید سال : 31,332
  • بازدید کلی : 782,544
  • کدهای اختصاصی
    .
    پـخش زنـده شـبـکه ها

    شبکه ها در عربست