loading...
عدالت رسانه ای
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
همبازی شدن لیلا حاتمی و همسرش در فیلمی جدید/ عکس 0 120 yoonessorkhabi
آهنگ جدید سامان جلیلی با نام خیال / دانلود 0 99 hamed-76
اعلام آثار پذیرفته شده در جشنواره تئاتر خیابانی طلوع خرداد 0 85 hamed-76
فرزاد فرزین: حاضر نشدم در کنار خواننده ای از رژیم صهیونیستی قرار گیرم 0 87 hamed-76
گریم پوریا پورسرخ برای سریال کیمیا/ عکس 0 91 yoonessorkhabi
غافلگیری خانم بازیگر در روز تولدش/ عکس 0 112 yoonessorkhabi
لیفتراک سواری الناز شاکردوست/ عکس 0 109 yoonessorkhabi
جایزه ویژه جام‌جهانی فوتبال هنرمندان به خواننده ایرانی رسید 0 87 hamed-76
نمایش «رد کارپت» عطاران در جشنواره کن 0 124 hamed-76
۵ فیلم بد جشنواره کن 0 99 hamed-76
فیلمسازان ایرانی محبوب «کن» چه کسانی هستند؟ 0 110 hamed-76
برگزیدگان سینه فونداسیون کن جوایز خود را گرفتند 0 85 hamed-76
معرفی برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن 0 108 hamed-76
«عشق در نبرد اول» جایزه باران شد 0 106 hamed-76
برد پیت شعری از مولانا را روی دستش خالکوبی کرد/عکس 0 121 hamed-76
رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کن 2014 0 118 hamed-76
مجری جشنواره کن 2014 معرفی شد/عکس 0 123 hamed-76
مریلا زارعی عکس منتسب به خودش را تکذیب کرد/عکس 0 272 yoonessorkhabi
گریم متفاوت مهدی سلطانی در سریال مدینه عکس 0 125 yoonessorkhabi
عموپورنگ در قبرستان ابن بابویه/ عکس 0 145 yoonessorkhabi
یونس سرخابی بازدید : 42 1392/10/14 نظرات (0)

معاون رئیس رسانه ملی در امور تلویزیون، تولیدات ایران را پاک‌ترین و اخلاقی‌ترین تولیدات تلویزیونی در دنیا دانست و گفت: فعالیت ۱۴۵ شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان دنیا که دین، هویت و کانون خانواده‌ها را هدف گرفته‌اند، گویای اثرگذاری تلویزیون جمهوری اسلامی ایران است.



به گزارش روابط عمومی تلویزیون، علی دارابی، مدیران شبکه‌های تلویزیونی و تهیه‌کنندگان فعال تلویزیون در نشستی مسائل و راهکارهای رشد و تعالی در تلویزیون را بررسی کردند.

در این نشست که چهار ساعت به طول انجامید، ۱۹ نفر از تهیه‌کنندگان برنامه‌های تلویزیونی مشکلات و مسائل موجود و نظرات و پیشنهادهای خود را در راه اعتلای کیفی برنامه‌های تلویزیونی ارائه کردند و مقرر شد برای دریافت نظرات همه حاضران، جلسه دیگری نیز با حضور تهیه‌کنندگان برگزار شود.

پرهیز از شتاب‌زدگی

تلاش تلویزیون برای احداث شهرک بزرگ تلویزیونی، ضرورت توجه و ارائه کار به تهیه‌کنندگان باتجربه و کارآمد، بهره‌گیری تهیه‌کنندگان جوان از تجربیات تهیه‌کنندگان مجرب، برگزاری آموزش‌های کاربردی برای تهیه‌کنندگان، نظام‌مند کردن آیین‌نامه‌های تشویق و برخورد با تخلفات، توجه هر چه بیشتر به پوشش اسلامی بازیگران، اهتمام تهیه‌کنندگان به آثار طنز و حضور بیش از پیش کودکان و نوجوانان در فیلم‌ها و سریال‌ها، تولید بموقع آثار و پرهیز از شتابزدگی از محورهایی بود که دارابی در جمع تهیه‌کنندگان و مدیران تلویزیون اشاره کرد. دارابی در این نشست گفت: وقتی داعیه‌داران دموکراسی ۷۱ بار شبکه‌های رسانه جمهوری اسلامی ایران را تاکنون قطع کرده‌اند یعنی از اقبال عمومی مردم به تلویزیون نگران هستند.

وی افزود: امروز جنگ غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، جنگ رسانه‌ای و فرهنگی است، بنابراین حمایت همه جانبه دستگاه‌ها از رسانه ملی نیاز جدی و ضروری در این میدان است .

دارابی با اشاره به جنگ نرم قدرت در عصر رسانه‌ها و ارتباطات گفت: اگر مدیران و دست‌اندرکاران رسانه ملی افسران و فرماندهان این جنگ رسانه‌ای و فرهنگی‌اند باید سلاح و ادوات لازم را در اختیار داشته باشند .

معاون سیما گفت: متاسفانه امروز فرهنگ در کشور ما فقط یک تعارف است، کمتر از ۴ درصد اعتبارات کشور به رسانه اختصاص می‌یابد و همین میزان هم محقق نمی‌شود، این در حالی است که پیام اصلی انقلاب اسلامی ایران پیام فرهنگی است .

دارابی از اهمیت و تلاش تهیه‌کنندگان و عوامل برنامه‌ساز تلویزیون برای تولید آثار فاخر با وجود همه مشکلات موجود قدردانی کرد و در عین حال به تهیه‌کنندگان اطمینان داد که مشکلات مالی حل خواهد شد و از آنان خواست که با قوت همیشگی به کار خود ادامه دهند.

وی افزود: خلق مجموعه‌های نمایشی ارزشمندی که برخی از آنها در ۴۱ کشور جهان به نمایش در می‌آید از افتخارات مدیران و تهیه‌کنندگان تلویزیون است.

دارابی تنگنای مالی را گریبانگیر تولید آثار تلویزیونی دانست و با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به دولت مبنی بر توجه ویژه به رسانه ملی، گفت: بودجه صداوسیما باید تفکیک شود و در فهرست اعتبارات دفاعی، امنیتی و حاکمیتی قرار گیرد.

معاون سیما با اشاره به محدودیت‌های موجود در پخش آگهی‌ها و نیز اتکای بخشی از منابع مالی صداوسیما بر آن گفت: ما به دولت و مجلس رسما اعلام کردیم حاضریم همه درآمد پخش آگهی را در اختیار آنها قرار دهیم به شرط آن‌که مجلس و دولت نیز بودجه و اعتبارات سالانه رسانه ملی را پرداخت کنند.دارابی با ابراز تاسف از بودجه محدود در حوزه فرهنگ و رسانه گفت: باید همه مسئولان به این نتیجه برسند که اگر فرهنگ کشور آسیب ببیند همه چیز دچار آسیب می‌شود.وی افزود: نامزدان انتخابات در همه ادوار در برنامه‌های انتخاباتی در حوزه فرهنگ شعارهای زیادی می‌دهند، اما روی کاغذ و برای تخصیص بودجه فرهنگی مشکل وجود دارد.

نیاز به هم‌اندیشی

دارابی در بخش دیگری از سخنان خود تهیه‌کنندگان تلویزیون را مدیر و هنرمند توصیف کرد و گفت: تهیه‌کننده هنرمند و برنامه‌‌ساز، عوامل هنری را بخوبی به کار می‌گیرد، تولید یک اثر تلویزیونی را ارتقا می‌دهد، اثر را هدایت و بر آن‌نظارت می‌کند و اثری درخور تحسین خلق می‌کند.

وی افزود: هماهنگی عوامل، تخصیص منابع، فراهم‌کردن اجزای کار، نظارت بر حسن اجرا، هزینه‌کرد درست، شناسایی منابع و ظرفیت‌ها بر شانه تهیه‌کننده مدیر استوار است.

معاون سیما نقش تهیه‌کننده را مثلث تولید بی‌بدیل خواند و گفت: معتقدم تهیه‌کنندگی سامان و نظام متفاوتی دارد و تهیه‌کننده در واقع مسئول و پاسخگوی اثر خلق شده به‌حساب می‌آید.

دارابی با تاکید بر این‌که مدیران سیما و تهیه‌کنندگان دور یک میز نشسته‌اند و نه در مقابل یکدیگر، گفت: برای رشد و اعتلای تلویزیون باید تعامل، هم‌اندیشی و همراهی هرچه بیشتر داشته باشیم.

وی تشکیل جلسات مستمر مدیران تلویزیون و عوامل تولید و برنامه‌سازی را ضروری دانست و با پیشنهاد نشست فصلی با تهیه‌کنندگان و دیگر عوامل تولید فیلم و مجموعه‌های تلویزیونی گفت: تلویزیون برای تعامل هرچه بیشتر با عوامل برنامه‌ساز نیازمند یک نظام ارتباطی است تا از حضور و فعالیت یا نبود آنها در عرصه خلق آثار بیش از پیش آگاه شود.

وی از تهیه‌کنندگان خواست نمایندگانی را از بین خود برگزینند تا پیش‌نویس نظام جامع تهیه‌کنندگی را با همفکری مدیران سیما نهایی و نظام حقوق و دستمزد نیز برهمین اساس تدوین شود.

محمدرضا معصوم‌زادگان، مدیر مرکز سیمافیلم نیز در این نشست اسلاید‌هایی در خصوص ضرورت تولید آثار مبتنی بر ارزش‌های انقلاب ارائه کرد و از تهیه‌کنندگان خواست که در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.

نشست رشد و تعالی در تلویزیون به همت معاونت سیما و با حضور تهیه‌کنندگان برنامه‌های تلویزیونی از جمله احمد زالی، اسماعیل عفیفه، افشین صادقی، اکبر تحویلیان، الهام غفوری، آرمان زرین‌کوب، بهروز خوش‌رزم، پروانه پرتو، پریسا عشقی، پژمان لشکری‌پور، جواد نوروزبیگی، حمید آخوندی، داوود قچاق، داوود هاشمی، رامین عباس‌زاده، رضا جودی، زینب تقوایی، سعید شاهسواری، سیداحمد سیدپایداری، سیداحمد کاشانچی، سیدامیر سیدزاده، سیدامیر پروین‌حسینی، سیدعلیرضا سبط‌احمدی، سیدمحمد هاشمی‌اصل، سیدمحمود رضوی، سیدمرتضی فاطمی، علی لدنی، علی مهام، فرید شب‌خیز، مجید مولایی، محسن چگینی، محسن شایانفر، محسن علی‌اکبری، محمد خزاعی، محمد داوودی، محمدرضا شفیعی، محمدعلی اسلامی، محمود فلاح، مسعود ردایی، منصور سهراب‌پور، منوچهر محمدی، مهدی شفیعی، مهران مهام، مهران رسام، ناهید دل‌آگاه‌، نوید محمودی، همایون ایزدپناه، داریوش بابائیان، علی میری‌رامشه، پریوش کاشانی، علی شاه‌حاتمی، ایرج محمدی روزبهانی و ... برگزار شد .

در این نشست محسن علی‌اکبری، پروانه پرتو، منصور سهراب‌پور، محمود فلاح، محمدرضا شفیعی، رامین عباسی‌زاده، حمید آخوندی، امیر پروین‌حسینی، علی‌شاه‌حاتمی و... طی سخنانی مشکلات تهیه‌کنندگان و راه‌های حل آن را بیان کردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي و عزیز سایت عدالت رسانه ای.لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت،ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نسیم در استانها

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2705
  • کل نظرات : 781
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 124
  • آی پی امروز : 99
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 1,625
  • باردید دیروز : 108
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,288
  • بازدید ماه : 4,116
  • بازدید سال : 30,453
  • بازدید کلی : 781,665
  • کدهای اختصاصی
    .
    پـخش زنـده شـبـکه ها

    شبکه ها در عربست