loading...
عدالت رسانه ای
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
همبازی شدن لیلا حاتمی و همسرش در فیلمی جدید/ عکس 0 120 yoonessorkhabi
آهنگ جدید سامان جلیلی با نام خیال / دانلود 0 99 hamed-76
اعلام آثار پذیرفته شده در جشنواره تئاتر خیابانی طلوع خرداد 0 85 hamed-76
فرزاد فرزین: حاضر نشدم در کنار خواننده ای از رژیم صهیونیستی قرار گیرم 0 87 hamed-76
گریم پوریا پورسرخ برای سریال کیمیا/ عکس 0 91 yoonessorkhabi
غافلگیری خانم بازیگر در روز تولدش/ عکس 0 112 yoonessorkhabi
لیفتراک سواری الناز شاکردوست/ عکس 0 109 yoonessorkhabi
جایزه ویژه جام‌جهانی فوتبال هنرمندان به خواننده ایرانی رسید 0 87 hamed-76
نمایش «رد کارپت» عطاران در جشنواره کن 0 124 hamed-76
۵ فیلم بد جشنواره کن 0 99 hamed-76
فیلمسازان ایرانی محبوب «کن» چه کسانی هستند؟ 0 110 hamed-76
برگزیدگان سینه فونداسیون کن جوایز خود را گرفتند 0 85 hamed-76
معرفی برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن 0 108 hamed-76
«عشق در نبرد اول» جایزه باران شد 0 106 hamed-76
برد پیت شعری از مولانا را روی دستش خالکوبی کرد/عکس 0 121 hamed-76
رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کن 2014 0 118 hamed-76
مجری جشنواره کن 2014 معرفی شد/عکس 0 123 hamed-76
مریلا زارعی عکس منتسب به خودش را تکذیب کرد/عکس 0 272 yoonessorkhabi
گریم متفاوت مهدی سلطانی در سریال مدینه عکس 0 125 yoonessorkhabi
عموپورنگ در قبرستان ابن بابویه/ عکس 0 145 yoonessorkhabi
حامد نیک نژاد بازدید : 35 1392/10/16 نظرات (0)

یک روزنامه نگار و منتقد با اشاره به سوژه هایی از جنایات آمریکا از نسل کشی، نقض حقوق بشر، تبعیض نژادی و برجسته سازی ایدئولوژی های آمریکا برای ساخت فیلم توسط فیلمسازان جشنواره عمار سخن گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی فارویی در نشست "سوژه‌های جنایات آمریکا" که امروز دوشنبه 16 دی ماه در ادامه سلسله نشست های جشنواره فیلم عمار برگزار شد با اشاره به سوژه هایی از جنایات و اقدامات آمریکا برای سینماگران گفت: آمریکایی‌ها بیش از هزاران سوتی انجام داده‌اند که می‌توان آنها را پیگیری کرد اما اینکه ما این موضوعات را پیگیری نمی کنیم از ناتوانی و بی‌دقتی نسل ما است.

وی گفت: به طور مثال ضدیت با آمریکا یکی از سوژه هایی است که می تواند به صورت جدی پیگیری شود. مرگ بر آمریکا و ضدیت با دولت این کشور  وضعیت بدون پرستیژی نیست بلکه بسیاری از روشنفکران و هنرمندان خود آمریکا هم با سیاست ایالت متحده مخالفت دارند و علیه آن مطلب می نویسند، ولی عجیب است که ضدیت این افراد از مباحث سانسور شده صدا و سیمای ما است و روی آن کار نمی شود.

فارویی در ادامه اقدامات و استراتژی های مالی آمریکا را سوژه دیگری عنوان کرد و گفت: بنگاه‌های بزرگ اقتصادی زیادی در آمریکا وجود دارد که بخش اعظمی از درآمد خود را صرف اهداف نظامی می‌کنند. یکی از سوژه های مورد بحث، رهبری مالی ایالات متحده است. سالی که سازمان ملل تاسیس شد ایالت متحده  تلاش کرد تا بحث های مالی جهانی را رهبری کند و  به طور مثال با تزریق دلار و وام‌هایی که در اختیار اروپا قرار می داد سعی کرد اقتصاد اروپا را به دلار وابسته کند و به ازای آن متعهد شده بود که به اروپا طلا بدهد اما نیکسون به راحتی بعدا به اروپایی ها اعلام کرد که قرار نیست طلا به اروپایی بدهد. هم اکنون اکثر کشورهای در حال توسعه دنیا از ایالت متحده طلبکار هستند.

این پژوهشگر با اشاره به سوژه دیگری از اشغال کشورها سخن گفت و بیان کرد: سال 2003 عراق اشغال شد و در سال 2010 آمریکا تحریم های عراق را لغو کرد. یعنی ما می بینیم کشور عراق توسط خود آمریکا اشغال شده بود اما این تحریم ها در یک فاصله چند ساله برداشته شد.

فارویی در بخش دیگری از سخنان خود برای ارائه سوژه برای ساخت فیلم به فیلمسازان جشنواره فیلم عمار گفت: از نمونه سوژه های دیگر نسل‌کشی های متعدد ایالت متحده مثل نسل کشی سرخپوست ها، کشتار هیروشیما و ... است.

وی تصریح کرد: چین هر ساله گزارشی از وضعیت حقوق بشر در آمریکا منتشر می کند که قابلیت های زیادی برای پیگیری دارد. به طور مثال در 11 نوامبر سال 2010 یعنی تنها یک روز در نیویورک 464 قتل مشاهده شده است یا در سال 2008 از هر 100 نفر در آمریکا یک نفر در زندان بسر می برده است که این آمار هم اکنون افزایش بیشتری پیدا کرده است. در واقع رهبران گروههای مختلف در آمریکا به انواع اقسام مختلف و به راحتی کشته می شوند.

این منتقد سانسور در آمریکا را از سوژه های دیگر ساخت فیلم برای جشنواره عمار دانست و گفت: سانسور در آمریکا و اینکه چقدر می توان علیه رفتارهای متناقض آمریکایی صحبت کرد از مباحث مهمی است که می توان بر روی آنها کار کرد. این ارزشها و ایدئولوژی ها اگر به نفع رژیم حاکم باشد آنها را برجسته و رسانه ای می کند و اگر متعلق به رقیب باشد آن را مثل فیلم "آرگو" بدشکل و وحشتناک نشان می دهد.

وی در ادامه به موضوعات دیگری چون ساواک، ایرباس، قتل جان اف کندی، کودتای 28 مرداد و ... اشاره کرد و گفت: همه اینها سوژه هایی هستند که می توان درباره آنها فیلم ساخت. مدتی پیش اسنادی منتشر شد که در آنها کودتای 28 مرداد بر اساس برنامه ریزی های خود ایالات متحده انجام گرفته بود و ما نباید چشم‌مان را روی آن ببندیم.

این روزنامه‌نگار در پایان با اشاره به سوژه هایی همچون حدود تحمل مخالف در ایالت متحده خاطرنشان کرد: بسیاری از مجریان تلویزیون و بازیگران هالیوود و حتی استادان دانشگاه در آمریکا به خاطر مخالفت خود با سیاست ها و استراتژی های ایالت متحده منکوب و سرکوب شدند. بنابراین همه این سوژه ها قابلیت پیگیری دارند و شاید به قول دوستی که از مافیای بی عرضگی صحبت کرد بتوان گفت که خود حزب اللهی ها باید به سراغ این سوژه ها بروند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي و عزیز سایت عدالت رسانه ای.لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت،ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نسیم در استانها

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2705
  • کل نظرات : 781
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 124
  • آی پی امروز : 99
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 1,607
  • باردید دیروز : 108
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,270
  • بازدید ماه : 4,098
  • بازدید سال : 30,435
  • بازدید کلی : 781,647
  • کدهای اختصاصی
    .
    پـخش زنـده شـبـکه ها

    شبکه ها در عربست