loading...
عدالت رسانه ای
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
همبازی شدن لیلا حاتمی و همسرش در فیلمی جدید/ عکس 0 120 yoonessorkhabi
آهنگ جدید سامان جلیلی با نام خیال / دانلود 0 99 hamed-76
اعلام آثار پذیرفته شده در جشنواره تئاتر خیابانی طلوع خرداد 0 85 hamed-76
فرزاد فرزین: حاضر نشدم در کنار خواننده ای از رژیم صهیونیستی قرار گیرم 0 87 hamed-76
گریم پوریا پورسرخ برای سریال کیمیا/ عکس 0 91 yoonessorkhabi
غافلگیری خانم بازیگر در روز تولدش/ عکس 0 112 yoonessorkhabi
لیفتراک سواری الناز شاکردوست/ عکس 0 109 yoonessorkhabi
جایزه ویژه جام‌جهانی فوتبال هنرمندان به خواننده ایرانی رسید 0 87 hamed-76
نمایش «رد کارپت» عطاران در جشنواره کن 0 124 hamed-76
۵ فیلم بد جشنواره کن 0 99 hamed-76
فیلمسازان ایرانی محبوب «کن» چه کسانی هستند؟ 0 110 hamed-76
برگزیدگان سینه فونداسیون کن جوایز خود را گرفتند 0 85 hamed-76
معرفی برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن 0 108 hamed-76
«عشق در نبرد اول» جایزه باران شد 0 106 hamed-76
برد پیت شعری از مولانا را روی دستش خالکوبی کرد/عکس 0 121 hamed-76
رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کن 2014 0 118 hamed-76
مجری جشنواره کن 2014 معرفی شد/عکس 0 123 hamed-76
مریلا زارعی عکس منتسب به خودش را تکذیب کرد/عکس 0 272 yoonessorkhabi
گریم متفاوت مهدی سلطانی در سریال مدینه عکس 0 125 yoonessorkhabi
عموپورنگ در قبرستان ابن بابویه/ عکس 0 145 yoonessorkhabi
یونس سرخابی بازدید : 80 1392/04/11 نظرات (1)

مدیر اتاق خبر پرس تی‌وی صبح امروز (سه شنبه) همزمان با ششمین سالگرد راه‌اندازی این شبکه در کنفرانسی خبری با خبرنگاران شرکت کرد تا به پرسش‌هایی درباره‌ی قطع شبکه‌های ماهواره‌یی ایران، نداشتن ماهواره‌ی مستقل در ایران،‌ پارازیت روی شبکه‌های ماهواره‌یی ایران و ... توضیح دهد.



به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمیدرضا عمادی - مدیر اتاق خبر شبکه‌ی پرس‌تی‌وی - در پاسخ به پرسش ایسنا درباره‌ی ارتباط شبکه‌های برون‌مرزی ایرانی با مخاطبانشان از طریق شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک در شرایطی که این سایت‌ها در ایران فیلتر می‌شوند؟ توضیح داد: درباره‌ی فیس‌بوک و همچنین تویتر باید بگویم اینکه چه کشوری چه قوانینی دارد مربوط به مسؤولان همان کشور است. در بعضی از کشورها فیس‌بوک و تویتر به طور کلی و یا در مقاطعی لاک (قفل) می‌شود؛ این در حالی است که این مساله فقط مختص کشور ایران نیست و چندین کشور دیگر نیز چنین وضعیتی دارند.

 *** وقتی شبکه‌های ما را می‌بندند مجبوریم از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم

او گفت: پرس‌تی‌وی شبکه‌ا‌ی بین‌المللی است و ما به این اقبال عمومی به شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک به عنوان ابزاری برای اطلاع‌رسانی نگاه می‌کنیم؛ چرا که وقتی شبکه‌های ما را می‌بندند ما مجبور می‌شویم راه‌های دیگری را پیش بگیریم که یکی از آن‌ها استفاده از شبکه‌های اجتماعی است.

مدیر اتاق خبر شبکه‌ی پرس‌تی‌وی همچنین با اشاره به تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت در شبکه‌های اجتماعی طی یک ماه گذشته، یادآور شد: تعداد بازدید کننده وب‌سایت پرس تی‌وی در شبکه‌های اجتماعی طی یک ماه‌ گذشته‌ رقم 75 میلیون نفر است. این بدان معنی است که 75 میلیون نفر در طول یک بازه‌ی 30 روزه از یکم خرداد 92 لغایت 31 خرداد 92 از وب‌سایت پرس‌تی‌وی و همچنین فیس‌بوک این شبکه دیدن کردند و لازم به ذکر است که این رقم، ‌رقم قابل توجهی است و نشان می‌دهد که ما توانستم پیاممان را منتقل کنیم.

عمادی در ادامه خطاب به خبرنگار ایسنا گفت: ‌قسمت‌هایی که مربوط به محدودیت‌های داخل کشور در استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌شود باید بگویم من در مقام و مسؤولیتی نیستم که بتوانم پاسخگو باشم.

***پرس‌تی‌وی برای انتخاب مجریانش مثل یک کمپانی بین‌المللی عمل می‌کند

مدیر اتاق خبر شبکه‌ی پرس تی‌وی همچنین در ادامه‌ی این نشست خبری، در پاسخ به پرسشی دیگر ایسنا درباره‌ی میزان نظارت و کنترل بر نحوه انتخاب مجریان و خبرنگاران شبکه‌ی پرس‌تی‌وی گفت: ما دفاتری داریم که از آن طریق مجریان انتخاب و به ما معرفی می‌شوند. گاهی اوقات هم خودمان از مجریان تست می‌گیریم و آن‌ها را انتخاب می‌کنیم. اما در حوزه‌ی انتخاب خبرنگاران، باید توضیح بدهم که با توجه به اینکه پرس‌تی‌وی یک شبکه‌ی بین‌المللی است و تقاضا از کشورهای مختلف برای خبرنگاری این شبکه انجام می‌شود و به دلیل اینکه پرداخت ما بین المللی است، از نقاط مختلف دنیا برای ما رزومه می‌فرستند و درخواست می‌کنند که به آن‌ها بررسی کنیم.

وی تأکید کرد: در زمینه‌ی انتخاب خبرنگاران و مجریان، شبکه‌ی پرس‌ تی‌وی مثل یک کمپانی بین‌المللی که می خواهد افرادی را استخدام کند، رزومه‌ها را می‌گیرد و براساس تستی که از افراد گرفته می‌شود، فرد مورد نظر انتخاب می‌شود.

در ادامه باید بگویم در این زمینه یک روش کاملا بین‌المللی و مدیریت بین‌المللی انجام می‌گیرد و شیوه‌ی کار به نحوی است که افرادی با ذهنیت کار در محیط‌های بین‌المللی به راحتی با شبکه‌ی پرس‌ تی‌وی می‌توانند در تمام نقاط دنیا تعامل داشته باشند.

***چرا ایران ماهواره مستقل ندارد؟

مدیر اتاق خبر شبکه‌ی پرس‌تی‌وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا صداوسیمای ایران ماهواره‌ی مستقل ندارد و با توجه به تصویب این قانون، دلیل این تأخیر چیست؟ خاطرنشان کرد: اینکه کشور ایران ماهواره‌ی مستقل داشته باشد یا خیر یک تصمیمی است که مربوط به حیطه‌ی اختیار مقامات ارشد اجرایی کشور می‌شود اما مساله‌ی اصلی در این زمینه این است که ایران یکی از 149 کشوری است که طبق مقررات سازمان ملل عضو ایت‌سو (سازمان خدمات ماهوره‌یی) است و باید طبق قوانین صورت گرفته، بتواند از فضای ماورایی جو استفاده بکند تا در این زمینه بتوانیم فعالیت ماهواره‌یی‌مان را به راحتی و آزادانه بدون هیچ دخالتی انجام دهیم؛ ضمن اینکه این مساله از طریق ایت‌سو در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: به هر حال ایت‌سو باید به ما پاسخگو باشد؛ البته نشانه‌هایی دارد که به معنی جبران است و گویا می‌خواهد تأخیرش جبران شود. در این خصوص حتی ما نامه‌ای به وزارت خارجه‌ی آمریکا و خود ایتل‌ست فرستاده‌ایم و از آن‌ها خواستیم که در قبال نقض قوانینی که مربوط به استفاده‌ی ایران از فضای ماورایی جو است، پاسخگو باشند.

همچنین مدیر اتاق خبر پرس‌تی‌وی در کنفرانس خبری که با خبرنگاران داشت، درباره‌ی پارازیت انداختن روی ماهواره‌های ایرانی از سوی کشورهای غربی توضیح داد: اتفاقا یکی از مشکلات بزرگ ما پارازیت انداختن روی شبکه‌های برون‌مرزی است؛ به عنوان مثال شبکه‌ی العالم روزانه یک برنامه‌ی تحلیلی درباره‌ی بحرین دارد که هر روز با پارازیت روبرو می‌شود و حتی شبکه‌ی پرس‌تی‌وی هم دچار این مشکل می‌شود. شب گذشته یک تماسی از آلمان داشتم که اعلام شد روی شبکه‌ی پرس ‌تی‌وی پارازیت افتاده که قابل دریافت نیست که من یک ماهواره‌ی دیگر را معرفی کردم.

*** شبکه های پرس، العالم و هیسپان ‌تی‌وی قربانی پارازیت هستند

عمادی تصریح کرد: ما هم خودمان قربانی پارازیت‌ها هستیم و در واقع باید بگوییم پرس‌تی‌وی، العالم و هیسپان‌ تی‌وی از جمله شبکه‌هایی هستند که قربانی پارازیت هستند. ما این مشکل را بارها اعلام کردیم و اعتقادمان بر این است که پارازیت‌ها از برخی از کشورهای همسایه با همکاری کشور انگلیس انجام می‌گیرد. لازم به ذکر است که اعتراض خودمان را اعلام کردیم.

مدیر اتاق خبر شبکه‌ی پرس ‌تی‌وی همچنین در ادامه درباره‌ی برنامه‌های این شبکه در شبه‌قاره‌ها به ویژه شبه قاره‌ی هند و دسترسی مردم عادی به این برنامه‌ها‌، توضیح داد: برای دسترسی مردم عادی به برنامه‌های شبکه‌ی پرس‌ تی‌وی در شبه قاره‌ی هند کارهایی در حال انجام است که البته فقط این مساله به شبه‌قاره مربوط نمی‌شود بلکه در اقصی نقاط دنیا در حال بررسی است که در بسیاری از جاها به توافق رسیدیم در برخی از جاها هم همچنان در حال رایزنی هستیم و باید بگویم که به آینده امیدواریم؛ ضمن اینکه در حال حاضر مشکل خاصی در اطلاع‌رسانی نداریم و مخاطبان شبکه‌ی پرس ‌تی‌وی می‌توانند برنامه‌های این شبکه را دنبال کنند.

***وقتی پرس تی‌وی شش ساله می‌شود

مدیر اتاق خبر شبکه‌ی پرس‌ تی‌وی که در این نشست تولد شش سالگی شبکه‌ی پرس‌تی‌وی را یادآور شد، به خبرنگاران گفت: ‌شش سال پیش در چنین روزی شبکه‌ی پرس ‌تی‌وی متولد شد و در اینجا می خواهم این روز را به جامعه‌ی رسانه‌یی ایران تبریک بگویم. تولد شش سالگی پرس‌ تی‌وی امروز با کنفراس مطبوعاتی مصادف شد و از جهت جالب است که پرس ‌تی‌وی دوباره مورد هجمه‌ی رسانه‌یی لابی صهیونیستی و جریان‌های تندروی آمریکا قرار گرفته است و از ساعت 21 و 59 دقیقه جی‌ام‌تی به وقت گرینویچ این شبکه‌ها مورد هجمه‌ی رسانه‌یی غرب قرار گرفتند.

وی توضیح داد: البته این مشکل فقط مختصص شبکه‌ی پرس ‌تی‌وی نیست و شبکه‌هایی همچون هیسپان ‌تی‌وی، ‌العالم و حتی آی‌فیلم که یک رسانه‌ی فرهنگی است توسط ماهواره‌های اروپا و آمریکا مورد حمله قرار گرفته است و لازم به ذکر است که حملاتی که از 18 ماه گذشته علیه شبکه‌هایی مثل پرس‌ تی‌وی انجام گرفت، در تاریخ رسانه‌یی دنیا بی‌سابقه است و شرکت‌های ماهواره‌یی تمام تلاششان را می‌کنند که صدای رسانه‌های ایران را قطع کنند.

***رسانه های اروپایی خواستند تا شبکه‌های ماهواره‌یی ایران قطع شود

او اضافه کرد: ‌در راستای قطع شبکه‌های ماهواره‌یی ایران بسیاری از رسانه‌های اروپایی به شرکت‌های دیگر نامه نوشتند و از آن‌ها خواستند که تلویزیون‌های ایران را قطع کنند. در آخرین اقدامات صورت گرفته شرکت اینتل‌ست به بهانه‌ی تحریم‌های آمریکا اقدام به قطع شبکه‌های ایران کرده است که این اقدام آن‌ها با اعتراض ایران مواجه شد. در پی این اقدام ایت‌سو از اینتل‌ست و کشور آمریکا خواسته که در این تصمیم تجدید نظر کنند؛ بر این اساس قرار است روز یازدهم جولای یک نشستی بین مسوولان ماهواره‌ایی کشورها و همچنین ایران برگزار شود.

مدیر اتاق خبر شبکه‌ی پرس‌ تی‌وی در ادامه اقدام اینتل‌ست در راستای قطع شبکه‌های ماهواره‌یی ایران را غیرقانونی دانست و افزود: اعلام شده که قطع شبکه‌های ایران حاصل ماه‌ها تلاش و مذاکره‌ی کمیته‌ی یهودیان آمریکا با مسؤولان دولت اسپانیا بوده است که آن ها تمام تلاششان را می کنند که صدای شبکه‌های ایرانی قطع شود اما باید گفت که سخت در اشتباه هستند و من این اطمینان را می‌دهم که با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها خودشان را در معرض نمایش بگذارند؛ به عنوان مثال هیسپان‌ تی‌وی یکی از شبکه‌های ماهواره‌یی ایران است که ماهواره‌ی اروپا تلاش کرد که آن را قطع کند اما مردم، این شبکه را همچنان می‌بینند و رسانه‌های ما موفق شدند که پیام را منتقل کنند.

عمادی تأکید کرد: رسانه‌های ایران در حال حاضر مشکل پیام ندارند و از طریق وب‌سایت، ‌موبایل و تبلت و... پیام خود را منتقل می‌کنند.

همچنین وی توضیح داد: باید اعلام کنم که عامل تحریم در خصوص شبکه‌های ماهواره‌یی ایران به خاطر برنامه‌ای بود که از تلویزیون پخش شد و عجیب است که اگر به خاطر این مساله بود چرا شبکه‌های ماهواره‌یی از ما سوالی نپرسیدند و از ما توضیحی نخواستند و بلافاصله اقدام به حمله و قطع شبکه‌های ماهواره‌یی ما کردند و حتی به من به عنوان مدیر اتاق خبر شبکه‌ی پرس‌ تی‌وی اتهاماتی وارد کردند بدون اینکه شواهد و مدارکی داشته باشند و تا این لحظه پاسخی دریافت نکرده‌ایم. در این خصوص تیم‌های حقوقی ما کار را به جریان انداختند و در حال پیگیری است.

*** تیم‌های حقوقی در آلمان و اسپانیا در حال پیگیری قطع شبکه‌های ایران هستند

مدیر اتاق خبر شبکه‌ی پرس ‌تی‌وی در پایان صحبت‌های خود در حضور خبرنگاران درباره‌ی اقدامات قانونی و حقوقی شبکه‌های ماهواره‌یی ایران در قبال این خصومت شرکت‌های ماهواره‌یی، توضیح داد: شبکه‌های پرس‌ تی‌وی و هیسپان ‌تی‌وی اقدامات قانونی را انجام داده‌اند و این اقدام قانونی در جریان است و همچنین در کشور آلمان و اسپانیا تیم‌های حقوقی ما کار را به جریان انداختند و در حال پیگیری است. امیدواریم طی مراحل قانونی به نتیجه برسیم.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط ✔ⓎⓄⓈⓄⒻ✔ در تاریخ 1392/04/11 و 20:09 دقیقه ارسال شده است

شکلکشما از پرس تی وی استفاده می کنین؟
به نظر من که شبکه فوق العادیه هست.
ولی چه فایده من که نمی فهمم چی میگن..
شکلکزبان خارجه من زیر صفره...چیزی متوجه نمیشم
وهمین طور عربی..شکلک
خدا از زبونتون بشنوه..پس یک چیزایی میدونین که میگین تا اواخر تیر..الهی خدایا خودت همه رو شاد کن..
پاسخ : شبکه پرس تی وی در بخش خبر رسانی عالیه....با کمی سانسور خبر هارو میگه....مثلا پارسال تلویزیون افتتاحیه المپیک رو نشون نداد...ولی همون شبی که المپیک افتتاح شد با کمی سانسور حدود 10 دقیقه از مراسم رو نشون داد که جای تشکر داره...بله،چون باید شبکه ای بیاد...اگه خدا همراهی نکنه که شبکه ای راه نمی افته...


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي و عزیز سایت عدالت رسانه ای.لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت،ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نسیم در استانها

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2705
  • کل نظرات : 781
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 124
  • آی پی امروز : 79
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 580
  • باردید دیروز : 108
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,243
  • بازدید ماه : 3,071
  • بازدید سال : 29,408
  • بازدید کلی : 780,620
  • کدهای اختصاصی
    .
    پـخش زنـده شـبـکه ها

    شبکه ها در عربست