loading...
عدالت رسانه ای
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
همبازی شدن لیلا حاتمی و همسرش در فیلمی جدید/ عکس 0 120 yoonessorkhabi
آهنگ جدید سامان جلیلی با نام خیال / دانلود 0 99 hamed-76
اعلام آثار پذیرفته شده در جشنواره تئاتر خیابانی طلوع خرداد 0 85 hamed-76
فرزاد فرزین: حاضر نشدم در کنار خواننده ای از رژیم صهیونیستی قرار گیرم 0 87 hamed-76
گریم پوریا پورسرخ برای سریال کیمیا/ عکس 0 91 yoonessorkhabi
غافلگیری خانم بازیگر در روز تولدش/ عکس 0 112 yoonessorkhabi
لیفتراک سواری الناز شاکردوست/ عکس 0 109 yoonessorkhabi
جایزه ویژه جام‌جهانی فوتبال هنرمندان به خواننده ایرانی رسید 0 87 hamed-76
نمایش «رد کارپت» عطاران در جشنواره کن 0 124 hamed-76
۵ فیلم بد جشنواره کن 0 99 hamed-76
فیلمسازان ایرانی محبوب «کن» چه کسانی هستند؟ 0 110 hamed-76
برگزیدگان سینه فونداسیون کن جوایز خود را گرفتند 0 85 hamed-76
معرفی برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن 0 108 hamed-76
«عشق در نبرد اول» جایزه باران شد 0 106 hamed-76
برد پیت شعری از مولانا را روی دستش خالکوبی کرد/عکس 0 121 hamed-76
رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کن 2014 0 118 hamed-76
مجری جشنواره کن 2014 معرفی شد/عکس 0 123 hamed-76
مریلا زارعی عکس منتسب به خودش را تکذیب کرد/عکس 0 272 yoonessorkhabi
گریم متفاوت مهدی سلطانی در سریال مدینه عکس 0 125 yoonessorkhabi
عموپورنگ در قبرستان ابن بابویه/ عکس 0 145 yoonessorkhabi
یونس سرخابی بازدید : 61 1392/11/03 نظرات (0)

مجری کارشناس برنامه «مشاعره» که سری جدید آن ویژه دهه فجر و ایام نوروز با حضور بازیگران، دوبلورها و خوانندگان ضبط می شود معتقد است حضور این افراد به پربیننده تر شدن برنامه کمک می کند.



به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری برنامه مشاعره با حضور اسماعیل آذر مجری کارشناس این برنامه و امیر حسین آذر تهیه کننده آن بعدازظهر امروز چهارشنبه 2 بهمن با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

آذر در این نشست امیر حسین آذر با بیان اینکه طرح مشاعره هنرمندان 4 ماه پیش مطرح شده است، اظهار کرد: هنرمندان از جمله بازیگران، افرادی هستند که حضور آنها در برنامه مخاطبان ما را افزایش می دهد و پیشنهاد اولیه این کار از سوی علیرضا فرحجود کارگردان برنامه طراحی شد. این بار اولین بار است که 20 شرکت کننده در دو گروه با یکدیگر رقابت می کنند در حالی که مشاعره‌های پیشین همگی بین 4 نفر برگزار می شد. ما هر بار دو بازیگر مهمان داریم که عموما از نسل جوان هنرمندان تلویزیون، سینما و تئاتر هستند همگی آنها نیز با روی باز دعوت ما را پذیرفتند و در برنامه شرکت کردند.

وی مشاعره ستاره ها را نقطه ای خاص در برنامه های سیما دانست و ادامه داد: برنامه ما با 9 دوربین ضبط می شود و 14-15 میکروفن صدای افراد را ضبط می کنند که این حجم عوامل فنی در دیگر برنامه ها سابقه نداشته است.

تهیه‌کننده «مشاعره» با اشاره به بخش های خاصی که جز مشاعره در این سری در برنامه قرار داده‌اند، اظهار کرد: از آنجایی که ضرب المثل در جامعه فراموش شده است، بخشی داریم که بازیگران با اجرای یک نمایش کوتاه بدون کلام یار مشاعره دیگر را از ضرب المثل مد نظر مطلع می کنند و بخش چیستان و سئوال های ادبی نیز در این مسابقه وجود دارد. در واقع در این سری به سمت قالب مسابقه پیش رفته ایم و اگر چه شعر عمود خیمه برنامه است اما شادی و هیجان نیز به آن اضافه کرده ایم.

آذر تاکید کرد: سری اول مسابقه مشاعره هنرمندان نیمه دهه فجر از شبکه آموزش در 26 قسمت روی آنتن می رود و سری دوم نیز در 13 قسمت برای نوروز آماده خواهد شد. ما در این برنامه حمایت و مشارکت بانک ملت را نیز داشته ایم البته این موضوع جنبه تبلیغاتی ندارد و آنها از ما حمایت غیر تجاری کرده اند هدایای آن قسمت را نیز آنها پرداخت می کنند.

این تهیه کننده با اشاره به اینکه هر بار در هر قسمت دو بازیگر سرگروه دو گروه 10 نفره هستند در توضیحات بیشتر گفت: 99 درصد شرکت کنندگان ما بالای 16 سال هستند و از اقصی نقاط کشور به برنامه آمده اند. روز گذشته شرکت کننده ای داشتیم که می گفت برای شرکت در مشاعره 20 ساعت در راه بوده است. کهنسال ترین شرکت کننده ما زن و مرد 70 ساله بودند و کودک 11 ساله نیز کم سن و سال ترین شرکت کننده این سری از برنامه بوده است.

در ادامه اسماعیل آذر نیز با تاکید بر اینکه فرهنگ ایرانی در معرض آسیب است تصریح کرد: شبکه های ماهواره ای واژه هایی را در جامعه رواج داده‌اند که به تدریج جایگزین واژه های فارسی می‌شوند. رهبری انقلاب بیش از همه متوجه این موضوع بوده اند. اکنون واژه هایی چون اوکی، سورپرایز و ... زبان فارسی را اشغال کرده اند. هدف نهایی و اصلی ما نیز پیشگیری از بروز آسیب بیشتر در زبان و ادبیات فارسی است.

وی گفت: در کشوری مثل شبه قاره هند صدها زبان حاکم است و مثلا در کشمیر و آگرا دو نفر نمی توانند با هم صحبت کنند انگلیس فرهنگ آنها را استعمار کرده و در حالی که 100 سال پیش فارسی زبان رسمی هند بود اما امروز انگلیسی جایگزین شده است. افغانستان، تاجیکستان و کشورهای دیگر نیز همین طور شده اند. ما در تلاشیم در جهت ارتقای زبان فارسی حرکت کنیم.

آذر خاطرنشان کرد: این بار با حضور هنرمندان تلاش کرده ایم طیف بیشتری از مردم را مخاطب خود قرار دهیم اکنون در فرهنگستان واژه های جایگزین نیز برای واژه های بیگانه انتخاب شده اند. مثلا به جای اوکی می شود از قبول استفاده کرد یا به جای اولتیماتوم از اتمام حجت، به جای سوژه از موضوع و به جای کابل از بافه استفاده کنیم. مردم باید نسبت به استفاده از زبان فارسی هوشیار شوند مبداء ما در برنامه مشاعره است و مقصد جلوگیری از آسیب های زبان فارسی. ما به دلیل اینکه 9 دوربینه برنامه را ضبط می کنیم حتی از دو واحد سیار استفاده می کنیم و همه عوامل از حرفه ای ترین های سازمان هستند.

وی ادامه داد: ما حتی در محل تصویربرداری رستوران، نمازخانه و اتاق برای تصویربرداران، مهمانان و گریم ساخته ایم در حقیقت اینجا یک تلویزیون کوچک شده است و بانک ملت هزینه این امور را پرداخته کرده است. در واقع اگر فرهنگ ما تقویت نشود بنگاههای اقتصادی نیز موفق نخواهند بود بلکه آنها وقتی موفق اند که سایه فرهنگ بر سرشان باشد کشور ما فرهنگی ترین انقلاب و نظام را دارد و قطب فرهنگی جهان به شمار می رود اما ضروری است بنگاه‌های اقتصادی نیز ما را کمک کنند.

آذر در پاسخ به اینکه چه زمانی به فردوسی در برنامه می پردازند اذعان کرد: آمادگی این کار را داریم اما به سرانجام رسیدن این امر متضمن بودجه است گرچه همواره از مدیر شبکه گرفته تا معاون سیما و رئیس سازمان آنچه می توانستند را در اختیار ما قرار داده اند اما با وجود شرایط تحریم کشور دستها بسته است بنابراین ضروری است بنگاههای اقتصادی کمک کنند تا ما را به حکیم طوس بپردازیم. حتی ستاد مشترک از صدا و سیما خواهش کرد ما حس وطن دوستی و غیرت و مردانگی  را با ساخت برنامه هایی در خصوص شاهنامه نشان دهیم.

به گفته آذر، ساخت دکور برنامه 4 ماه به طول انجامیده است و برای ویژه برنامه نوروزی نیز هفت سین را به ترکیب دکور اضافه کردند.

وی با بیان اینکه در این سری از برنامه برای اولین بار قرص خواب خورده است تصریح کرد: از نگرانی اینکه مردم برنامه را دوست نداشته باشند خوابم نمی برد و این ناشی از دغدغه های فرهنگی، شعر و بازیگری هر دو هنر به حساب می آیند و ما از این هنرها استفاده کردیم تا مخاطب برنامه بیشتر شود. هر بالا رفتنی در یک جریان و برنامه بخش اصلی موفقیت خود را بعد از خدای متعال مدیون خبرنگاران و خبرگزاران است و من از آنها متشکرم.

امیر حسین آذر نیز در سخنان پایانی خود دلیل استفاده از ساختمان و کهشکشان در دکور برنامه را عنوان این سری از برنامه یعنی مشاعره ستاره ها خواند و یادآور شد: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران محل ضبط برنامه را به بدون هیچ چشمداشتی در اختیار ما قرار داد اگرچه ما هر کاری می توانستیم از زدن داربست تا رنگ کردن کف محوطه انجام دادیم اما هیچ وقت گلایه ای از ما نشد. گروه برنامه ساز ما 25 نفر هستند و علیرضا فرحجود هنرمندی است که همواره در کنار ما بوده است. در زمینه طراحی سئوالات نیز ما از دانشجویان دکترای زبان و ادبیات فارسی تحت نظارت دکتر آذر کمک گرفتیم.

به گفته آذر، از جمله هنرمندانی که در این سری از مشاعره حضور پیدا کرده اند می تواند به شبنم قلی خانی، گلاره عباسی، کامران تفتی، محسن افشانی، علیرضا جاویدنیا، منوچهر آذری، عباس محبی، اصغر سمسارزاده، حمید حامی، محمد رضا عیوضی، محسن قاضی مرادی، مهوش وقاری، میرطاهر مظلومی، افشین زینوری، مریم سعادت و هنگامه مفید اشاره کرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي و عزیز سایت عدالت رسانه ای.لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت،ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نسیم در استانها

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2705
  • کل نظرات : 781
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 124
  • آی پی امروز : 71
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 331
  • باردید دیروز : 108
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 994
  • بازدید ماه : 2,822
  • بازدید سال : 29,159
  • بازدید کلی : 780,371
  • کدهای اختصاصی
    .
    پـخش زنـده شـبـکه ها

    شبکه ها در عربست