loading...
عدالت رسانه ای
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
همبازی شدن لیلا حاتمی و همسرش در فیلمی جدید/ عکس 0 120 yoonessorkhabi
آهنگ جدید سامان جلیلی با نام خیال / دانلود 0 99 hamed-76
اعلام آثار پذیرفته شده در جشنواره تئاتر خیابانی طلوع خرداد 0 85 hamed-76
فرزاد فرزین: حاضر نشدم در کنار خواننده ای از رژیم صهیونیستی قرار گیرم 0 87 hamed-76
گریم پوریا پورسرخ برای سریال کیمیا/ عکس 0 91 yoonessorkhabi
غافلگیری خانم بازیگر در روز تولدش/ عکس 0 112 yoonessorkhabi
لیفتراک سواری الناز شاکردوست/ عکس 0 109 yoonessorkhabi
جایزه ویژه جام‌جهانی فوتبال هنرمندان به خواننده ایرانی رسید 0 87 hamed-76
نمایش «رد کارپت» عطاران در جشنواره کن 0 124 hamed-76
۵ فیلم بد جشنواره کن 0 99 hamed-76
فیلمسازان ایرانی محبوب «کن» چه کسانی هستند؟ 0 110 hamed-76
برگزیدگان سینه فونداسیون کن جوایز خود را گرفتند 0 85 hamed-76
معرفی برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن 0 108 hamed-76
«عشق در نبرد اول» جایزه باران شد 0 106 hamed-76
برد پیت شعری از مولانا را روی دستش خالکوبی کرد/عکس 0 121 hamed-76
رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کن 2014 0 118 hamed-76
مجری جشنواره کن 2014 معرفی شد/عکس 0 123 hamed-76
مریلا زارعی عکس منتسب به خودش را تکذیب کرد/عکس 0 272 yoonessorkhabi
گریم متفاوت مهدی سلطانی در سریال مدینه عکس 0 125 yoonessorkhabi
عموپورنگ در قبرستان ابن بابویه/ عکس 0 145 yoonessorkhabi
یونس سرخابی بازدید : 95 1392/04/12 نظرات (0)

 کارگردان انیمیشن «قصه‌های خوب، برای بچه‌های خوب» با روایت زنده‌یاد مهدی آذریزدی که از فردا - 13 تیر ماه - به روی آنتن پویا می‌رود، گفت: انتظار دارم که به تولیدکنندگان فرصت و انگیزه دهند و شرایط را فراهم کنند تا انیمیشن ایران جهانی شود.

مجید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن بیان اینکه باید شرایط در حوزه‌ی انیمیشن فراهم شود تا چشم تولیدکنندگان فقط به بازارهای داخلی و تلویزیون نباشد، ادامه داد: در وهله‌ی اول باید تولیدکنندگان انیمیشن را به بازارهای خارجی معرفی کنند و یا راه را برای انیمیشن‌سازان باز کنند.

 او افزود: علاوه بر این، همچنین اگر از فروش خارجی آثار درصدی به تولیدکننده‌ها داده شود، انیمیشن‌سازان انگیزه پیدا می‌کنند.

محمدی در انتقاد به حوزه‌ی انیمیشن بیان کرد: انتقاد من به بحث مالی است که البته این بحث در حال حاضر در همه رشته‌ها مطرح است و فقط در حوزه‌ی انیمیشن نیست اما الان مشکلی که انیمیشن درگیر آن است، بحث مالی است و اگر تلویزیون و صدا و سیما کمک نکنند، شاید خیلی پس‌رفت کند‌؛ امیدوارم این مشکلات حل شود.

کارگردان‌، «قصه‌های خوب، برای بچه‌های خوب» در ارزیابی عملکرد حوزه‌ی انیمیشن به خبرنگار ایسنا گفت: با توجه به اینکه بیشتر آثار از طرف صبا سفارش داده می‌شود از دو سال گذشته به ویژه بعد از آمدن دکتر ساری انیمشن جهش خوبی داشته است و صبا از سکون‌، بی‌برنامه‌گی و بلاتکلیفی درآمده است.

وی ادامه داد: این روند خوب سال گذشته بر اثر نبودن بودجه و کمبودهای مالی کند شد و به انیمیشن لطمه زد ولی همچنان گروه‌های خوبی دارند کار می‌کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: انیمشن اکنون از نظر کیفی دارد بهتر می‌شود چون سختگیری‌ها و نظارت‌ها بهتر شده است، در دو سال گذشته نیز چون نظارت خوبی وجود داشته وضعیت خوبی هم در انیمشن ایجاد شده‌، هم از نظر علمی‌، داستانی و محتوایی و هم از نظر رنگ و لعاب، بهتر شده است.

انیمیشن آذریزدی

او عنوان کرد: در کل وضعیت انیمیشن خوب است به شرطی که اتفاق‌های خوبی در دولت جدید بیفتد تا این صنعت نفس بکشد.

این انیمشن‌ساز در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه چقدر معتقد است در انیمیشن باید پیام‌ها به صورت غیر مستقیم منتقل شوند؟ گفت: این قضیه در آثار سفارشی بستگی به کاری که سفارش داده شده دارد که از نظر زمانی چطور باشد،‌ مثلا در کارهای یک دقیقه‌ای (تیزری) نمی‌توان داستان پردازی کرد و چکیده‌ موضوع را به طور غیر مستقیم به مردم رساند.

وی ادامه داد: اما در کارهایی که زمان وجود دارد صد درصد معتقدم که باید پیام‌ها غیرمستقیم منتقل شوند، چون اینگونه با تکرار مناسب، کار پیام‌ها بیشتر در ذهن می‌مانند؛‌ همچنین ما خودمان فرهنگمان به این شکل است که از مستقیم‌گویی خوشمان نمی‌آید.

کارگردان «قصه‌های خوب، برای بچه‌های خوب» درباره‌ی بیان حکایت‌های کهن و انتقال فرهنگ ایرانی در قالب انیمیشن نیز خاطرنشان کرد: ما ادبیات خیلی غنی‌ای داریم اما هنوز آثار اینچنینی خیلی ساخته نشده و جا دارد که ساخته شود‌، جای کارهای خوب خالی است.

وی همچنین به خبرنگار ایسنا گفت: اگر حکایت‌های کهن فارسی را دست نخورده برای کودک و نوجوان امروز بسازیم شاید کودکان و نوجوانان خیلی با اثر ارتباط برقرار نکند‌، بچه‌های امروز فکرشان عوض شده است‌، ما باید آن حکایت و ادبیات کهن را بازسازی کنیم و متناسب با فرهنگ کودکان و نوجوانان ارائه دهیم به شرطی که از خط قرمزها هم عبور نکنیم.

او درباره‌ی انیمشن «قصه‌های خوب، برای بچه‌های خوب» نیز بیان کرد: تولید این اثر از اوایل سال 89 شروع شد و تا 10 الی 15 روز پیش ادامه داشت؛‌ برداشت آزادی از حکایت‌های آذریزدی است و برای اینکه ادای دین شود خودشان را هم به عنوان قصه گو در داستان آوردیم.

او افزود: این انیمیشن کار سنگینی بود و نزدیک 70 کاراکتر و 10 فضای بزرگ داشت؛ 26 داستان را از 170 داستان کتاب بازنویسی کردیم و ساختیم و اگر استقبال شود و وضعیت بودجه خوب باشد 26 قسمت دیگر را هم خواهیم ساخت.

محمدی درباره اینکه قرار بود «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» در نوروز 92 به روی آنتن رود گفت: یکی از قسمت‌ها در آن زمان به دوبله نرسید علاوه بر آن آنتن شبکه پویا هم خیلی پر بود برای همین چون می‌خواستند کار دیده شود پخش آن به تاخیر افتاد.

انیمیشن آذریزدی

وی خاطرنشان کرد: این انیمیشن یک بازنویسی کامل است و آنچه که در کتاب می‌خوانیم با آنچه که در انیمیشن می‌بینم شاید متفاوت باشد‌، فضاها و کاراکترها جدید هستند اما محتوا همان است.

این انیمیشن‌ساز در پایان عنوان کرد: اگر باز هم داستان خوبی ببینم بی‌علاقه نیستم که مانند «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، آن را بسازم در حال حاضر درگیر چند پروژه‌ای دیگر هستم که یکی از آنها درباره حماسه‌ی سیاسی و اقتصادی است و دیگری برای کودکان و خردسالان است.

به گزارش خبرنگار ایسنا‌، انیمیشن «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» به تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا در 26 قسمت 15 دقیقه‌ای تولید شده که از فردا پنجشنبه، 13 تیر ساعت 18 و 30 دقیقه به روی آنتن می‌رود.

سایر عوامل این انیمیشن عبارتند از:

مدیر تولید: علیرضا رضاییان زاده‌/ سرپرست انیمیت: ابراهیم کریمی / سرپرست مدلسازی: حمیدرضا حسن لو/ سرپرست بخش/ لندر: احسان احمدی/ اینماتورها: علیرضا حسینی ،‌ مرتضی بهرامی‌، الهه عسگری‌، ابراهیم علوی زاده‌/ طراحی و استوری برد: مجتبی شایسته و علیرضا رشیدی‌/ نویسنده‌: محمد برومند / ناظر کیفی: سلما افکاری.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي و عزیز سایت عدالت رسانه ای.لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت،ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نسیم در استانها

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2705
  • کل نظرات : 781
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 124
  • آی پی امروز : 68
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 163
  • باردید دیروز : 108
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 826
  • بازدید ماه : 2,654
  • بازدید سال : 28,991
  • بازدید کلی : 780,203
  • کدهای اختصاصی
    .
    پـخش زنـده شـبـکه ها

    شبکه ها در عربست