loading...
عدالت رسانه ای
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
همبازی شدن لیلا حاتمی و همسرش در فیلمی جدید/ عکس 0 120 yoonessorkhabi
آهنگ جدید سامان جلیلی با نام خیال / دانلود 0 99 hamed-76
اعلام آثار پذیرفته شده در جشنواره تئاتر خیابانی طلوع خرداد 0 85 hamed-76
فرزاد فرزین: حاضر نشدم در کنار خواننده ای از رژیم صهیونیستی قرار گیرم 0 87 hamed-76
گریم پوریا پورسرخ برای سریال کیمیا/ عکس 0 91 yoonessorkhabi
غافلگیری خانم بازیگر در روز تولدش/ عکس 0 112 yoonessorkhabi
لیفتراک سواری الناز شاکردوست/ عکس 0 109 yoonessorkhabi
جایزه ویژه جام‌جهانی فوتبال هنرمندان به خواننده ایرانی رسید 0 87 hamed-76
نمایش «رد کارپت» عطاران در جشنواره کن 0 124 hamed-76
۵ فیلم بد جشنواره کن 0 99 hamed-76
فیلمسازان ایرانی محبوب «کن» چه کسانی هستند؟ 0 110 hamed-76
برگزیدگان سینه فونداسیون کن جوایز خود را گرفتند 0 85 hamed-76
معرفی برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن 0 108 hamed-76
«عشق در نبرد اول» جایزه باران شد 0 106 hamed-76
برد پیت شعری از مولانا را روی دستش خالکوبی کرد/عکس 0 121 hamed-76
رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کن 2014 0 118 hamed-76
مجری جشنواره کن 2014 معرفی شد/عکس 0 123 hamed-76
مریلا زارعی عکس منتسب به خودش را تکذیب کرد/عکس 0 272 yoonessorkhabi
گریم متفاوت مهدی سلطانی در سریال مدینه عکس 0 125 yoonessorkhabi
عموپورنگ در قبرستان ابن بابویه/ عکس 0 145 yoonessorkhabi
یونس سرخابی بازدید : 34 1392/11/16 نظرات (0)

کارگردان سریال «معمای شاه» اعلام کرد تصویربرداری صحنه‌های مربوط به کاخ‌ها بزودی تمام می‌شود و با آماده شدن دکورها در شهرک سینمایی و ضبط تصاویر مربوط به آنها می‌توان برخی قسمت‌های سریال را آماده و پخش آن را آغاز کرد.



به گزارش جام‌جم، سریال معمای شاه به کارگردانی محمدرضا ورزی این روزها در کاخ گلستان مراحل تصویربرداری را پشت‌سر می‌گذارد و به گفته ورزی نزدیک به ۷۰ درصد از این سریال تصویربرداری شده است.

قرار بود پخش این سریال در دهه فجر آغاز شود، اما این امر میسر نشد. ورزی درباره پخش نشدن سریال در این ایام گفت: سریال معمای شاه در سه مرحله و در چند دهه به زندگی محمدرضا پهلوی می‌پردازد بنابراین ما در هر لوکیشن بخش‌های مربوط به دوره‌های مختلف زندگی شاه را فیلمبرداری کرده‌ایم. از آنجا که هنوز دکورهای شهرک سینمایی آماده نشده است بخش‌هایی از این دوران‌ تصویربرداری نشده و در نتیجه هیچ قسمتی از سریال کامل نیست.

این کارگردان درباره آماده کردن قسمت‌های اول سریال گــــفت: دکورهای شهرک غزالی ساخته شده، اما هنوز به صورت کامل آماده نیست. چنانچه زودتر این دکورها آماده شوند و طراحی داخلی آنها انجام بگیرد، می‌توانیم تصاویر مربوط به ده یا ۱۵ قسمت اول را فیلمبرداری کنیم و از آنجا که تدوین، صداگذاری و موسیقی به موازات فیلمبرداری در حال انجام است می‌توانیم پخش سریال را با چند قسمت اول شروع کنیم تا قسمت‌های نهایی هم ساخته شود.

این کارگردان تاکید کرد: سریال معمای شاه یک سریال تاریخی است و به صورت هفتگی از تلویزیون پخش خواهد شد، بنابراین با آماده کردن قسمت‌های اول می‌توانیم پخش سریال را زودتر آغاز کنیم.

وی درباره پخش این سریال در یک مناسبت خاص گفت: معمای شاه یک سریال تاریخی است بنابراین برای پخش نیازی به مناسبتی خاصی ندارد. این سریال برای دهه فجر ساخته نشده و به مناسبت‌هایی مانند ۱۵ خرداد، ۱۷ شهریور، ۱۳ آبان و... می‌پردازد.این کارگردان تاکید کرد، زمان ایده‌آل برای او و همکارانش اولین فرصتی است که امکان نمایش آن وجود داشته و همه قسمت‌هایش تکمیل شده باشد.

روزهای پایانی دربار در کاخ گلستان

تصویربرداری سریال معمای شاه این روزها در کاخ گلستان ادامه دارد و تصاویر مربوط به آخرین روزهای دربار رضاشاه ضبط می‌شود. ورزی درباره روند تصویربرداری توضیح داد: از آنجا که کاخ مرمر در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام است، تصاویر مربوط به این کاخ را در تالار برلیان کاخ گلستان تصویربرداری می‌کنیم چون به لحاظ ظاهری به کاخ مرمر شباهت دارد و آینه‌‌کاری‌های این تالار مانند کاخ مرمر به سبک دوره قاجاریه از سوی استاد لرزاده انجام شده است.

به گفته ورزی، تعداد قسمت‌های معمای شاه که قرار بود در ۵۰ قسمت ساخته شود، احتمالا به ۶۰ قسمت خواهد رسید. این کارگردان درباره زمان پایان تصویربرداری سریال گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در صورتی که دکورها بموقع آماده شود و مشکلی رخ ندهد، تصویربرداری سریال تا اواسط تابستان ادامه خواهد داشت. تولید سریال معمای شاه در سه مرحله صورت می‌گیرد؛ مرحله اول از سال ۱۳۱۷ تا طلاق ثریا را شامل می‌شود، مرحله دوم از سال ۱۳۳۷ تا ۱۳۴۴ و مرحله سوم از سال ۱۳۴۹ تا ۱۳۵۷ را روایت می‌کند.در سریال معمای شاه زندگی خصوصی محمدرضا پهلوی تا زمان پیروزی انقلاب، نحوه کشورداری و روابط او با کشورهای خارجی روایت می‌شود و گاهی تصاویری از گذشته و بخش‌هایی از زندگی رضاشاه را نیز به تصویر می‌کشد.

داستان از زبان پزشکی به نام دکتر وزیری و پسرش محمود روایت می‌شود که حوالی میدان منیریه زندگی می‌کنند. این دو نفر بنا به دلایلی با دربار شاه رابطه پیدا کرده و به عنوان پزشک در دربار رفت و آمد می‌کنند. دکتر وزیری به واسطه تحصیلات بالای خود با سران دربار ارتباط برقرار می‌کند و این رخدادها بهانه‌ای است برای روایت زندگی شاه.

در این سریال حسین نورعلی در نقش شاه جوان، امیرمهدی کیا در نقش شاه میانسال، اصغر معینی‌صالح در نقش دکتر مصدق، حمید منوچهری در نقش آیت‌الله کاشانی، کامران تفتی در نقش شهید نواب‌صفوی، عبدالرضا اکبری در نقش سپهبد زاهدی، انوش نصر در نقش حسین‌علا، عباس شادروان در نقش عبدالحسین هژیر، رضا فیاضی در سه نقش چرچیل، ژنرال هایزر و نماینده مجلس، منوچهر آذری در نقش روح‌الله خالقی آهنگساز، ایرج سنجری مدیر دوبلاژ در نقش تیمور بختیار و رئیس ساواک و ولی‌الله مومنی در نقش شعبان جعفری بازی می‌کنند.

«معمای شاه» هشت تصنیف قدیمی دارد که با صدای سالار عقیلی خوانده می‌شود و پنج ترانه پاپ که با صدای امیریل ارجمند اجرا می‌شود. موسیقی تیتراژ «معمای شاه» را نیز سالار عقیلی به احتمال زیاد با شعری از افشین یداللهی اجرا می‌‌کند

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي و عزیز سایت عدالت رسانه ای.لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت،ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نسیم در استانها

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2705
  • کل نظرات : 781
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 124
  • آی پی امروز : 94
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 1,117
  • باردید دیروز : 108
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,780
  • بازدید ماه : 3,608
  • بازدید سال : 29,945
  • بازدید کلی : 781,157
  • کدهای اختصاصی
    .
    پـخش زنـده شـبـکه ها

    شبکه ها در عربست