loading...
عدالت رسانه ای
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
همبازی شدن لیلا حاتمی و همسرش در فیلمی جدید/ عکس 0 120 yoonessorkhabi
آهنگ جدید سامان جلیلی با نام خیال / دانلود 0 99 hamed-76
اعلام آثار پذیرفته شده در جشنواره تئاتر خیابانی طلوع خرداد 0 85 hamed-76
فرزاد فرزین: حاضر نشدم در کنار خواننده ای از رژیم صهیونیستی قرار گیرم 0 87 hamed-76
گریم پوریا پورسرخ برای سریال کیمیا/ عکس 0 91 yoonessorkhabi
غافلگیری خانم بازیگر در روز تولدش/ عکس 0 112 yoonessorkhabi
لیفتراک سواری الناز شاکردوست/ عکس 0 109 yoonessorkhabi
جایزه ویژه جام‌جهانی فوتبال هنرمندان به خواننده ایرانی رسید 0 87 hamed-76
نمایش «رد کارپت» عطاران در جشنواره کن 0 124 hamed-76
۵ فیلم بد جشنواره کن 0 99 hamed-76
فیلمسازان ایرانی محبوب «کن» چه کسانی هستند؟ 0 110 hamed-76
برگزیدگان سینه فونداسیون کن جوایز خود را گرفتند 0 85 hamed-76
معرفی برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن 0 108 hamed-76
«عشق در نبرد اول» جایزه باران شد 0 106 hamed-76
برد پیت شعری از مولانا را روی دستش خالکوبی کرد/عکس 0 121 hamed-76
رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کن 2014 0 118 hamed-76
مجری جشنواره کن 2014 معرفی شد/عکس 0 123 hamed-76
مریلا زارعی عکس منتسب به خودش را تکذیب کرد/عکس 0 272 yoonessorkhabi
گریم متفاوت مهدی سلطانی در سریال مدینه عکس 0 125 yoonessorkhabi
عموپورنگ در قبرستان ابن بابویه/ عکس 0 145 yoonessorkhabi
یونس سرخابی بازدید : 36 1392/11/30 نظرات (0)

دبیر شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما می گوید: براساس اصل 175 قانون اساسی هیچ شخص حقیقی یا حقوقی حق راه اندازی شبکه اختصاصی تلویزیونی ندارد و این موضوع فقط در حیطه اختیارات سازمان صداوسیما است.



بیژن نوباوه وطن در پی برخی شایعات مبنی بر راه اندازی یک شبکه تلویزیونی خصوصی  درگفت وگو با ایرنا گفت:اطلاعاتم در این خصوص مختص به برخی شنیده ها است.

صدا و سیما طی چند سال گذشته با نهادها و وزارتخانه های مختلف رایزنی هایی را انجام داده تا برخی شبکه ها بتوانند با توجه به تخصص این ارگان و نهادها همکاری های اختصاصی و فنی داشته باشند.به طور مثال سازمان صداوسیما با وزارت آموزش و پرورش رایزنی هایی داشته تا ارائه آموزش عمومی این وزارتخانه از طریق شبکه آموزش سیما امکان پذیرشود و یا سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پی آن بود که بتواند با انعقاد تفاهم نامه ای با شبکه «شما» برای معرفی ظرفیت های کشور همکاری کند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: البته این امرفقط مختص ایران نبوده و درسایر نقاط دنیا نیز چنین امری مرسوم است. بنده در جریان این مذاکرات برای راه اندازی شبکه های یاد شده بودم اما در مورد راه اندازی شبکه ای اختصاصی برای یکی از ارگان های نظامی کشوربه نظر منطقی نمی آید؛ مگر آنکه به صورت مثال های ذکر شده به قصد همکاری باشد. این ارگان ها می تواند در قالب تفاهم نامه ای با سازمان صدا و سیما برنامه هایی را با هزینه خودش تولید کنند و مسئولیت رگلاتوری و یا همان پخش را به رسانه ملی واگذار کند.

دبیر شورای نظارت بر سازمان صدا وسیما خاطرنشان کرد: براساس قانون ، صدا وسیما فقط می تواند با وزارتخانه ها و نهادهای کشور قرارداد و تفاهم نامه همکاری داشته باشد و در نهایت باز هم مسئولیت پخش برنامه ها بر عهده رسانه ملی خواهد بود. در حال حاضر دولت از طریق نهادها ، سازمان ها و وزارتخانه های زیربط ارتباط تنگاتنگی با سازمان صدا وسیما دارد و این سازمان از همه ظرفیت نهادهای یاد شده برای برنامه سازی و آموزش استفاده می کند.

او در مورد امکان راه اندازی شبکه های تخصصی توسط احزاب کشور گفت: احزاب در هیچ کجای دنیا شبکه های اختصاصی ندارند.

یادآور می شود پس از انتشار خبری مبنی بر راه اندازی شبکه رادیو - تلویزیونی خصوصی موسوم به شبکه عصر توسط سپاه پاسداران سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه در گفت وگو با یکی از رسانه ها این خبر را تکذیب کرد .

سردار شریف گفت گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیچ گاه درصدد راه اندازی رادیو- تلویزیون خصوصی نبوده و شبکه عصر نیز از شبکه های سازمان صدا وسیما است که در کنار ظرفیت سازی های دیگر رسانه ملی برای پاسخ به نیازهای مخاطبین پیش بینی شده است.سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای وظایف ذاتی خود از بسیاری از مؤسسات و سازمان های مردم نهاد در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی به صورت موردی حمایت به عمل آورده است که سازمان فرهنگی و هنری و رسانه ای اوج بعنوان یکی از سازمان های مردم نهاد نیز در برخی فعالیت ها از چنین حمایت هایی برخوردار بوده است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه با تأکید براینکه شبکه عصر با تصمیم صدا و سیما و به منظور تقویت و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و فرهنگ دفاع مقدس پیش بینی شده است، تصریح کرد: این شبکه مانند شبکه های دیگر رسانه ملی فعالیت کرده و سازمان مردم نهاد اوج در چارچوب قراردادی با سازمان صدا و سیما تنها در تأمین و تولید بخشی از نیازمندی ها، شبکه عصر را کمک خواهد کرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي و عزیز سایت عدالت رسانه ای.لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت،ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نسیم در استانها

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2705
  • کل نظرات : 781
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 124
  • آی پی امروز : 87
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 822
  • باردید دیروز : 108
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,485
  • بازدید ماه : 3,313
  • بازدید سال : 29,650
  • بازدید کلی : 780,862
  • کدهای اختصاصی
    .
    پـخش زنـده شـبـکه ها

    شبکه ها در عربست