loading...
عدالت رسانه ای
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
همبازی شدن لیلا حاتمی و همسرش در فیلمی جدید/ عکس 0 120 yoonessorkhabi
آهنگ جدید سامان جلیلی با نام خیال / دانلود 0 99 hamed-76
اعلام آثار پذیرفته شده در جشنواره تئاتر خیابانی طلوع خرداد 0 85 hamed-76
فرزاد فرزین: حاضر نشدم در کنار خواننده ای از رژیم صهیونیستی قرار گیرم 0 87 hamed-76
گریم پوریا پورسرخ برای سریال کیمیا/ عکس 0 91 yoonessorkhabi
غافلگیری خانم بازیگر در روز تولدش/ عکس 0 112 yoonessorkhabi
لیفتراک سواری الناز شاکردوست/ عکس 0 109 yoonessorkhabi
جایزه ویژه جام‌جهانی فوتبال هنرمندان به خواننده ایرانی رسید 0 87 hamed-76
نمایش «رد کارپت» عطاران در جشنواره کن 0 124 hamed-76
۵ فیلم بد جشنواره کن 0 99 hamed-76
فیلمسازان ایرانی محبوب «کن» چه کسانی هستند؟ 0 110 hamed-76
برگزیدگان سینه فونداسیون کن جوایز خود را گرفتند 0 85 hamed-76
معرفی برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن 0 108 hamed-76
«عشق در نبرد اول» جایزه باران شد 0 106 hamed-76
برد پیت شعری از مولانا را روی دستش خالکوبی کرد/عکس 0 121 hamed-76
رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کن 2014 0 118 hamed-76
مجری جشنواره کن 2014 معرفی شد/عکس 0 123 hamed-76
مریلا زارعی عکس منتسب به خودش را تکذیب کرد/عکس 0 272 yoonessorkhabi
گریم متفاوت مهدی سلطانی در سریال مدینه عکس 0 125 yoonessorkhabi
عموپورنگ در قبرستان ابن بابویه/ عکس 0 145 yoonessorkhabi
یونس سرخابی بازدید : 38 1392/12/18 نظرات (0)

مدیرکل طرح و برنامه و نظارت معاونت صدا از تولید و پخش 262 عنوان برنامه برای شبکه‌های رادیویی در ایام نوروز 93 خبر داد.



به گزارش خبرنگار سرویس رادیو و تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نشست معرفی برنامه‌های نوروز 93 شبکه‌های رادیویی با حضور نورالدین جعفری، مدیر کل طرح و برنامه و نظارت معاونت صدا، مدیر رادیو ایران، رادیو جوان، رادیو نمایش و همچنین رادیو فرهنگ برگزار شد.

*** تمام شبکه‌های رادیویی برنامه تحویل سال دارند

در این نشست که صبح امروز (یکشنبه) 18 اسفند ماه که در سالن جلسات ساختمان شهدای رادیو سازمان صداوسیما برگزار شد، جعفری به نمایندگی از معاون صدا برنامه‌های نوروز امسال شبکه‌های رادیویی را اعلام کرد و گفت:‌ در حال حاضر 25 شبکه رادیویی در معاونت صدا فعال هستند که می‌توان گفت در ایام نوروز همه شبکه‌های رادیویی 262 عنوان برنامه که مجموعا بالغ بر 1240 هزار دقیقه خواهد بود، به روی آنتن می‌برند.

او اعلام کرد که همه شبکه‌های رادیویی در نوروز 93 برنامه‌های تحویل سال خواهند داشت. همچنین همه شبکه‌های رادیویی پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری را در برنامه‌هایشان دارند.

*** رادیو صبا از اتفاقات مهم سال 92 برای رادیو

جعفری در ادامه گفت: یکی از نکاتی که به جهت تقارن با نوروز 93 پیش آمده ایام فاطمیه است که برنامه‌های رادیویی به این مناسبت توجه خواهند کرد و ویژه برنامه‌هایی را خواهند داشت.

وی همچنین راه‌اندازی رادیو صبا را یکی از اتفاقات مهم سال 92 دانست و افزود: طی چند ماه اخیر رادیو صبا راه‌اندازی شد و امسال اولین سالی است که در ایام نوروز پخش برنامه خواهد داشت. این شبکه رادیویی تازه تأسیس در ایام نوروز 50 برنامه با محوریت طنز آماده پخش دارد؛ ضمن اینکه برنامه‌های طنز در ایام فاطمیه پخش نخواهند شد.

*** شعارهای شبکه‌های رادیویی

مدیر کل طرح و برنامه و نظارت معاونت صدا در بخشی از این نشست به اعلام برنامه‌های نوروزی شبکه‌های رادیویی پرداخت و گفت: رادیو خانواده دو برنامه، رادیو ایران‌صدا 11 عنوان برنامه، رادیو تهران 28 عنوان برنامه، رادیو فصلی یک عنوان برنامه عیدانه، رادیو ورزش 22 عنوان برنامه جدید، رادیو دانش 12 عنوان برنامه، رادیو گفتگو چهار عنوان برنامه، رادیو کتاب دو عنوان برنامه، رادیو اقتصاد چهارعنوان برنامه، رادیو صدای آشنا 19 عنوان برنامه، رادیو معارف 16 عنوان برنامه، رادیو قرآن 17 عنوان برنامه در ایام نوروز خواهند داشت.

جعفری در ادامه با اشاره به شعار امسال شبکه‌های رادیویی تصریح کرد:‌ شبکه‌های رادیویی هر یک قرار است امسال یک شعار برای خودشان داشته باشند که به شرح زیر است:

رادیو سلامت: احترام به طبیعت، انتقال سلامت

رادیو جوان: قانونمداری در رانندگی و احترام به بزرگترها

رادیو فرهنگ: پاسداشت زبان فارسی

رادیو فصلی: رادیو بهار سرشار از همدلی

رادیو خانواده: نیکوکاری، احسان و توجه به خانواده‌های شهدا

رادیو صدای آشنا: نوروز، گردشگری و اکوتوریست

رادیو قرآن: طراوت، قاری، قرآن

رادیو معارف: سیره فاطمی، صله ارحام و پرهیز از تجمل‌گرایی

رادیو گفتگو: نقد و رویداد

رادیو ورزش: نشاط، ورزش و نوروز

رادیو صبا: با هم بخندیم، به هم نخندیم

*** 50 شبکه برای افق 10 ساله رادیو

جعفری همچنین در این نشست در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه چه زمانی شبکه‌های تازه‌تأسیس رادیویی همچون خانواده، لبخند، صبا و ... صاحب فرکانس مستقل می‌شوند؟ خاطرنشان کرد: این شبکه‌ها در حال حاضر فرکانس دارند ولی با توجه به اینکه معاونت صدا برای افق 10 ساله افزایش شبکه‌ها را تا 50 شبکه رادیویی پیش‌بینی کرده است، در حوزه فرکانسی این کار در حال انجام است؛ ضمن اینکه این شبکه‌ها اکنون یک فرکانس مشخص برای خودشان دارند.

*** «جمعه ایرانی»‌ها با «بهار ایرانی» می‌آیند

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست که با حضور مدیران شبکه‌های رادیویی همراه بود ابتدا مدیر رادیو ایران، حمید شیخ‌محمدی در معرفی برنامه‌های این شبکه رادیویی در ایام نوروز 93 اعلام کرد: در جمع با یکسری از برنامه‌های نوروزی به استقبال نوروز خواهیم رفت؛ ضمن اینکه طبق روال هر سال مراسم جشن نیکوکاری در یکی از نقاط کشور برگزار و به شکل زنده چندین ساعت ویژه برنامه خواهیم داشت.

وی افزود: رادیو ایران برای لحظه تحویل سال برنامه‌ای با عنوان «صدای پای بهار» را تدارک دیده است که با اجرای امیرحسین مدرس، فاطمه آل عباس و امیر نوری پیشکسوت رادیو همراه است. این ویژه برنامه از ساعت 15 روز پنج‌شنبه 29 اسفندماه تا 21 شب با شنوندگان همراه خواهد بود.

همچنین از جمله برنامه‌های سرگرم‌کننده نوروزی این شبکه شامل «عید دیدنی»، «شاعرانه با بهار»، «ترنم بهار»، «خانه بهاری»، «گلبانگ»، «کوچه باغ موسیقی»، «شب افروز» و «راه شب» از جمله برنامه‌های شبانگاهی رادیو ایران و همچنین «بهار ایرانی» و «کوه نشاط» از جمله برنامه‌های طنز نوروز 93 هستند. ضمن اینکه «بهار ایرانی» با تیم جمعه ایرانی برای ایام تعطیلات عید نوروز تدارک دیده شده است.

او در معرفی سایر برنامه‌های رادیو ایران ادامه داد: «صبح نوروزی»، «برترین‌ها»، «غزل‌نامه نوروزی»، «سرزمین نوروزی» و... از دیگر برنامه‌های نوروزی رادیو ایران در ایام نوروز هستند. ضمن اینکه در ایام فاطمیه این شبکه رادیویی همچون سایر شبکه‌ها برنامه‌هایی را تحت عنوان «به رنگ یاس»، «پیدا و پنهان»، «راز خدا» و «سوز و گداز» را تدارک دیده است. همچنین در حوزه سیاسی دو برنامه آماده پخش داریم که از دوم فروردین الی چهاردهم فروردین به روی آنتن خواهند رفت. ضمن اینکه برنامه‌ای هم برای راهیان نور به مدت 15 روز تدارک دیده شده است.

*** مسابقه «صدا آزاد» نوروز امسال هم پخش می‌شود

به گزارش ایسنا، مدیر رادیو جوان، بهنام احمدپور مبارکه در ادامه این نشست در معرفی برنامه‌های رادیو جوان خاطرنشان کرد:‌ در مجموع برای ایام نوروز امسال 12 عنوان برنامه تولیدی، دو عنوان برنامه زنده و همچنین دو برنامه آرشیوی و دو برنامه بازتولیدشده به اضافه برنامه‌های روتین شبکه آماده پخش داریم که به شرح زیر هستند:

گروه ورزش دو عنوان برنامه با عنوان «الو جوان» و «فرکانس 88»

گروه جوان دو عنوان برنامه

گروه جامعه یک عنوان برنامه با عنوان «93 بیست بیست»

گروه جوان و دانش دو عنوان برنامه

گروه جوان و فرهنگ سه عنوان برنامه

مدیر رادیو جوان در ادامه در خصوص پخش برنامه زنده این شبکه توضیح داد: «بهاری دیگر» از جمله برنامه‌های زنده رادیو جوان است که هر روز به مدت 90 دقیقه ساعت 17 به روی آنتن می‌رود. همچنین مسابقه‌ای با محوریت موسیقی با عنوان «صدا آزاد» در ایام نوروز به مدت 60 دقیقه پخش خواهد شد.

گروه جوان و اندیشه برنامه‌ای با عنوان «خانه‌ام همیشه بهاری است» را خواهد داشت ضمن اینکه این گروه به معرفی فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس می‌پردازد.

احمدپور در ادامه گفت: علاوه بر برنامه‌های نام برده شده در رادیو جوان بخش باشگاه رادیویی جوان نیز دو عنوان برنامه خواهد داشت که در ایام نوروز به روی آنتن می‌برد. همچنین بحث توجه به قانونمداری در رانندگی در دستور کار این شبکه می‌باشد.

وی در پایان گفت: شبکه رادیویی جوان همچون سایر شبکه‌ها توجه ویژه‌ای به ایام فاطمیه خواهد داشت.

*** رادیو مشاعره نوروزی دارد

در ادامه مدیر رادیو فرهنگ محسن شریف‌زاده، در اعلام برنامه‌های نوروزی این شبکه بیان کرد: نوروز یکی از آیین‌های برجسته تمدن ایرانی است که هر ساله این آیین زنده می‌شود.

وی سپس در معرفی عناوین و آمارهای کلی برنامه‌های رادیو فرهنگ گفت: 17 عنوان برنامه زنده، 17 عنوان برنامه تولیدی برای این شبکه در ایام نوروز در نظر گرفته شده که در مجموع 34 عنوان برنامه به مدت 1800 دقیقه با شنوندگان همراه خواهد بود. همچنین برای ایام فاطمیه 31 عنوان برنامه زنده تدارک دیده شده است.

او درخصوص شعار شبکه رادیو فرهنگ اعلام کرد که ‌این شبکه با توجه به رسالتی که دارد، پاسداشت زبان فارسی را کلیدواژه خود قرار داده است.

همچنین شبکه رادیویی فرهنگ بر احیای زبان فارسی در نوروز امسال تأکید ویژه‌ای خواهد داشت.

وی ادامه توضیح داد: برنامه «مشاعره» که از شبکه رادیویی فرهنگ در حال پخش است در ایام نوروز 93 در سه عنوان برنامه با اسم «مشاعره بهاری» تدارک دیده شده که به روی آنتن می‌رود. همچنین این شبکه برای روز طبیعت دو برنامه تدارک دیده است. ضمن اینکه با 16 استان از کشور ایران هماهنگی انجام شده تا در ایام نوروز به شکل زنده با آن‌ها ارتباط داشته باشیم.

شریف‌زاده با اشاره به برنامه تحویل سال رادیو فرهنگ خاطر نشان کرد: «نوروزنامه» عنوان برنامه تحویل سال این شبکه است که از ساعت 17 روز 29 اسفند به روی آنتن رفته و تا ساعت 21 و 30 دقیقه با شنوندگان همراه است. این برنامه با اهالی هنر، سفرا و... گفتگو خواهد کرد.

این مدیر رادیویی در پایان صحبت‌هایش با اشاره به جشنواره‌ای که قرار است برای سومین سال در رادیو فرهنگ برگزار شود، یادآور شد: جشنواره مادرانه‌ها همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) در روز 31 فروردین 93 برای سومین سال در رادیو فرهنگ برگزار خواهد شد.

*** 200 نمایش رادیویی که اغلب طنز هستند

به گزارش ایسنا، مهدی دهقان‌ نیری، مدیر رادیو نمایش در پایان این نشست در اعلام برنامه‌های نوروزی این شبکه به خبرنگاران گفت: امسال در ایام نوروز برای 13 شبکه اصلی رادیویی و همچنین سه شبکه تازه تأسیس همچون خانواده، صبا و کتاب، مرکز هنرهای نمایشی حدود 200 نمایش در 25 عنوان را آماده پخش کرده است که این نمایش‌ها از شبکه‌هایی همچون ایران، تهران، فرهنگ، ورزش، جوان، صدای آشنا، دانش، اقتصاد، سلامت، قرآن، نمایش و... به روی آنتن خواهند رفت. همچنین پخش نمایش‌های ویژه ایام نوروز در سه هفته از فاطمیه اول تا فاطمیه دوم صورت خواهد گرفت.

وی در توضیح نمایش‌هایی که قرار است از شبکه‌های رادیویی به روی آنتن بروند، گفت: از میان نمایش‌هایی که برای پخش در ایام نوروز از شبکه‌های مختلف در نظر گرفته شده است بیشتر نمایش‌ها در ژانر طنز طراحی شده‌اند. همچنین از برنامه‌های زنده رادیو نمایش در ایام نوروز می‌توان به پخش «استودیو 8»، «مسابقه ویژه صد و هفت و نیم»، برنامه مستند رادیویی «درنگ» اشاره کرد ضمن اینکه رادیو فیلم در ایام نوروز سریال «مدار صفردرجه» را هر روز به روی آنتن می‌برد. همچنین در ایام نوروز نمایش «رمان تا نمایش» را در رادیو نمایش خواهیم داشت.

دهقان‌نیری در ادامه صحبت‌هایش شعار رادیو نمایش را «رادیو سفری مجازی به دنیای زیبایی‌ها» خواند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي و عزیز سایت عدالت رسانه ای.لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت،ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نسیم در استانها

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2705
  • کل نظرات : 781
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 124
  • آی پی امروز : 101
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 1,755
  • باردید دیروز : 108
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,418
  • بازدید ماه : 4,246
  • بازدید سال : 30,583
  • بازدید کلی : 781,795
  • کدهای اختصاصی
    .
    پـخش زنـده شـبـکه ها

    شبکه ها در عربست