loading...
عدالت رسانه ای
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
همبازی شدن لیلا حاتمی و همسرش در فیلمی جدید/ عکس 0 120 yoonessorkhabi
آهنگ جدید سامان جلیلی با نام خیال / دانلود 0 99 hamed-76
اعلام آثار پذیرفته شده در جشنواره تئاتر خیابانی طلوع خرداد 0 85 hamed-76
فرزاد فرزین: حاضر نشدم در کنار خواننده ای از رژیم صهیونیستی قرار گیرم 0 87 hamed-76
گریم پوریا پورسرخ برای سریال کیمیا/ عکس 0 91 yoonessorkhabi
غافلگیری خانم بازیگر در روز تولدش/ عکس 0 112 yoonessorkhabi
لیفتراک سواری الناز شاکردوست/ عکس 0 109 yoonessorkhabi
جایزه ویژه جام‌جهانی فوتبال هنرمندان به خواننده ایرانی رسید 0 87 hamed-76
نمایش «رد کارپت» عطاران در جشنواره کن 0 124 hamed-76
۵ فیلم بد جشنواره کن 0 99 hamed-76
فیلمسازان ایرانی محبوب «کن» چه کسانی هستند؟ 0 110 hamed-76
برگزیدگان سینه فونداسیون کن جوایز خود را گرفتند 0 85 hamed-76
معرفی برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن 0 108 hamed-76
«عشق در نبرد اول» جایزه باران شد 0 106 hamed-76
برد پیت شعری از مولانا را روی دستش خالکوبی کرد/عکس 0 121 hamed-76
رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کن 2014 0 118 hamed-76
مجری جشنواره کن 2014 معرفی شد/عکس 0 123 hamed-76
مریلا زارعی عکس منتسب به خودش را تکذیب کرد/عکس 0 272 yoonessorkhabi
گریم متفاوت مهدی سلطانی در سریال مدینه عکس 0 125 yoonessorkhabi
عموپورنگ در قبرستان ابن بابویه/ عکس 0 145 yoonessorkhabi
یونس سرخابی بازدید : 31 1392/12/21 نظرات (0)

برخلاف شبکه‌های تازه تاسیس تلویزیونی که پر سر و صدا افتتاح می‌شوند، شبکه‌های رادیویی معمولا در سکوت خبری کارشان را آغاز می‌کنند.



در ماه‌های اخیر هم چهار شبکه رادیویی به همین شکل راه‌اندازی شدند اما سرپرست یکی از این شبکه‌ها اعتقاد دیگری دارد.

او معتقد است: شبکه‌ای که برنامه‌هایش را به روی آنتن می‌برد دیگر سکوت خبری معنی ندارد و قرار است جشن افتتاحیه چند شبکه با هم برگزار شود.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه‌های رادیویی «صبا» و «گلچین» که به تازگی و در ایام بهمن ماه 92 فعالیت رسمی خود را شروع کردند به همراه دو شبکه رادیویی دیگر «کتاب» و «خانواده» از جمله شبکه‌های رادیویی هستند که بی سر و صدا پخش برنامه‌های خود را آغاز کردند.

سرپرست شبکه رادیویی «صبا» در توضیح مطلب بالا می‌گوید: شاید یکی از دلایل رسانه‌ای نشدن افتتاح این شبکه‌ها، این باشد که قرار است معاونت صدا در آینده جشن افتتاحیه و آغاز به کار رسمی شبکه‌های نسل جدید «کتاب‌»، «خانواده‌»، «صبا‌»، «گلچین» و «کودک و نوجوان» را با هم برگزار کند.

انتقاد از واژه سکوت خبری

او حتی با انتقاد از واژه سکوت خبری و تیتری که یکی از خبرگزاری‌ها چندی پیش با این عنوان که «رادیو «صبا» در سکوت خبری افتتاح شد» زده است، بیان می‌کند: تیتری که این خبرگزاری زده است خیلی مورد پسند ما نبود، وقتی برنامه‌های یک شبکه روی آنتن می‌رود دیگر سکوت معنی ندارد.

محمدصادق رحمانیان همچنین درباره‌ی تولد رادیو «صبا» به خبرنگار ایسنا می‌گوید: تمهیدات راه‌اندازی این شبکه را از بهمن سال گذشته اندیشیدم تا اینکه در بهمن 92 سه روز به صورت آزمایشی برنامه‌ها به روی آنتن رفت و سپس فعالیت خود را ادامه داد.

وی اضافه می‌کند: رادیو «صبا» اکنون به مدت چهار ساعت به همراه دو شبکه رادیویی دیگر «فصلی» و «گلچین» از یک فرکانس قابل دسترس است.

صادقیان همچنین درباره‌ی اینکه چرا سه شبکه از روی یک فرکانس برنامه پخش می‌کنند و هر یک فرکانس مستقلی ندارند عنوان می‌کند: این قضیه در حقیقت یک امر پذیرفته شده در جهان است، به هر حال ما یک فضای 24 ساعته داریم که آن را بین چند شبکه تقسیم می‌کنیم و پیش از این نیز شبکه‌هایی نظیر رادیو نوا،‌ آوا و ... نیز به همین شکل بوده‌اند.

وی معتقد است که نزدیک بودن رویکرد شبکه‌های «فصلی»، «صبا» و «گلچین» به یکدیگر از خصوصیات مشترک این شبکه‌هاست و باید هر یک از آنها را یک شبکه رادیویی بر روی یک فرکانس مشترک بدانیم نه بخش‌های مجزا و تفکیک شده.

تعامل «صبا» و «نسیم»

شبکه رادیویی «صبا» به دلیل رویکرد مشترک با شبکه تلویزیونی «نسیم»، با این شبکه تعامل دارد.

رحمانیان در این‌باره توضیح می‌دهد:‌ ما از یکسری برنامه‌های شبکه «نسیم» به ویژه لطیفه‌هایش در «صبا» استفاده می‌کنیم. از طرف دیگر نیز قرار است برخی از برنامه‌هایی را که در رادیو «صبا» تولید می‌کنیم در اختیار شبکه «نسیم» قرار دهیم تا آنها را پخش کند کماینکه تاکنون چهار، پنج برنامه در رادیو «صبا» ضبط و از شبکه «نسیم» پخش شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های رادیو «صبا» در ایام سوگواری از حالت تپش و شاد بودن خارج شده و به سمت سرگرم‌کنندگی می‌رود درباره‌ی تغییر عنوان این شبکه از «لبخند» به «صبا» بیان می‌کند: ضمن اینکه در ایام سوگواری با این نام مشکل داشتیم کلمه‌ی لبخند از نظر معنا و موضوع ما را دچار الزام و محدودیت می‌کرد اما کلمه صبا توسعه‌ی معنایی و موضوعی بیشتری دارد.

رادیو لبخند

پخش مشاعره مهدی سهیلی از «صبا»

رحمانیان در ادامه خاطرنشان می‌کند:‌ تلاشمان این است که یکسری از برنامه‌های ماندگار رادیو مثل در «مکتب استاد سعید نفیسی» و همچنین «مشاعره‌ی مهدی سهیلی» را آماده و از رادیو صبا پخش کنیم.

او همچنین درباره‌ی اینکه آیا امکان افزایش ساعت پخش این شبکه وجود دارد؟ نیز می‌گوید: آنچه که برای ما در نظر گرفتند در نهایت هشت ساعت پخش در روز است ولی در آینده این امکان وجود دارد که این هشت ساعت افزایش پیدا کند اما این بستگی به تصمیم مدیران بالا دستی دارد.

سرپرست رادیو «صبا» و مدیر سابق گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ در بخش دیگری از گفتگوی خود درباره‌ی جایگاه رادیو در میان رسانه‌های نوظهور عنوان می‌کند: زمانی که تنوع و تکثر رسانه‌ای وجود نداشت رادیو در یک دوران طلایی به سر می‌برد اما در حال حاضر رادیو در دوران تثبیت قرار دارد. اکنون رادیو نه در اوج است نه در فرود، بلکه در یک دوره تثبیت بینابین قرار دارد، کماینکه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد همیشه رادیو 30 درصد شنونده در سطح ایران دارد و این 30 درصد در 10، 15 سال گذشته حالت تثبیت شده دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، رادیو «صبا» با رویکرد طنز و سرگرمی و چهار محور نمایش طنز، گزارش، موسیقی، مسابقه و مشاعره برنامه‌های خود را از روی فرکانس 105/5 و به مدت چهار ساعت پخش می‌کند که از این میان تعدادی تولیدی و تعدادی آرشیوی هستند. همچنین از فروردین 93 این چهار ساعت به شش ساعت افزایش می‌یابد.

رادیو «صبا» در بخش موسیقی خود موسیقی‌های طنز - آهنگ که ترانه‌شان طنز است و موسیقی‌شان نیز بر اساس ملودی طنز ساخته می‌شود و موسیقی‌های پاپ و سنتی را پخش می‌کند.

ویژگی نمایش‌هایی که از این شبکه پخش می‌شوند نیز علاوه بر طنز بودن کوتاه بودن آنها است.

رادیو «صبا» در بخش مشاعره نیز از مشاعره‌های آرشیوی تلویزیون و همچنین قطعاتی از مشاعره طنز «قندپهلو» استفاده می‌کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي و عزیز سایت عدالت رسانه ای.لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت،ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نسیم در استانها

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2705
  • کل نظرات : 781
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 124
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 101
  • بازدید امروز : 161
  • باردید دیروز : 1,805
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,629
  • بازدید ماه : 4,457
  • بازدید سال : 30,794
  • بازدید کلی : 782,006
  • کدهای اختصاصی
    .
    پـخش زنـده شـبـکه ها

    شبکه ها در عربست