loading...
عدالت رسانه ای
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
همبازی شدن لیلا حاتمی و همسرش در فیلمی جدید/ عکس 0 120 yoonessorkhabi
آهنگ جدید سامان جلیلی با نام خیال / دانلود 0 99 hamed-76
اعلام آثار پذیرفته شده در جشنواره تئاتر خیابانی طلوع خرداد 0 85 hamed-76
فرزاد فرزین: حاضر نشدم در کنار خواننده ای از رژیم صهیونیستی قرار گیرم 0 87 hamed-76
گریم پوریا پورسرخ برای سریال کیمیا/ عکس 0 91 yoonessorkhabi
غافلگیری خانم بازیگر در روز تولدش/ عکس 0 112 yoonessorkhabi
لیفتراک سواری الناز شاکردوست/ عکس 0 109 yoonessorkhabi
جایزه ویژه جام‌جهانی فوتبال هنرمندان به خواننده ایرانی رسید 0 87 hamed-76
نمایش «رد کارپت» عطاران در جشنواره کن 0 124 hamed-76
۵ فیلم بد جشنواره کن 0 99 hamed-76
فیلمسازان ایرانی محبوب «کن» چه کسانی هستند؟ 0 110 hamed-76
برگزیدگان سینه فونداسیون کن جوایز خود را گرفتند 0 85 hamed-76
معرفی برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن 0 108 hamed-76
«عشق در نبرد اول» جایزه باران شد 0 106 hamed-76
برد پیت شعری از مولانا را روی دستش خالکوبی کرد/عکس 0 121 hamed-76
رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کن 2014 0 118 hamed-76
مجری جشنواره کن 2014 معرفی شد/عکس 0 123 hamed-76
مریلا زارعی عکس منتسب به خودش را تکذیب کرد/عکس 0 272 yoonessorkhabi
گریم متفاوت مهدی سلطانی در سریال مدینه عکس 0 125 yoonessorkhabi
عموپورنگ در قبرستان ابن بابویه/ عکس 0 145 yoonessorkhabi
یونس سرخابی بازدید : 39 1392/12/23 نظرات (0)

از علی دارابی پژوهشگر و نویسنده کتاب «جامعه شناسی انتخابات یازدهم» طی مراسمی در موسسه فرهنگی مطبوعاتی همشهری تجلیل شد.



به گزارش روابط عمومی سیما ، این مراسم با حضور غلامعلی حدادعادل مشاور عالی مقام معظم رهبری و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی،  مجتبی شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران، علی معلم دامغانی شاعر و رئیس فرهنگستان هنر، مهدی ذاکری، مدیرعامل موسسه فرهنگی مطبوعانی همشهری،یونس شکرخواه عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و نیز جمعی از اندیشمندان، اصحاب قلم، نویسندگان، روزنامه نگاران  برگزار شد.

ریس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در سخنانی ضمن تقدیر از علی دارابی پژوهشگر و نویسنده کتاب جامعه شناسی انتخابات یازدهم اهمیت انتشار این اثر، بازخورد آن در جامعه ،  ضرورت آن برای بررسی انتخابات گذشته و اندوخته ای برای انتخابات آتی را مورد توجه قرار داد.

وی افزود: این اثر برای جامعه شناسان و اهل سیاست یک فرصت است واهل سیاست می توانند با مطالعه این اثر حساب شده تر و علمی تر وارد عرصه انتخابات شود، رفتار خود را تصحیحی کند و بداند که باید به چه مولفه هایی توجه کند.از طرف دیگر برای جامعه شناسان نیز می تواند تحقیق میدانی وسیعی باشد.مشاور عالی مقام معظم رهبری به دکتر دارابی برای موفقت در تالیف و به موسسه همشهری برای موفقیت در انتشار اثر تبریک گفت.

ذاکری مدیرعامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی همشهری نیز بهره گیری از بیانات رهبر معظم انقلاب، نثر روان، مستند بودن به آمار و نمودار و پرهیز از مطول بودن را از ویژگی های بارز کتاب جامعه شناسی انتخابات یازدهم برشمرد و با ستایش از نویسنده آن گفت: انتشار این اثر گویای اهتمام دکتر دارابی به ضرورت دقت نظر در انتخابات است و برای کسانی که قصد تعمق و تامل در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم دارند موثر است.
علی معلم دامغانی نیز گفت: این کتاب ارزشمند است چرا که نویسنده آن در خصوص موضوع تجربه عملی دارد و هم از لحاظ تحقیق و علم به این موضوع احاطه کامل دارد.

شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اهتمام دکتر دارابی به نگارش این اثر با وجود مشغله های زیاد کاری وی در حوزه رسانه ملی، ایثارگری بزرگ است و این نویسنده فاخر و فکور با این کتاب و دیگر آثارش برای اعتلای ذهن و روح شهر تلاش می کند.

وی ابراز امیدواری کرد این اثر عنصر محرک و سرآغازی  برای  دست یافتن به آرمان شهر مطلوب باشد.

در ادامه علی دارابی نویسنده کتاب جامعه شناسی انتخابات یازدهم نیز در سخنانی با بازخوانی بخش هایی از این اثر گفت:هدف از نگارش کتاب این  است که آیا ما می توانیم الگوی رای دهی ایرانیان را در انتخابات نظام مند کنیم؟

وی افزود: این اثر رفتار انتخاباتی شهروندان ایران را مطالعه می کند، به اهمیت صنعت نظر سنجی  در انتخابات می پردازد، تاثیر گذاری و نقش آفرینی شبکه های اجتماعی ، سازمانهای مردم نهادو خانواده ها و از طرف دیگر فروکاسته شدن نقش احزاب  در انتخابات را بررسی می کند.

در پایان این مراسم لوح تقدیرمحمدباقر قالیباف شهردار تهران،عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما و موسسه فرهنگی مطبوعاتی همشهری به دارابی اهدا شد.

کتاب جامعه شناسی انتخابات یازدهم با تحلیلی بر فضای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و رفتارهای رای دهندگی ایرانیان به قلم علی دارابی است که در هشت فصل در تابستان 1392 منتشر شده و دراین فاصله به چاپ دوم رسیده است.

نویسنده در فصل اول و در قالب سه بخش به تحلیل رفتار انتخاباتی ایرانیان، تحلیل آماری انتخابات ریاست جمهوری در ایران و نیز اهمیت انتخابات یازدهم پرداخته است.

بررسی توانایی‌های راهبردی مقام معظم رهبری در مدیریت، هدایت و برگزاری باشکوه انتخابات یازدهم و خلق حماسه سیاسی، موضوع دومین فصل کتاب حاضر را تشکیل می‌دهد.در فصول سوم و چهارم به بررسی آرایش نیروها و جریان‌های سیاسی اعم از اصلاح‌طلب، اصولگرا  و جریان مستقل و نیز عملکرد آنها قبل و در جریان برگزاری انتخابات یازدهم ریاست جمهوری توجه شده است.
تحلیل جامعه‌شناختی چرایی پیروزی دکتر حسن روحانی،  مبحث پنجمین فصل کتاب حاضر را تشکیل می‌دهد.در فصل ششم ضمن نقد و ارزیابی عملکرد رسانه‌های بیگانه در انتخابات یازدهم به نقش و کارکرد رسانه ملی در این انتخابات و از جمله بررسی عملکرد موفقیت‌آمیز آن در زمینه برگزاری مناظره‌های انتخاباتی پرداخته
شده است.بررسی نقش و کارکرد نظرسنجی‌های انتخاباتی و نیز میزان دقت و موفقیت آن‌ها و نیز آسیب‌شناسی آن دیگر مساله‌ای است که دارابی در فصل هفتم بدان پرداخته است.تبیین نشانگان، درس‌ها و پیام‌های یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آخرین موضوعی است که در این کتاب به آن توجه شده است

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي و عزیز سایت عدالت رسانه ای.لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت،ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نسیم در استانها

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2705
  • کل نظرات : 781
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 124
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 101
  • بازدید امروز : 543
  • باردید دیروز : 1,805
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,011
  • بازدید ماه : 4,839
  • بازدید سال : 31,176
  • بازدید کلی : 782,388
  • کدهای اختصاصی
    .
    پـخش زنـده شـبـکه ها

    شبکه ها در عربست