loading...
عدالت رسانه ای
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
همبازی شدن لیلا حاتمی و همسرش در فیلمی جدید/ عکس 0 120 yoonessorkhabi
آهنگ جدید سامان جلیلی با نام خیال / دانلود 0 99 hamed-76
اعلام آثار پذیرفته شده در جشنواره تئاتر خیابانی طلوع خرداد 0 85 hamed-76
فرزاد فرزین: حاضر نشدم در کنار خواننده ای از رژیم صهیونیستی قرار گیرم 0 87 hamed-76
گریم پوریا پورسرخ برای سریال کیمیا/ عکس 0 91 yoonessorkhabi
غافلگیری خانم بازیگر در روز تولدش/ عکس 0 112 yoonessorkhabi
لیفتراک سواری الناز شاکردوست/ عکس 0 109 yoonessorkhabi
جایزه ویژه جام‌جهانی فوتبال هنرمندان به خواننده ایرانی رسید 0 87 hamed-76
نمایش «رد کارپت» عطاران در جشنواره کن 0 124 hamed-76
۵ فیلم بد جشنواره کن 0 99 hamed-76
فیلمسازان ایرانی محبوب «کن» چه کسانی هستند؟ 0 110 hamed-76
برگزیدگان سینه فونداسیون کن جوایز خود را گرفتند 0 85 hamed-76
معرفی برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن 0 108 hamed-76
«عشق در نبرد اول» جایزه باران شد 0 106 hamed-76
برد پیت شعری از مولانا را روی دستش خالکوبی کرد/عکس 0 121 hamed-76
رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کن 2014 0 118 hamed-76
مجری جشنواره کن 2014 معرفی شد/عکس 0 123 hamed-76
مریلا زارعی عکس منتسب به خودش را تکذیب کرد/عکس 0 272 yoonessorkhabi
گریم متفاوت مهدی سلطانی در سریال مدینه عکس 0 125 yoonessorkhabi
عموپورنگ در قبرستان ابن بابویه/ عکس 0 145 yoonessorkhabi
یونس سرخابی بازدید : 103 1392/04/25 نظرات (0)

در حقيقت شبكه هاي ياد شده با توجه به نيازهاي مخاطبان خود به سمت وسوي تخصصي شدن پيش رفته و هر يك با توليد و يا خريد برنامه هايي در حيطه كاري خود، به جلب نظر مخاطبان پرداخته اند.

در اين رابطه مي توان به شبكه هاي مستند و نيز شبكه هاي پخش فيلم و سريال اشاره كرد كه بخش عمده اي از بينندگان تلويزيوني در سراسر جهان را به خود اختصاص داده و از اين رهگذر به درآمدهاي چشمگيري نيز دست يافته اند.
در واقع شبكه هاي ياد شده دقيقا نيازهاي مردم را هدف قرار داده و از اين طريق مخاطبان پروپاقرص و ثابتي را براي خويش دست و پا كرده اند، بدون آنكه دست به ريسك براي رسيدن به اين منظور بزنند.
در سال هاي اخير سيماي جمهوري اسلامي ايران نيز با تبعيت از اين موضوع و با هدف جلب نظر طيف هاي گوناگون مخاطبان، شبكه هاي مختلفي همچون آي فيلم، مستند و آموزش را راه اندازي كرد و گام هاي بلندي جهت تخصصي تر كردن برنامه هاي خود برداشت.

شبكه هاي ياد شده كه هر يك حوزه اي را تحت پوشش قرار داده اند، با وجود ضعف ها و قوت هاي فراوان از اين نظر داراي اهميت هستند كه به سليقه مخاطب ارج نهاده و در حد توان خود در اين راستا قدم برداشته اند.عموم مخاطبانشبكه هاي تلويزيوني ايران، علاقه بسيار به تماشاي فيلم هاي سينمايي دارند كه اين مورد در سه دهه اخير نيز صدق مي كند.
 

همين امر شبكه هاي مختلف سيما را به فكر راه اندازي باكس ويژه اي براي پخش فيلم سينمايي انداخته تا از اين طريق ميزان مخاطبان خود را افزايش دهند.اين روند در دو سه سال اخير رشد چشمگيري داشته و به جايي رسيده كه تقريبا تمامي پنج شبكه از يك تا تهران هر روزه فيلمي را روي آنتن مي برند،اما نياز مخاطب به خوراك بيشتر و در عين حال با كيفيت تر، موجبات راه اندازي شبكه اي به نام «نمايش» را فراهم كرد كه اين روزها با نظم بهتري به پخش آثار سينمايي مبادرت مي ورزد.
 

وجود طيف هاي مختلف و متنوع در ميان مخاطبان شبكه نمايش، كار را براي برنامه ريزان آن سخت كرده است؛ سخت از آن جهت كه تامين فيلم براي سليقه هاي مختلف با توجه به هزينه كپي رايت فيلم ها كار دشواريست.
به همين خاطر نيز بخش عمده اي از فيلم هاي به نمايش درآمده را آثاري تكراري اعم از داخلي و خارجي تشكيل داده كه برخي آنها از فرط تكرار نخ نما شده اند!اين اتفاق بويژه در رابطه با فيلم هاي ايراني بيشتر به چشم مي خورد اما با اين تفاوت كه بسياري از نسخه هاي به نمايش درآمده به لحاظ كيفي وضعيت قابل قبول تري داشته و براي علاقه مندان سينماي ايران فرصت خوبي را براي تماشاي دقيق تر آثار ياد شده فراهم مي آورد.

 

براي مثال مي توان به فيلم هاي «كشتي آنجليكا» ساخته محمد بزرگ نيا و «شيرسنگي» به كارگرداني مسعود جعفري جوزاني اشاره كرد كه به لحاظ صدا و تصوير كيفيت پخش قابل قبولي داشتند.نمايش چند فيلم از يك بازيگر، ايده خوب و جذابي براي جذب حداكثري مخاطبان در شبكه نمايش است كه متاسفانه با فراز ونشيب هاي بسيار همراه شده است.پس از نمايش موفق فيلم هايي از بازيگران مطرح سينماي جهان نظير «رابرت دنيرو»، «آل پاچينو» و «داستين هافمن»، نوبت به بازيگران سرشناس سينماي ايران رسيد.
 

بازيگران بزرگي همچون «عزت الله انتظامي»، «علي نصيريان» و «داود رشيدي» با توجه به آثار شاخص كارنامه كاري خود مخاطبان بسياري را پاي گيرنده ها نشاندند،اما به مرور به دلايل مختلف اين دوره كردن آثار يك بازيگر ايراني، با چالش هاي بزرگي مواجه شد كه مهمترينش بدسليقگي در انتخاب فيلم ها بود،براي نمونه مي توان به «جمشيد هاشم پور» اشاره كرد كه فيلم هاي قابل اعتناي بسياري در كارنامه خود در كنار خيل آثار صرفا تجاري دارد، اما بخش مهمي از اين برنامه را فيلم هاي سري دوم مانند «فاتح» و «چشم عقاب» تشكيل داده و مخاطب را در تحليل كارنامه بازيگري هاشم پور به اشتباه مي اندازد.
 

نكته ديگر گاه بي برنامگي ها در نمايش فيلم هاست كه مخاطب را اذيت كرده و به مرور اعتماد او را از اين شبكه سلب مي كند. براي نمونه مي توان به مخاطبي اشاره كرد كه براساس اعلام شبكه، وقت خود را براي تماشاي فيلم «اجاره نشين ها» ي مهرجويي تنظيم كرده اما به يكباره با فيلم ديگري از عزت الله انتظامي روبرو مي شود،شبكه نمايش با وجود مدت زمان كوتاهي كه از تاسيس آن گذشته در جذب مخاطب موفق عمل كرده و در راستاي هدفگذاري صورت گرفته، روندي كاملا صعودي داشته است.در اين ميان با توجه به نام شبكه ياد شده، جاي پخش تئاترهاي تلويزيوني با كيفيت خالي است كه مي تواند طيف ديگري از مخاطبان علاقه مند به تئاتر را نيز به خود جذب كند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي و عزیز سایت عدالت رسانه ای.لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت،ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نسیم در استانها

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2705
  • کل نظرات : 781
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 124
  • آی پی امروز : 71
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 340
  • باردید دیروز : 108
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,003
  • بازدید ماه : 2,831
  • بازدید سال : 29,168
  • بازدید کلی : 780,380
  • کدهای اختصاصی
    .
    پـخش زنـده شـبـکه ها

    شبکه ها در عربست