loading...
عدالت رسانه ای
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
همبازی شدن لیلا حاتمی و همسرش در فیلمی جدید/ عکس 0 120 yoonessorkhabi
آهنگ جدید سامان جلیلی با نام خیال / دانلود 0 99 hamed-76
اعلام آثار پذیرفته شده در جشنواره تئاتر خیابانی طلوع خرداد 0 85 hamed-76
فرزاد فرزین: حاضر نشدم در کنار خواننده ای از رژیم صهیونیستی قرار گیرم 0 87 hamed-76
گریم پوریا پورسرخ برای سریال کیمیا/ عکس 0 91 yoonessorkhabi
غافلگیری خانم بازیگر در روز تولدش/ عکس 0 112 yoonessorkhabi
لیفتراک سواری الناز شاکردوست/ عکس 0 109 yoonessorkhabi
جایزه ویژه جام‌جهانی فوتبال هنرمندان به خواننده ایرانی رسید 0 87 hamed-76
نمایش «رد کارپت» عطاران در جشنواره کن 0 124 hamed-76
۵ فیلم بد جشنواره کن 0 99 hamed-76
فیلمسازان ایرانی محبوب «کن» چه کسانی هستند؟ 0 110 hamed-76
برگزیدگان سینه فونداسیون کن جوایز خود را گرفتند 0 85 hamed-76
معرفی برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن 0 108 hamed-76
«عشق در نبرد اول» جایزه باران شد 0 106 hamed-76
برد پیت شعری از مولانا را روی دستش خالکوبی کرد/عکس 0 121 hamed-76
رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کن 2014 0 118 hamed-76
مجری جشنواره کن 2014 معرفی شد/عکس 0 123 hamed-76
مریلا زارعی عکس منتسب به خودش را تکذیب کرد/عکس 0 272 yoonessorkhabi
گریم متفاوت مهدی سلطانی در سریال مدینه عکس 0 125 yoonessorkhabi
عموپورنگ در قبرستان ابن بابویه/ عکس 0 145 yoonessorkhabi
یونس سرخابی بازدید : 93 1392/07/08 نظرات (0)

رییس سازمان صدا و سیما در مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه صدا و سیما، ضمن تبریک سال نو تحصیلی به دانشجویان این دانشگاه، گفت: ارتقاء سطح دانشکده صدا و سیما به دانشگاه صدا و سیما را تبریک می‌گویم. ما خارج از الفاظ و فرم باید به دنبال یک محتوای مناسب با این جایگاه باشیم.



به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سید عزت‌الله ضرغامی در جمع دانشجویان و عده‌ای از اساتید دانشگاه صداوسیما بیان کرد: ما باید به دنبال یک محتوای مناسب با این جایگاه باشیم. تراز دانشگاهی که امروز پشتوانه دانشگاه رسانه ملی است باید به دست من و شما ایجاد شود. باید یک بار دیگر ماموریت‌های دانشکده را تعریف کنیم. ما با همه دانشگاه‌های دیگر فرق داریم.

با تشکر بسیار از آقا یوسف ، کاربر گرامی سایت بابت ارسال این خبر
 

 وی افزود: امروز در حوزه‌ی فنی و مهندسی در پیشرفته‌ترین جایگاه قرار داریم. باید آموزش ببینیم و هم به لحاظ فکری و مهندسی و هم به لحاظ انسانی و هنری آن را در خدمت مردم و رسانه ملی دربیاوریم؛ چرا که کارهایی که در حال حاضر انجام می‌دهیم، تبلور علوم انسانی است.

او ادامه داد: رسانه گستردگی بسیاری دارد و همه‌ی اینها در کار رسانه خلاصه می‌شود. امروز دانشگاه صدا و سیما از آنجا که متصل به آنتن و اداره کشور و تربیت مردم است، نقش فوق العاده حساسی دارد.

ضرغامی ضمن تشکر از افرادی که دانشکده صدا و سیما را به دانشگاه تبدیل کردند، بیان کرد: توصیه‌هایی که مقام معظم رهبری درباره دانشگاه صداو سیما داشتند باعث شد وزیر وقت دوبار به این دانشگاه بیایند و اعلام کنند حاضرند شرایط را برای تحقق فرمایشات رهبری فراهم کنند.

رییس سازمان صداو سیما خاطرنشان کرد: امروز شاهد افتتاح دانشگاه صدا و سیما هستیم و خودمان باید بسترها را فراهم کنیم. نظام جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد تمدن نوین اسلامی در سطح جهان است. بنا بر فرمایشات رهبری تمدن اسلامی بر دو پایه تولید فکر و تربیت انسان‌هایی در تراز این فکر استوار است و بقیه موارد جزو حواشی است هم باید تولید فکر صورت گیرد و هم تراز انسان‌هایی که این فکر را تولید می‌کنند تقویت شود و دانشگاه‌های ما این مسؤولیت را برعهده دارند و جایگاه رسانه ملی در ایجاد این تمدن اسلامی فوق‌العاده حساس و بی‌بدیل است.

سید عزت الله ضرغامی همچنین در این مراسم عنوان کرد: توقع ما از دانشگاه صداوسیما در آینده این است که نظریه‌پردازی و الگوسازی جدید برای بومی‌سازی رسانه ملی داشته باشند. چون شرایط دارد متحول می‌شود و برنامه‌سازی متناسب با جهان، در حوزه‌های مختلف باید در این دانشگاه کار شود. توقع ما این است که به یاری خدا این دانشگاه در این حوزه‌ها فعال باشد و مشعلی پیش روی رسانه باشد تا بتواند راه را درست پیدا کند.



او ادامه داد: برخی از تصمیماتی که گرفته می‌شود، برای ما راهبردی است؛ بنابراین تصمیمات غلط می‌تواند رسانه را 10 سال عقب بیندازد و یا تصمیمات درست ما را زودتر به اهدافمان برساند. ما در تصمیم‌گیری‌های ملی بسیاری از مواقع اقدامات درست رسانه‌ای انجام می‌دهیم که بعدها می‌شنویم که می‌گویند که چه اقدام درستی است؛ البته عکس این قضیه هم امکان دارد اتفاق بیفتد.

او ادامه داد: ما راهکارها و مسیرهای ناپیموده‌ی بسیاری داریم که این دانشگاه می‌تواند در این حوزه به ما کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، ضرغامی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: امروز رشد علمی کشور 13 برابر میانگین در سطح جهانی است؛ ضمن اینکه مدت‌ها است که در منطقه، اول هستیم‌، رشد علمی در کشور فوق‌العاده است و این رشد علمی پشتوانه‌ی همه پیشرفت‌های ماست.

ضرغامی در بخش دیگری از این نشست از رییس دانشگاه صدا و سیما خواست طرح درس‌ها دقیق‌تر شود و نیازهای رسانه‌ای بومی کشور مشخص شود.

او همچنین در ادامه گفت: چندین بار بحث‌های افق رسانه را که جمع‌بندی فکری خود سازمان است را به دانشگاه صداوسیما پیشنهاد کردم. بحث‌های افق رسانه اکنون تا 33 جلسه جلو رفته است. امروز افق رسانه یک الگو برای کشور شده است که حتی برخی از سازمان‌های دیگر می‌خواهند این انسجام فکری را برای سازمان‌های خودشان الگو کنند.

ضرغامی در بخشی از صحبت‌هایش اظهار کرد: مبنای دانشگاه صدا و سیما باید این باشد که از بحث‌های افق رسانه استفاده کند؛ مثلا در حوزه جلوه‌های ویژه که می‌تواند هزینه‌ها را کم کند و جذابیت کارها را بالا ببرد، هنوز ضعف‌هایی در عمل داریم. ما باید تیم‌های حاذق در این حوزه داشته باشیم. یکی - دو مورد دیدم چنین کارهایی انجام شد و ما دلگرم شدیم اما دوباره رها شد.

رییس صدا و سیما در ادامه صحبت‌های خود گفت: دانشگاه باید به تولید وصل شود. اگر می‌بینید بعضی از موتورهای جستجوگر در فضای مجازی یا فضاهای دیگر مثل یوتیوپ و ... مورد استقبال وسیع قرار می‌گیرند، به خاطر این است که قابلیت وسیع دارند و برای کاربر جذابیت ایجاد می‌کند. در حالی که همه آنها آماتور هستند. ما در شبکه نسیم هم داریم همین کار را می‌کنیم و از 13 مهر در دو ساعت پخش آزمایشی آن شروع می‌شود.

وی افزود: زمانی که مزیت‌های نسبی رسانه در افق رسانه را در مقابل ماهواره شمردم، دیدم 40 مزیت داریم و یکی از آنها اتصال به مردم و اقیانوس ملی است که همه بتوانند به راحتی دیده شوند. شبکه‌های ماهواره‌ای از این مزیت محروم هستند.

ضرغامی خطاب به دانشجویان گفت: تک تک دانشجویان باید یک پرونده عملی داشته باشند و بتوانند حتی با موبایلی که در دست دارند کارهای کوچک خلق کنند و ما عینا آنها را در رسانه پخش می‌کنیم. بعضی از گرفتاری‌هایی که ما داریم به خاطر این است که ما مسیر را درست نمی‌شناسیم و اگر دانشجو از روز اول تولید کند و شاهد پخش تولیدش در تلویزیون باشد، این گرفتاری‌ها پیش نمی‌آید.

وی ادامه داد: در حال حاضر در شبکه نسیم برخی از این گونه کارها را پخش می‌کنیم‌، 15 آیتمی که برای نسیم ساخته می‌شود، قرار است تولیدات مردمی باشد. اگرچه یک شبکه مفرح و شاد است اما در مقاطع عزاداری هم به غیر از آن را پخش خواهیم کرد. در حال حاضر صدا و سیما ظرفیت وسیعی برای آیتم دارد؛ این همه سوژه در کشور ریخته و باید از آن استفاده کنیم.

حاشیه:این مراسم با حضور تعدادی از دانشجویان و استادان دانشگاه صدا و سیما برگزار شد.لوح تقدیر و هدیه‌ای از طرف روسای دانشکده‌های دانشگاه صدا و سیما به سید عزت‌ الله ضرغامی اهداء شد.در این مراسم کلیپی درباره‌ی معرفی دانشگاه پخش شد.در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه صدا و سیما، رییس دانشگاه صدا و سیما نیز سخنانی را ایراد کرد.محمد حسین صوفی، معاون صدا نیز در این مراسم حضور داشت.در پایان مراسم لوح سپاس و هدیه‌ای توسط ضرغامی به دانشجویان برتر علمی و فعالان فرهنگی اهدا شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي و عزیز سایت عدالت رسانه ای.لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت،ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نسیم در استانها

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2705
  • کل نظرات : 781
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 124
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 101
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 1,805
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,500
  • بازدید ماه : 4,328
  • بازدید سال : 30,665
  • بازدید کلی : 781,877
  • کدهای اختصاصی
    .
    پـخش زنـده شـبـکه ها

    شبکه ها در عربست