loading...
عدالت رسانه ای
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
همبازی شدن لیلا حاتمی و همسرش در فیلمی جدید/ عکس 0 120 yoonessorkhabi
آهنگ جدید سامان جلیلی با نام خیال / دانلود 0 99 hamed-76
اعلام آثار پذیرفته شده در جشنواره تئاتر خیابانی طلوع خرداد 0 85 hamed-76
فرزاد فرزین: حاضر نشدم در کنار خواننده ای از رژیم صهیونیستی قرار گیرم 0 87 hamed-76
گریم پوریا پورسرخ برای سریال کیمیا/ عکس 0 91 yoonessorkhabi
غافلگیری خانم بازیگر در روز تولدش/ عکس 0 112 yoonessorkhabi
لیفتراک سواری الناز شاکردوست/ عکس 0 109 yoonessorkhabi
جایزه ویژه جام‌جهانی فوتبال هنرمندان به خواننده ایرانی رسید 0 87 hamed-76
نمایش «رد کارپت» عطاران در جشنواره کن 0 124 hamed-76
۵ فیلم بد جشنواره کن 0 99 hamed-76
فیلمسازان ایرانی محبوب «کن» چه کسانی هستند؟ 0 110 hamed-76
برگزیدگان سینه فونداسیون کن جوایز خود را گرفتند 0 85 hamed-76
معرفی برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن 0 108 hamed-76
«عشق در نبرد اول» جایزه باران شد 0 106 hamed-76
برد پیت شعری از مولانا را روی دستش خالکوبی کرد/عکس 0 121 hamed-76
رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کن 2014 0 118 hamed-76
مجری جشنواره کن 2014 معرفی شد/عکس 0 123 hamed-76
مریلا زارعی عکس منتسب به خودش را تکذیب کرد/عکس 0 272 yoonessorkhabi
گریم متفاوت مهدی سلطانی در سریال مدینه عکس 0 125 yoonessorkhabi
عموپورنگ در قبرستان ابن بابویه/ عکس 0 145 yoonessorkhabi
یونس سرخابی بازدید : 71 1392/07/13 نظرات (6)

 جهانگیر بیابانی که 12 سال پیش به عنوان اولین مدیر شبکه آموزش سکان این شبکه را به دست گرفت، یادآور شد: در آن سال‌ها قرار بود شبکه‌ی آموزش کاری را انجام دهد که شبکه‌های دیگر نمی‌توانستند یا مجالش را نداشتند اما در حال حاضر این شبکه‌ از رسالت اولیه‌ی خود دور شده است.



اولین مدیر شبکه‌ی آموزش که اکنون عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز تهران است، در سالگرد راه‌اندازی این شبکه در گفت‌وگویی با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عنوان کرد: از سال 88 به بعد نگاه شبکه‌ی آموزش فرق کرده است و آنچه مشخص است این است که شبکه‌ی اموزش هم، مانند شبکه‌های دیگر برنامه‌سازی می‌کند، بدون اینکه هیچ‌گونه ارتباطی با مراکز آموزشی کشور داشته باشد.

وی افزود: مراکز آموزشی‌ هم که همکاری با صداوسیما و شبکه‌ی آموزش حقشان بوده است، از حق خود دفاع نکردند و از صداوسیما نخواستند که شبکه‌ی آموزش با آنها همکاری و همراهی کند.مدیر پیشین شبکه‌ی آموزش همچنین معتقد است: اگر طبق قانون، شبکه‌ی آموزش به یکسری از وظایف مکلف شده است، باید آنها را دنبال کند؛ مگر اینکه آن قانون منقضی شده باشد که فکر نمی‌کنم اینگونه باشد.

او ادامه داد: در حال حاظر برنامه‌سازی‌های شبکه‌ی آموزش با شبکه‌های دیگر هیچ فرقی ندارد. این شبکه حتی فیلم و سریال پخش می‌کند، نمی‌گویم پخش نکند اما فیلم و سریال‌های تکراری شبکه‌های دیگر را که در چارچوب اهداف آموزشی‌اش نیست را پخش نکند.

مدیر پیشین شبکه‌ی آموزش گفت: ما باید در چهارچوب اهداف شبکه برنامه‌سازی کنیم. اگر غیر از این است پس چرا اینهمه امکانات و سرمایه و تجهیزات فراهم می‌کنیم؟ فراهم می‌کنیم تا شبکه‌ها همه شبیه هم باشند؟ اگر اینطور است بهتر است تمام توانایی‌مان را بر روی چند شبکه‌ی اصلی بگذاریم و خودمان را هم درگیر این همه شبکه متنوع که هزینه‌بر هم هستند نکنیم.

بیابانی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌های توسعه‌ای از سوی مجلس، صداوسیما موظف بود شبکه‌ی آموزش را ایجاد کند و آن زمان قرار بود شبکه‌ی آموزش مکمل نظام آموزشی باشد، در طراحی اولیه‌ی این شبکه نیز قرار بود با همکاری وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و حتی سازمان فنی‌وحرفه‌ای مجموعه‌ی مباحث آموزشی را به وسیله تلویزیون به مردم ارائه کند.

وی افزود: در همان زمان سه کانال در داخل این شبکه تعریف کردیم، سه گروه برنامه‌ساز بودند که مخاطبانشان را تفکیک کردند و با توجه به مخاطبان خود در ساعات مختلف برای آنها برنامه پخش می‌کردند. شبکه‌ی آموزش تنها شبکه‌ای بود که طبق قانون مکلف بود با دستگاه‌های متولی آموزش کشور همکاری کند و قرار نبود مستقل از آنها برنامه‌سازی کند.

بیابانی خاطرنشان کرد: در آن زمان بیش از 1000 ساعت برای دانشگاه پیام‌نور برنامه‌ی تلویزیونی ساختیم و با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی هم برای خانم‌ها‌ی خانه‌دار مباحثی را تعریف کردیم تا آنهایی که امکان حضور در کلاس‌های درس به شیوه‌ی سنتی را نداشتند از طریق تلویزیون آموزش ببینند و در دوره‌هایی تحت عنوان پودمان شرکت کنند.

وی افزود: این پودمان‌ها برای مهارت‌های خاصی طراحی شده بود، از آشپزی گرفته تا کودک یاری. این دوره‌ها از طریق تلویزیون پخش می‌شد و در نهایت مخاطب در امتحان شرکت می‌کرد و گواهی پودمان برایش صادر می‌شد، اما در حال حاضر همه‌ی این اقدامات قطع شده است.

مدیر سابق شبکه‌ی آموزش همچنین در ادامه عنوان کرد: این جهت‌گیری‌ها تا سال 88 - یعنی تا همان زمانی که من مدیر این شبکه بودم - دنبال می‌شد و ما خودمان را مکلف می‌دیدیم که این اقدامات را انجام دهیم چون آموزش دادن از طریق تلویزیون به کسانی که دسترسی به امکانات آموزشی نداشتند جزو تعهدات ما بود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه در حال حاضر چقدر برنامه‌های شبکه‌ی آموزش را دنبال می‌کند؟ گفت: خیلی خودم را مکلف نمی‌دانم که برنامه‌های شبکه‌ی آموزش را دنبال کنم ولی احساسم این است که اهداف اولیه‌ی این شبکه کاملا منقضی شده است.

بیابانی بیان کرد: اگر قرار است اهداف اولیه‌ی این شبکه دنبال نشود، بهتر است با شبکه‌های دیگر مشابه خودش مثل شبکه مستند یا چهار سیما ادغام شود و فضا و امکان پخش آنالوگ آن در اختیار شبکه‌های دیجیتال مثل ورزش قرار بگیرد؛ البته در این صورت شبکه ورزش هم باید از حالت انفعالی خودش خارج شود و به اخبار روز و مهم ورزشی ایران و جهان بپردازد نه اینکه برنامه‌های آرشیوی چند سال قبل را پخش کند.او متذکر شد: البته شبکه‌ها الان خیلی قابل تفکیک نیستند چون همه‌ شبیه هم هستند و علاوه بر آن برنامه‌های تکراری یکدیگر را پخش می‌کنند.

بیابانی همچنین درباره‌ی اینکه کدام برنامه‌ی در حال پخش شبکه‌ی آموزش را بهتر از بقیه می‌داند؟ عنوان کرد: برنامه‌ی جذابی را در چهارچوب اهداف آموزشی‌اش نمی‌بینم. برنامه‌های دیگرش را هم که خارج از چهارچوب اهدافش است که می‌توانست در شبکه‌های دیگر هم پخش شود.

او در پایان ضمن بیان اینکه 13 سال سابقه‌ی مدیریت در صداوسیما را دارد، گفت: وقتی فردی بیش از نیمی از عمر کاری خود را در یک مجموعه‌ای صرف می‌کند، علاقه‌مند است همکاری در آن مجموعه را دنبال کند اما به شرطی که شرایط کاری‌اش فراهم باشد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، جهانگیر بیابانی که در حال حاضر عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز تهران است و هیچ فعالیت رسانه‌ای ندارد، به گفته خودش در مرداد 78 شبکه‌ی خبر را راه‌اندازی کرد و تا مرداد 80 مدیریت آن را برعهده داشت.همچنین از 13 مهر سال 80 تا مهر 88 مدیر شبکه‌ی آموزش بوده است؛ ضمن اینکه بیابانی مدیر گروه اقتصاد شبکه‌ی چهار سیما نیز بوده است.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط ✔ⓎⓄⓈⓄⒻ✔ در تاریخ 1392/07/13 و 20:07 دقیقه ارسال شده است

شکلک
شکلکوایی خدا به خیر کنه
شبکه کوثر هم می خواد عین نسیم 20 روز تکراری پخش کنه؟
وای خدا...شکلکشکلک
پاسخ : نه.....اون برنامه هاش تکراری هست ولی نه مثله نسیم....

این نظر توسط ✔ⓎⓄⓈⓄⒻ✔ در تاریخ 1392/07/13 و 19:49 دقیقه ارسال شده است

شکلکیک سوال کاملا عمقی و مخصوص و عجیب!!!برام پیش اومد هم اکنون
افتتحا شبکه نسیم قبل از ماه های محرم و صفر می باشد درسته؟
اگر این طوریه که باید در یکی از اعیاد قربان غدیر خم افتتاح گردد درست است؟
شکلکشکلک
پاسخ : سلام.معلوم نیست...ولی احتمال سراسری شدنش تو ایت تاریخ ها به نظر میرسه.و طبق روال صدا و سیما وقتی کوثر اومد با هم افتتاح رسمی میشه...

این نظر توسط ✔ⓎⓄⓈⓄⒻ✔ در تاریخ 1392/07/13 و 19:41 دقیقه ارسال شده است

شکلکمن نمی دونم خب هر سایتی یه چیزی میگه خب من چی کار کنم اخه؟
آقای ضرغامی گفتن 2 ساعت
آقای دارابی 4 ساعت

مدیر شبکه نسیم در گفتگو با جام جم همونی که بهم لینک خبرشو دادین تو جام جم سیما گفته بودن 4 ساعت
خلاصه بگذریم
با هر تعداد ساعاتی که شروع بشه مهم اینه که شروع میشه دیگه و به مرور برنامه هاش بیشتر میشه.مهم اینه که فقط شروع میشه
جای بسی شکر داردشکلک
پاسخ : بله این کاملا درسته......با 4 ساعت شروع میشه....

این نظر توسط ✔ⓎⓄⓈⓄⒻ✔ در تاریخ 1392/07/13 و 17:29 دقیقه ارسال شده است

من در جذابیت برنامه هایی که هم اکنون میذاره شبکه اموزش تردیدی ندارم اما این برنامه ها ربطی به مسئولیت شبکه نداره..اگه قراره شبکه بزنن با یک موضوع خاص بعد به عیر از اون موضوع برنامه پخش کنن چه کاریه اخه؟این همه هزینه واسه شبکه اموزش!واسه چی؟که بعد فقط چندتا برنامش به مسائل اموزشی ارتباط داشته باشه؟
بالاخره من نفهمیدم با 2 ساعت کارشو شروع می کنه؟یا شما میگین4 ساعت؟اترو تی وی میگه با5 ساعت؟بالاخره با چند ساعت؟
مسئله این است!
پاسخ : سلام.مجدد. 4 ساعت....و 6 بار تکرار جمعا میشه 24 ساعته.....به نظر شما با 5 برنامه چند بار تکرار کنن تا 24 ساعت کامل بشه.....؟؟؟؟

این نظر توسط ✔ⓎⓄⓈⓄⒻ✔ در تاریخ 1392/07/13 و 16:47 دقیقه ارسال شده است

شکلکبله من کاملا با حرف و سخنان ایشون به شدت شدت شدت شدت(به توان بی نهایت)موافقم.
در دوران مدیریت ایشون شبکه آموزش واقعا اموزش بود.ارتباط داشت با دانشگاه ها..اموزش های حرف های..پایه ای..فنی..
ولی الان؟سریال بی ربط!کارتون!لیگ برتر اروپا!برنامه صبحی دیگر!رادیو هفت!!!!مستند!فیلم سینمایی!و کلی برنامه در حوزه سلامت!!
اموزش دانشگاه ها و مدارس و حوزه ارتباطی به این چیزهایی که پخش می کنه داره؟
خیر!
شبکه اموزش دیگر آموزش نیست.خیلی وقته نیست.شکلکشکلک
یک بار دیگه جا داره تبریک بگم به مناسبت ازدواج خجسته حضرت علی (ع)و بی بی دو عالم(س) و آغاز شدن پخش ازمایشی تنها شبکه خنده و نشاط در روز دوشنبه
و تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد(ع)
تا درودی دیگر همچنان درود.
پاسخ : همچنین تولد حضرت ابراهیم (ع) نیز در این روز خجسته واقع شده است...بله شبکه آموزش کاملا زده جاده خاکی و کاملا داره می تازه میتازه که اسب بخار هم بهش نمیرسه...

این نظر توسط ✔ⓎⓄⓈⓄⒻ✔ در تاریخ 1392/07/13 و 16:38 دقیقه ارسال شده است

شکلکسلام
شهادت امام جواد(ع)رو تسلیت میگم
و به عهمین مناسبت برنامه های شبکه نسیم تغییر کردند
و از دوشنبه نیز پخش آزمایشی یک شبکه طنز آغاز خواهد شد..هیجان انگیز است نه؟
شکلکدر کامنت بعدی سخنی خواهم گفت در باب شبکه هفت!
پاسخ : سلام. آقا یوسف..الان هم کمی برنامه های غیر تکراری داره شبکه نسیم پخش می کنه...و ان شاء الله از 8 صبح روز 2 شنبه با 4 ساعت شروع به کار میکنه.


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي و عزیز سایت عدالت رسانه ای.لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت،ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نسیم در استانها

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2705
  • کل نظرات : 781
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 124
  • آی پی امروز : 96
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 1,254
  • باردید دیروز : 108
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,917
  • بازدید ماه : 3,745
  • بازدید سال : 30,082
  • بازدید کلی : 781,294
  • کدهای اختصاصی
    .
    پـخش زنـده شـبـکه ها

    شبکه ها در عربست