loading...
عدالت رسانه ای
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
همبازی شدن لیلا حاتمی و همسرش در فیلمی جدید/ عکس 0 120 yoonessorkhabi
آهنگ جدید سامان جلیلی با نام خیال / دانلود 0 99 hamed-76
اعلام آثار پذیرفته شده در جشنواره تئاتر خیابانی طلوع خرداد 0 85 hamed-76
فرزاد فرزین: حاضر نشدم در کنار خواننده ای از رژیم صهیونیستی قرار گیرم 0 87 hamed-76
گریم پوریا پورسرخ برای سریال کیمیا/ عکس 0 91 yoonessorkhabi
غافلگیری خانم بازیگر در روز تولدش/ عکس 0 112 yoonessorkhabi
لیفتراک سواری الناز شاکردوست/ عکس 0 109 yoonessorkhabi
جایزه ویژه جام‌جهانی فوتبال هنرمندان به خواننده ایرانی رسید 0 87 hamed-76
نمایش «رد کارپت» عطاران در جشنواره کن 0 124 hamed-76
۵ فیلم بد جشنواره کن 0 99 hamed-76
فیلمسازان ایرانی محبوب «کن» چه کسانی هستند؟ 0 110 hamed-76
برگزیدگان سینه فونداسیون کن جوایز خود را گرفتند 0 85 hamed-76
معرفی برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن 0 108 hamed-76
«عشق در نبرد اول» جایزه باران شد 0 106 hamed-76
برد پیت شعری از مولانا را روی دستش خالکوبی کرد/عکس 0 121 hamed-76
رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کن 2014 0 118 hamed-76
مجری جشنواره کن 2014 معرفی شد/عکس 0 123 hamed-76
مریلا زارعی عکس منتسب به خودش را تکذیب کرد/عکس 0 272 yoonessorkhabi
گریم متفاوت مهدی سلطانی در سریال مدینه عکس 0 125 yoonessorkhabi
عموپورنگ در قبرستان ابن بابویه/ عکس 0 145 yoonessorkhabi
یونس سرخابی بازدید : 70 1392/07/16 نظرات (0)

بازیگر نقش فرهاد در سریال پلیسی «ماتادور» معتقد است: در سال‌های اخیر در تلویزیون ما اتفاقاتی افتاده و باعث شده نگاه مردم این باشد که سریال‌های خارجی خیلی برتر هستند و بازیگرانشان خیلی عجیب و غریبند؛ در حالی که بازیگرانی که در سریال‌های ماهواره‌ای بازی می‌کنند در سطح بازیگران درجه‌ی سه و چهار تلویزیون ما هم نیستند.



تیرداد کیایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی اینکه آیا با وجود خط قرمز‌ها و کمبود بودجه در صداوسیما توانایی مقابله با سریال‌های ماهواره‌ای را داریم؟ گفت: مشکل بودجه برای سازمانی به عظمت صداوسیما مقطعی است به ویژه که دولت و اتفاقات جدید پیش رویمان است و من فکر می‌کنم تلویزیون از نظر مالی درست خواهد شد.

وی افزود: از نظر فنی و رقابت با شبکه‌های ماهواره‌ای هم پتانسیلش را داریم و خیلی به بودجه عظیم و عجیب و غریب نیاز نیست.

 این بازیگر خاطرنشان‌کرد: من همیشه می‌گویم اگر سریال‌های ماهواره‌ای که 250 یا 300 قسمت هستند با همان تکنیکی که تولید شدند، بازیگرانشان را برداریم و بازیگران

قَدَر تلویزیون خودمان را بگذاریم، مردم آن‌ها را نخواهند دید. متأسفانه ما از نظر فرهنگی، روی یکسری مسائل مربوط به مردم اشتباه کار کردیم. در غیر این صورت نگاه مردم ما این نیست که آثار خارجی بهتر از آثار ایرانی هستند.

او در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه چه کنیم تا نگاه مردم نسبت به آثار داخلی تغییر کند؟ عنوان کرد: باید مواردی را در قصه تعدیل کنیم و تعلیقاتی را در آن ایجاد کنیم؛ البته نباید در این تعلیقات خیلی محکم بایستیم، باید در قصه نگاه جسورانه داشته باشیم و البته داشتیم و در این سال‌هایی که سریال‌های ماهواره‌ای پخش می‌شود، کارهایی داشتیم که خیابان خلوت کرده‌اند.

کیایی ضمن بیان اینکه باید خط قرمزها را نرم کنیم، ادامه داد: اگر در قصه جسارت وجود داشته باشد و همچنین مسیرهای نو را طی کنیم و حرف‌های تازه بزنیم، رقابت با سریال‌های ماهواره‌ای چندان پیچیده نیست. اگر ممیزی‌ها را تعدیل کنیم مخاطب می‌تواند برگردد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره‌ی اینکه با تغییر فضای سیاسی کشور آیا هنرمندان همچنان به حضور در تلویزیون علاقه‌مند می‌مانند یا ترجیح می‌دهند به تئاتر و سینما برگردند؟ گفت: مدتی بود که تولید سینما کم شد و بخش خصوصی وارد آن نشد، در نتیجه وقتی تولید کم می‌شود و تلویزیون هم قصه‌های خوبی را کار می‌کند، باعث می‌شود این گرایش ایجاد شود که بازیگران به تلویزیون بروند.

کیایی معتقد است: مهم نیست که در کدام مدیوم بازی کنیم، مهم این است که در یک کار خوب، متفاوت و نو بازی کنیم. شاید در گذشته این دید وجود نداشت و افرادی که بازی خودشان را سینمایی می‌دانستند به تلویزیون نمی‌آمدند. کار خوب دیده می‌شود چه در تلویزیون باشد چه در سینما؛ مثلا سریال «24» را مردم ما بارها دیده‌اند، همچنین سریال «ماتادور» ما سینمایی نیست ولی سعی کرده نگاه نویی داشته باشد؛ بنابراین قصه خوب، ارزشمند است نه مدیوم آن.

کیایی که در سریال «ماتادور» به کارگردانی فرهاد نجفی عضو یک گروه ترویستی است،‌ درباره‌ی تفاوت این سریال با سایر سریال‌های پلیسی ضمن بیان اینکه ناجا از نظر امکانات به آن‌ها کمک کرده است، خاطرنشان کرد: «ماتادور» از نظر تکنیکی - با توجه به امکاناتی که در ایران وجود دارد - و هم از نظر درام و روابط پلیس‌ها، متفاوت است.

او ادامه داد: یکی از دلایل دیگری که «ماتادور» را برای مردم متفاوت کرده است، نوع نگاهی است که به اکشن داریم و آن چیزی که من خیلی در «ماتادور» دوستش دارم این است که به اتفاقاتی نظیر ترور درست پرداخت شده است. همچنین پلیسی که در «ماتادور» به تصویر کشیده می‌شود، پلیس واقعی در کشور ماست. تاکنون به پلیس و روابط آن‌ها در سایر سریال‌ها سطحی نگاه می‌کردیم ولی نگاه فرهاد نجفی به پلیس در «ماتادور» متفاوت و از جنس دیگری است.

این بازیگر در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه برای بهتر بازی کردن در «ماتادور» چقدر از آثار و کاراکترهای هالیوودی کمک گرفته است، عنوان کرد: قطعا کارهای هالیوودی یک ورودی برای ماست. من خودم آثار معتبر دنیا را می‌بینم، ورودی ایجاد می‌کنم و سپس به نسبت تلویزیون‌مان آن‌ها را فیلتر می‌کنم. خوب است که همه آثار را ببینیم ولی اینکه بخواهیم عینا مثل آن‌ها بازی کنیم خوب نیست.

او تأکید کرد: من با اینکه کسی دقیقا عین معتبرترین بازیگر در موفق‌ترین کار هالیوودی بازی کند، مخالف هستم؛ چرا که کپی‌کاری خوب نیست و مردم ما آن را دوست ندارند.

کیایی درباره‌ی سختی بازی‌اش در سریال «ماتادور» نیز توضیح داد: این کار به دو دلیل برایم سخت بود. یکی از نظر جنس کار، چون برای کار اکشن باید از نظر فیزیکی بدن آماده‌ای داشته باشیم. صحنه اکشن با صحنه یک کار رئال متفاوت‌تر است. همچنین در ترکیه که به خاطر سرمای شدید اداره‌های خود ترکیه تعطیل شدند، ما مجبور بودیم بر روی کشتی دیالوگ بگوییم.

وی افزود: بازی در نقش فرهاد نیز یکی از سختی‌های شیرین من بود چرا که این شخصیت در هر قسمت یک جنس بود و من باید در هر قسمت به گونه‌ای دیگر بازی می‌کردم در حالی که در بعضی از نقش‌ها بر روی یک خط مستقیم جلو می‌رویم و المان‌هایی را برای خودمان در نظر می‌گیریم.

بازیگر سریال «ماتادور»‌ درباره‌ی همکاری با فرهاد نجفی و سایر بازیگران در این سریال نیز خاطرنشان کرد: با فرهاد نجفی در سینمایی «حرکت اول» (سال 86) کار کردم و آن زمان که با او کار کردم متوجه شدم با اینکه جوان است ولی کار اکشن را خوب بلد است و راحت می‌توان خود را به او سپرد. نگاه اکشن‌گونه‌ی فرهاد نجفی در همه‌ی مراحل با او همراه است و آگاهانه به سراغ این ژانر آمده است.

او درباره‌ی همکاری با بازیگران نیز ادامه داد: بیشتر در کنار خانم فراهانی و علیرام نورایی بازی کردم و به نظرم هر دوی آن‌ها برای نقش‌هایشان درست انتخاب شدند.

کیایی در پایان درباره‌ی نقش خود نیز توضیح داد: در «ماتادور» عضو یک گروه تروریستی هستم که این گروه وارد ایران می‌شوند تا قبل از اینکه یک تروری را انجام دهند، امنیت ایران را به هم بریزند،‌ نقش فرهاد را به خاطر پیچیدگی‌هایی که داشت خیلی دوست داشتم، فرهاد در میان بَدمَن‌ها نگاه متفاوتی دارد و مسیر خطی را طی نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، سریال پلیسی «ماتادور» به کارگردانی فرهاد نجفی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی و بازی پولاد کیمیایی، پوریا پورسرخ، شقایق فراهانی، سام درخشانی، علیرام نورایی، تیرداد کیایی، مجید واشقانی، لیندا کیانی، مجید مشیری، سیروس همتی، مریم سلطانی، هدایت‌الله سجادی و رضا بادامچی ساخته شده است و هر شب ساعت 22 و 15 دقیقه از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي و عزیز سایت عدالت رسانه ای.لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت،ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نسیم در استانها

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2705
  • کل نظرات : 781
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 124
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 101
  • بازدید امروز : 785
  • باردید دیروز : 1,805
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,253
  • بازدید ماه : 5,081
  • بازدید سال : 31,418
  • بازدید کلی : 782,630
  • کدهای اختصاصی
    .
    پـخش زنـده شـبـکه ها

    شبکه ها در عربست