loading...
عدالت رسانه ای
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
همبازی شدن لیلا حاتمی و همسرش در فیلمی جدید/ عکس 0 120 yoonessorkhabi
آهنگ جدید سامان جلیلی با نام خیال / دانلود 0 99 hamed-76
اعلام آثار پذیرفته شده در جشنواره تئاتر خیابانی طلوع خرداد 0 85 hamed-76
فرزاد فرزین: حاضر نشدم در کنار خواننده ای از رژیم صهیونیستی قرار گیرم 0 87 hamed-76
گریم پوریا پورسرخ برای سریال کیمیا/ عکس 0 91 yoonessorkhabi
غافلگیری خانم بازیگر در روز تولدش/ عکس 0 112 yoonessorkhabi
لیفتراک سواری الناز شاکردوست/ عکس 0 109 yoonessorkhabi
جایزه ویژه جام‌جهانی فوتبال هنرمندان به خواننده ایرانی رسید 0 87 hamed-76
نمایش «رد کارپت» عطاران در جشنواره کن 0 124 hamed-76
۵ فیلم بد جشنواره کن 0 99 hamed-76
فیلمسازان ایرانی محبوب «کن» چه کسانی هستند؟ 0 110 hamed-76
برگزیدگان سینه فونداسیون کن جوایز خود را گرفتند 0 85 hamed-76
معرفی برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن 0 108 hamed-76
«عشق در نبرد اول» جایزه باران شد 0 106 hamed-76
برد پیت شعری از مولانا را روی دستش خالکوبی کرد/عکس 0 121 hamed-76
رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کن 2014 0 118 hamed-76
مجری جشنواره کن 2014 معرفی شد/عکس 0 123 hamed-76
مریلا زارعی عکس منتسب به خودش را تکذیب کرد/عکس 0 272 yoonessorkhabi
گریم متفاوت مهدی سلطانی در سریال مدینه عکس 0 125 yoonessorkhabi
عموپورنگ در قبرستان ابن بابویه/ عکس 0 145 yoonessorkhabi
یونس سرخابی بازدید : 54 1392/09/18 نظرات (0)

نشست هم اندیشی رشد و تعالی در سیما با حضور رئیس رسانه ملی، معاون سیما و مدیران شبکه های تلویزیونی در جمع بیش از هشتاد نفر از چهره‏های شناخته شده کارگردانی مجموعه‏ های نمایشی کشور برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی سیما، در این نشست صمیمانه مدیران رسانه ملی و کارگردانان بیش از  چهار و نیم ساعت به گفت و شنود نشستند که در آن اولویت‏های رسانه‏ای و نیز مسائل و ایده‏های کارگردانان تلویزیونی بحث و بررسی شد.

به دلیل طولانی شدن بحث‏ها، مقرر شد نشست بعدی نیز با حضور کارگردانان برگزار شود.

جمال شورجه، سیروس مقدم، فرج ا... سلحشور، پرویز شیخ طادی، داریوش فرهنگ، مرضیه برومند، محمد حسین لطیفی، حمید لبخنده، حسین سهیلی زاده، فلورا سام، محمدرضا آهنج، مسعود آب پرور، فریدون جیرانی، رامبد جوان، سروش صحت، مجید صالحی، جواد رضویان، مسعود شاه محمدی، محمدرضا ورزی، سید ضیاء الدین دری، مسعود اطیابی، بهروز شعیبی، آرش معیریان، علی ژکان، بهرنگ توفیقي، سیروس حسن‏پور، سعید عالم‏زاده، وحید نیکخواه آزاد، حجت قاسم زاده اصل، علیرضا امینی، اسماعیل فلاح‏ پور، مهدی گلستانه، بیژن میرباقری، بهمن زرین‏پور، صادق کرمیار، مهرداد خوشبخت، سعید سلطانی، جواد رمضانی، کاظم معصومی، عباس رافعی، شاهین مهدی‏پور، احمد امینی، حسن فتحی، حسین قاسمی جامی، حسین قناعت، حمید نعمت‏ ا...، داریوش یاری، راما قویدل، رضا کریمی، سامان مقدم، سعید ابراهیمی فر، روح ا... حجازی، سید وحید حسینی، شاهین باباپور، احمد کاوری، احمد معظمی، اصغر هاشمی، اکبر منصورفلاح، بهمن گودرزی، تاجبخش فناییان، جابر قاسمعلی، جواد اردکانی، جواد ارشاد، محمد مهدی عسگر پور، محمود معظمی، مسعود تکاور، منوچهر هادی، مهدی کرم پور، مهدی صباغ زاده، مهدی مظلومی، نادر مقدس، یوسف سیدمهدوی از جمله کارگردانان حاضر در این نشست بودند.

علی دارابی معاون سيما در این نشست تخصصی از پیگیری مجدانه برای نهایی کردن شهرک جدید تلویزیونی در نزدیکی تهران خبر داد و گفت: در کنار توسعه و تجهیز امکانات شهرک غزالی، این شهرک در زمینی نزدیک 1000 هکتار احداث و به قطب سینمایی کشور تبدیل خواهد شد. وی با اشاره به اینکه تجهیز و راه‏اندازی این شهرک بسیاری از نیازهای فیلم سازی در کشور را به لحاظ لوکیشن‏ های متفاوت، استودیوها و امکانات فنی و جلوه‏های ویژه مرتفع خواهد کرد گفت: همکاری برخی سازمان‏ها و نهادها در ساخت و تجهیز این شهرک، در روند کار تسریع ایجاد خواهد کرد.معاون سیما در ادامه با تاکید بر اینکه نگاه سیما به تولید آثار تلویزیونی منظومه‏ای و درازمدت است گفت: برای تولید آثار نمایشی برنامه ای ده ساله، مطالعه و اولویت بندی شده است .وی با تاکید بر لزوم ساخت سریالهای طولانی و بیش از شصت یا نود قسمتی گفت : برنامه ریزی خوبی در این خصوص در سیما انجام شده و تعدادی از این مجموعه ها از جمله «کیمیا» در حال تولید است.

دارابی افزود: با وجود شرایط اقتصادی جامعه در دوسال اخیر که بر رسانه نیز تاثیر گذار بوده است، هیچ وقفه ای در تولیدات سیما ایجاد نشده است. معاون رئیس رسانه ملی در امور سیما با تاکید بر ضرورت استمرار نشست های کارشناسی با حضور دست اندرکاران تولیدات نمایشی گفت: این نشست ها تفاهم و نگاهها را نزدیک تر می کند تا جهش بیشتری داشته باشیم و طرح های جدیدتری را برای کار بررسی کنیم.

معاون سیما با تاکید بر ضرورت کاهش بروکراسی اداری گفت: در این راستا معاونت سیما بسیاری از تصمیم گیری‏ها را به شبکه های تلویزیونی تفویض کرده است. او با اشاره به برنامه‏ریزی این معاونت برای تشکیل شورای نرخ و دستمزد و ساماندهی عوامل تولید گفت : تولید آثار نمایشی محدود به تعدادی از کارگردانان نیست و از ایده‏ ها و کارهای جدید استقبال می‏شود، در عین حال باید از ظرفیت کارگردانان متخصص و حرفه ای هم به خوبی استفاده شود.

وی افزود: کارگردانی که آثارش محتوا و جذابیت بیشتری دارد، باید کار بیشتری انجام دهد ، معاونت سیما به اثر گذاری مثلث تهیه کننده، کارگردان و فیلمنامه نویس اعتقاد دارد و از طرف دیگر حوزه مدیریت نیز وظیفه خود را انجام می دهد.
پیش از سخنان معاون سیما جمعی از کارگردانان حاضر دیدگاهها و انتظارات خود را برای تولید آثار نمایشی به ویژه مجموعه های تلویزیونی بیان کردند.داریوش فرهنگ کارگردان و بازیگر مجموعه های تلویزیونی تشکیل خانه تلویزیون را متشکل از کارگردانان، تهیه کنندگان و نویسندگان ، پیشنهاد کرد. فرهنگ، آزادی عمل بیشتر هنرمندان را خواستار شد و  افزود: رقابت در شبکه ها و بین آثار تولیدی بسیار موثر است و تولیدات را کیفی‏تر و به استانداردها نزدیک‏ تر می کند.

سیروس مقدم نيز در سخناني تحمیل بودجه های کلان، طولانی کردن کار و یا سرعت در تولید را معیاری مناسب برای موفقیت ندانست.پرویز شیخ طادی بهترین کارگردان سی امین جشنواره فیلم فجر در این نشست گفت: صداوسیما تدبیری بیندیشد که بودجه خود را مستقل از دولت به مجلس ارائه کند.وی این استقلال را راه حل موثری برای کاهش بدهی تلویزیون به برنامه سازان دانست.

در ادامه با اشاره به لزوم استفاده از اسپانسر در برخی از آثار تلویزیونی گفت: در این شرایط اقتصادی ناچار از استفاده هستیم اما در عین حال در چنین شرایطی نمی توان انتظار کار فرهنگی خوب داشت.لزوم توجه به زیرساخت ها برای تولیدات استودیویی نيز از محور‏ هاي حرف‏هاي سخنان مرضیه برومند بود. وی تاکید کرد: در حال حاضر استودیوی درست و کاربردی که عمق نیز داشته باشد در کشور نداریم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي و عزیز سایت عدالت رسانه ای.لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت،ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نسیم در استانها

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2705
  • کل نظرات : 781
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 124
  • آی پی امروز : 97
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 1,356
  • باردید دیروز : 108
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,019
  • بازدید ماه : 3,847
  • بازدید سال : 30,184
  • بازدید کلی : 781,396
  • کدهای اختصاصی
    .
    پـخش زنـده شـبـکه ها

    شبکه ها در عربست