loading...
عدالت رسانه ای
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
همبازی شدن لیلا حاتمی و همسرش در فیلمی جدید/ عکس 0 120 yoonessorkhabi
آهنگ جدید سامان جلیلی با نام خیال / دانلود 0 99 hamed-76
اعلام آثار پذیرفته شده در جشنواره تئاتر خیابانی طلوع خرداد 0 85 hamed-76
فرزاد فرزین: حاضر نشدم در کنار خواننده ای از رژیم صهیونیستی قرار گیرم 0 87 hamed-76
گریم پوریا پورسرخ برای سریال کیمیا/ عکس 0 91 yoonessorkhabi
غافلگیری خانم بازیگر در روز تولدش/ عکس 0 112 yoonessorkhabi
لیفتراک سواری الناز شاکردوست/ عکس 0 109 yoonessorkhabi
جایزه ویژه جام‌جهانی فوتبال هنرمندان به خواننده ایرانی رسید 0 87 hamed-76
نمایش «رد کارپت» عطاران در جشنواره کن 0 124 hamed-76
۵ فیلم بد جشنواره کن 0 99 hamed-76
فیلمسازان ایرانی محبوب «کن» چه کسانی هستند؟ 0 110 hamed-76
برگزیدگان سینه فونداسیون کن جوایز خود را گرفتند 0 85 hamed-76
معرفی برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن 0 108 hamed-76
«عشق در نبرد اول» جایزه باران شد 0 106 hamed-76
برد پیت شعری از مولانا را روی دستش خالکوبی کرد/عکس 0 121 hamed-76
رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کن 2014 0 118 hamed-76
مجری جشنواره کن 2014 معرفی شد/عکس 0 123 hamed-76
مریلا زارعی عکس منتسب به خودش را تکذیب کرد/عکس 0 272 yoonessorkhabi
گریم متفاوت مهدی سلطانی در سریال مدینه عکس 0 125 yoonessorkhabi
عموپورنگ در قبرستان ابن بابویه/ عکس 0 145 yoonessorkhabi
یونس سرخابی بازدید : 53 1392/10/24 نظرات (0)

مدير شبكه «شما» با بيان اينكه تمام برنامه‌هاي اين شبكه ايرانيست از دو زبانه شدن شبكه «شما» خبر داد.



«مسعود احمدي افزادي» مدير شبكه تلويزيوني «شما» گفت: به تازگي قابليت دو زبانه شدن شبكه «شما» براي مخاطبان اين شبكه فراهم آمده است.

وي ادامه داد: با استفاده از اين امكان مخاطبان مي‌توانند علاوه بر گويش فارسي برنامه‌ها، آن را به يك زبان محلي كه ما براي برنامه تدارك ديده‌ايم بشنوند.

احمدي توضيح داد: گستره مخاطبان شبكه «شما» كل ايران است. به تعبيري شما مي‌توانيد بگوييد شبكه ملي ايران. تعريف كامل ما شبكه مردم ايران در شبكه شما است. برنامه‌هايي هم كه اين شبكه پخش مي‌كند، در حقيقت توليدات استان‌هاي مختلف ايران است كه گاهي با زبان و لهجه همان استان توليد مي‌شوند. از آنجايي كه اقوام مختلف ايران در سراسر كشور پراكنده هستند و از ديدن آثار متعلق به منطقه خود خوشحال مي‌شوند، لذا تصميم گرفتيم كه شبكه شما به دو زبان فعاليت كند.

وي افزود: از اين طريق آثاري كه روي شبكه شما مي‌روند هم به زبان محلي و هم به زبان فارسي براي علاقه‌مندان قابل دريافت هستند. يعني امكان دارد يك سريال كه به زبان فارسي توليد شده، علاوه بر زبان اصلي،‌ به يكي از زبان‌هاي ايران نظير كردي يا تركي نيز دوبله شده و از اين شبكه پخش شوند .

احمدي در ادامه سخنان خود عنوان داشت: امروز كه فناوري ديجيتال در كل كشور شايع شده است و تحريم‌هاي ماهواره‌اي گريبان كشور ما را ظالمانه گرفته است، اهميت شبكه شما بيشتر خود را نشان مي‌دهد. شبكه‌اي كه بر مبناي توانمندي داخلي، فناوري‌هاي نوين داخل كشور در عرصه جمعيتي و جغرافيايي گسترده شده بدون اينكه هيچ گونه وابستگي به منابع خارجي داشته باشد.
وي با بيان اينكه شبكه شما روي ماهواره هم از طريق ام پگ فور ايران ست پخش مي‌شود، اظهارداشت: گستردگي ما از طريق دستگاه‌هاي ديجيتال است و در حال حاضر پوشش بالاي 65 درصد را در سراسر كشور داريم. بنا بر اين تعريف، تمام محصولات اين شبكه بايد توليد مردم، جوان‌ها و هنرمندان داخل كشور باشد و ما اصلا واحد تامين برنامه خارجي در شبكه شما نداريم. به خاطر اينكه توانمندي‌هاي ما به قدري زياد است و به قدري ما ظرفيت‌هاي هنري در استان‌هاي كشور داريم كه هيچ نيازي به توليدات خارجي در كشورمان نداريم.

مدير شبكه شما افزود: شبكه شما حكم شبكه مادر براي 33 شبكه استاني كشور را دارد. در واقع شبكه‌هاي استاني ما از بزرگترين استان‌ها تا استان‌هاي دورافتاده و مراكزي غير از مركز استان كه داراي شبكه هستند مانند مهاباد، كيش، آبادان و ... وظيفه توليدي كه در قبال شبكه شما انجام مي‌دهند، يك وظيفه زنجيره‌اي است. يعني ما زيباترين، بهترين و متنوع‌ترين و برجسته‌ترين توليدات مراكز استان‌ها را رصد كرده و پخش مي‌كنيم و براي اين منظور مجموعه‌هاي كاملا حرفه‌اي هم تشكيل شده است كه اين كار را بر عهده دارد و هرچيزي و با هر كيفيتي از شبكه شما پخش نمي‌شود. وي اظهارداشت: يك مجموعه بزرگ به نام سيماي استان‌ها وظيفه نظارت و ارزيابي و كيفيت‌بندي آثار را برعهده دارد و آنها را به شبكه مي‌دهد و شبكه آنها را بر مبناي اهداف خود مورد بررسي قرار مي‌دهد. اين يك نكته متمايز ما نسبت به شبكه‌هاي ديگر است. اگر شما امروز اشاره كنيد به نقطه‌اي از قله سهند، در كمترين زمان ممكن مي‌توانيد هم زمان تصوير سبلان را هم داشته باشيد و هم زمان در زابل و يا هرجاي ديگر كشور پيش از آنكه شبكه‌هاي ديگر بتوانند عملياتي را انجام بدهند، مي‌توانيم اين عمليات را انجام بدهيم به خاطر نقش عملياتي و مرجعيتي كه شبكه‌هاي استاني و شبكه شما ايفا مي‌كنند.
وي عنوان داشت: اين قدرت برتر آنتن شبكه به واسطه حضور شبكه‌هاي استاني است. اگر ما در نظر بگيريم كه 33 شبكه استاني هركدام پوششان بالاي 90 درصد جمعيت در استان‌هاي خودشان است و بپذيريم كه شبكه شما هم پوشش بالاي 60 درصد از طريق آنتن ديجيتال است، يعني ما پوشش چند صد درصدي در كشور داريم كه من تصور مي‌كنم اين ظرفيت در كشور ناشناخته‌تر از آن است كه رويش بحث كافي صورت گرفته باشد و «شما» هنوز به قدر كافي شناخته نشده است. ما هنوز به اين امكان و پتانسيل كه چگونه مي‌توانند در كنار هم جمع شوند و پتانسيل ملي آزاد و توليدات خود را جمع كنند، به يك باور جدي نرسيده‌ايم. تصور اين مساله وجود دارد اما تصديق آن هنوز كامل نيست. هرچه ما به مرور پيش برويم، قدرت آنتن بيشتر خود را نشان مي‌دهد. هرجا كه نشانه‌اي مي‌گذاريم و به نتايج بهتري مي‌رسيم متوجه مي‌شويم كه قدرت آنتن‌هاي مراكز ما جزيره‌اي نيست، بلكه وقتي با شبكه‌اي مثل شما جمع مي‌شوند، تازه اين جمع خود را نشان مي‌دهد. ما راه زيادي داريم تا بتوانيم از اين پتانسيل استفاده كنيم.
مدير شبكه شما در ادامه گفت: فكر مي‌كنم شبكه شما يك افق جديدي را براي شبكه‌هاي استاني، شهرستان‌هاي ما و هنرمندان شهرستاني ما باز كرد كه در كوران رقابت‌هاي نفس‌گير تهران اكثرا بازنده بودند و راهي به جايي نمي‌بردند. سينماي شهرستان‌ها، سيماي شهرستان‌ها، توليدات هنري و ... همه وقتي به تهران مي‌رسيدند در كوران رقابت شبكه‌هاي سراسري نمي‌توانستند عرض اندام كنند، امروز مي‌توانند حضور جدي و مثمر ثمري داشته باشند. نمونه اين توليدات نيز در حوزه سريالي، متعلق به سريال مرد نقره‌اي است كه به اذعان بسياري از كارشناسان نه تنها در بسياري از شبكه‌هاي سراسري نسبت به هم‌گنان خود چيزي كم نداشت، بلكه توانست قدرت تكنيكي و محتوايي بيشتري را نشان بدهد.
احمدي توضيح داد: اين ظرفيت بالا و بسيار عظيم هنرمندان استاني در سراسر كشور است كه وقتي به آنها فرصت داده مي‌شود، به خوبي خود را نشان مي‌دهند. از طرف ديگر شبكه شما صرفا به پخش توليدات استان‌ها نمي‌پردازد بلكه ما مميزي خاص خودمان را داريم. تبديل يك سريال استاني به سريالي در قواره سريال‌هاي ملي، تبديل مستندها براي اندازه‌گيري در پخش ملي و سفارش به مراكز براي توليد از وظايف ماست. برخي از ما مي پرسند كه چرا شما درگير توليد به صورت كلان نمي‌شويد و من عرض ميكنم كه چنانچه ما درگير توليد با قواره‌هاي تهران در شهر تهران بشويم، هنرمند شهرستاني ما نمي‌تواند راهي به ابعاد ملي پيدا كند. بنا بر اين ما بايد راهي براي اين منظور داشته باشيم. تمركز توليد در تهران جريان سيال و جوشان در شهرستان را مي‌تواند با توقف و كندي مواجه كند. اتفاقي كه سالها و دهه‌هاست افتاده است. پس يكي از اقدامات ما تقويت بخش شهرستانهاست. كمااينكه در ماه رمضان هم ما از اين كوشش و جوشش استفاده مي‌كنيم با توليد و گرافيك بسيار بهتر.
وي افزود: توليد نقطه‌اي ما هم مثل حلقه‌هايي مي‌ماند كه مي‌تواند گردنبند توليدات استان‌ها را به هم متصل كند. براي اينكه ما بتوانيم سرتاسر كشور را به هم متصل كنيم به حلوياتي نياز داريم كه آن توليدات شبكه شماست. ما برخي اوقات توليداتي را هم به عنوان توليد الگو انجام مي‌دهيم تا مراكز طبق اين الگوها كار خود را انجام بدهند. در مورد شبكه شما و مخاطبان اين شبكه بايد گفت كه مخاطبان شبكه شما امروز به تعداد بالايي رسيده است و در نظرسنجي‌هاي صداوسيما جايگاه بسيار بالايي براي خودش كسب كرده است.
وي همچنين درباره برنامه‌هاي موسيقي محور شبكه شما نظير هفت ترانه و نوا و نما عنوان داشت: برنامه‌هاي ما نظير هفت ترانه و نوا و نما و مستندهاي ما كه توليدات شبكه‌هاي استاني ماست، اينها جايگاه بسيار بالايي دارند و بنا بر نظرسنجي سازمان صداوسيما ميزان مخاطبان اين شبكه با جهشي بسيار خيره كننده به آماري حدود 30 درصد رسيده است كه اين براي شبكه شما به عنوان يك شبكه جديدالولاده، نوظهور و شبكه‌اي كه از فناوري ديجيتال استفاده مي‌كند كه هنوز خيلي‌ها دسترسي به آن را ندارند، به نظر توفيق بزرگي است. در حالي كه شبكه شما با موضوع عمومي كار مي‌كند.
وي همچنين درباره جايگاه اين شبكه تلويزيوني در ميان شبكه‌هاي ديگر تلويزيون گفت: آخرين نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد كه مخاطبان شبكه شما در حال حاضر بيشتر از مخاطبان برخي شبكه‌هاي آنالوگ است كه به لحاظ پوشش جمعيتي، پوشش بالايي دارند. اين موضوع پيش از آنكه نشان دهنده قدرت شبكه باشد، نشان دهنده نياز جامعه است. اينكه جامعه نياز دارد كه آداب و رسوم خود را در يك شبكه متفاوت ببيند. ما بايد يك مقدار نگاهمان را از تهران دور كنيم. تهران‌گرايي در بسياري از شبكه‌ها رواج پيدا كرده است. اما شبكه شما با افتخار مي‌گويد كه تمام ايران را پوشش مي‌دهد. زيباترين مستندهاي توليد كشور در مراكز توليد مي‌شود.
وي افزود: در حوزه فيلم يا مستند، كارهاي مراكز استان‌ها كه از شبكه شما پخش مي‌شود، غالبا در جشنواره‌هاي بين‌المللي حائز رتبه مي‌شوند. برترين نمونه آن فيلم تنهاي تنهاي تنهاست كه در مركز بوشهر توليد شد و در نوع خود بي‌نظير بود و به تعبير برخي از سكان‌داران عرصه سياست خارجي اين فيلم حرف‌هايي را زد كه سياستمداران و بحث‌هاي مفصل سياسي نتوانستند اين حرف‌ها را منتقل كنند. همچنين تابستان طولاني خانه توليد مركز خراسان كاري بسيار زيبا بود. يا مستند رودخانه ليان بسيار ارزشمند بود. اين‌ها توانمندي است كه من به جرأت مي‌گويم در تهران نمي‌توانيد آنها را پيدا كنيد.
مدير سابق شبكه تهران توضيح داد: چون مستندهاي بسيار زحمت داري است و در تهران اين امكان فراهم نيست. ما در حوزه توليد مستند كاملا بي‌رقيب هستيم. گزارش‌هاي اميد بخش، مستندهاي كوتاه و ... مستند نگارستان مراكز كه در حال پخش است، 100 قطعه 20 تا 30 دقيقه‌اي دارد و يك بسته جامع و كامل بي بديل است. ما به هيچ وجه اين ظرفيت را با برنامه‌سازي در تهران عوض نمي‌كنيم. البته هنوز خلي جاي كار دارد و هنوز فضا هست براي اينكه ما اين قابليت‌ها را به منصه ظهور برسانيم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي و عزیز سایت عدالت رسانه ای.لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت،ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نسیم در استانها

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2705
  • کل نظرات : 781
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 124
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 101
  • بازدید امروز : 765
  • باردید دیروز : 1,805
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,233
  • بازدید ماه : 5,061
  • بازدید سال : 31,398
  • بازدید کلی : 782,610
  • کدهای اختصاصی
    .
    پـخش زنـده شـبـکه ها

    شبکه ها در عربست