loading...
عدالت رسانه ای
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
همبازی شدن لیلا حاتمی و همسرش در فیلمی جدید/ عکس 0 120 yoonessorkhabi
آهنگ جدید سامان جلیلی با نام خیال / دانلود 0 99 hamed-76
اعلام آثار پذیرفته شده در جشنواره تئاتر خیابانی طلوع خرداد 0 85 hamed-76
فرزاد فرزین: حاضر نشدم در کنار خواننده ای از رژیم صهیونیستی قرار گیرم 0 87 hamed-76
گریم پوریا پورسرخ برای سریال کیمیا/ عکس 0 91 yoonessorkhabi
غافلگیری خانم بازیگر در روز تولدش/ عکس 0 112 yoonessorkhabi
لیفتراک سواری الناز شاکردوست/ عکس 0 109 yoonessorkhabi
جایزه ویژه جام‌جهانی فوتبال هنرمندان به خواننده ایرانی رسید 0 87 hamed-76
نمایش «رد کارپت» عطاران در جشنواره کن 0 124 hamed-76
۵ فیلم بد جشنواره کن 0 99 hamed-76
فیلمسازان ایرانی محبوب «کن» چه کسانی هستند؟ 0 110 hamed-76
برگزیدگان سینه فونداسیون کن جوایز خود را گرفتند 0 85 hamed-76
معرفی برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن 0 108 hamed-76
«عشق در نبرد اول» جایزه باران شد 0 106 hamed-76
برد پیت شعری از مولانا را روی دستش خالکوبی کرد/عکس 0 121 hamed-76
رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کن 2014 0 118 hamed-76
مجری جشنواره کن 2014 معرفی شد/عکس 0 123 hamed-76
مریلا زارعی عکس منتسب به خودش را تکذیب کرد/عکس 0 272 yoonessorkhabi
گریم متفاوت مهدی سلطانی در سریال مدینه عکس 0 125 yoonessorkhabi
عموپورنگ در قبرستان ابن بابویه/ عکس 0 145 yoonessorkhabi
یونس سرخابی بازدید : 35 1392/11/06 نظرات (0)

گروه کودک و نوجوان شبکه‌های دو و تهران و مرکز پویانمایی صبا و شبکه پویا برای ایام دهه فجر برنامه‌های متنوعی را برای پخش در نظر گرفتند.


\"\"

 در این ایام قرار است بچه‌های دیروز، چاق و لاغر، عمو پورنگ، انیمیشن‌های بهمن و بختک، خاطرات انقلاب، فرزندان آفتاب و نماآهنگ ‌های زمزمه‌ای که فریاد شد و فجر انقلاب پخش شود.

علی زارعان، مدیر گروه خردسال و کودک شبکه دو درباره برنامه‌های دهه فجر این گروه به جام‌جم گفت: برنامه عمو پورنگ به صورت ویژه هر روز پخش خواهد شد. در این برنامه مفاهیم انقلاب متناسب با فضای برنامه برای کودکان بازگو می‌شود.

وی ادامه داد: به نظر من باید مفاهیم انقلاب را درست برای بچه‌ها مطرح کنیم تا آنها در جریان اتفاقاتی که به پیروزی انقلاب منجر شد، قرار گیرند. دیگر برنامه‌های روزانه این شبکه از جمله فیتیله جمعه تعطیله، جمعه به جمعه خونه به خونه با محوریت انقلاب پخش خواهد شد.

بازخوانی انقلاب در شبکه تهران

محبوبه سمیعی‌زفرقندی، مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه تهران درباره برنامه‌های این گروه به جام‌جم گفت: برنامه «بچه‌های دیروز» به صورت ویژه در این ایام پخش می‌شود. این برنامه در ۱۱ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تدارک دیده شده است. در این برنامه بخش‌هایی از برنامه‌های ترکیبی، سریال‌ها، کلیپ‌ها و سرودهایی که در دهه ۶۰ با محوریت انقلاب تولید شده، پخش خواهد شد. در این باره می‌توانم به برنامه‌های خبرنامه، آقای ساعتچی و چاق و لاغر اشاره کنم.

وی درباره اجرای این برنامه توضیح داد: اجرای برنامه بچه‌های دیروز را الهه رضایی و گیتی خامنه به‌عهده دارند. پخش این برنامه از دوازدهم بهمن شروع می‌شود. برای برنامه بچه‌های دیروز یک تیتراژ متفاوت و انقلابی آماده کرده‌ایم که شامل تصاویر قدیمی است. تلاش کرده‌ایم تیتراژ برنامه هم حال و هوای انقلابی داشته باشد.

مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه تهران در پاسخ به این پرسش که با توجه به این ‌که برنامه بچه‌های دیروز که بیشتر جنبه نوستالژی برای بزرگ‌ترها دارد، آیا برای کودکان و نوجوانان هم مناسب است، توضیح داد: گرچه این برنامه در گروه کودک و نوجوان شبکه تهران تولید می‌شود، اما همان‌طور که از نام آن مشخص است این برنامه برای کودکان دیروز است. ضمن این‌ که می‌تواند بچه‌ها را همراه کند تا کنار بزرگ‌ترهایشان به تماشای این برنامه بنشینند و از دیدن آن لذت ببرند. سمیعی تاکید کرد: علاوه بر آن کودکان و نوجوانان با دیدن بخش‌هایی از آثار دوران دهه ۶۰ با محوریت انقلاب با فضای آن سال‌ها بیشتر آشنا می‌شوند و مورد توجهشان قرار می‌گیرد.

بازپخش چاق و لاغر از شبکه آموزش

برنامه «گل‌آموز» به تهیه‌کنندگی سارا روستاپور هم در ایام دهه فجر به صورت ویژه پخش می‌شود. روزشمار انقلاب یکی از بخش‌های ویژه این برنامه است و مجریان این برنامه که کودک هستند به بازخوانی روزهای انقلاب می‌پردازند. همچنین برنامه «باز باران» که ویژه نوجوانان از شبکه آموزش پخش می‌شود، در ایام دهه فجر با حال و هوای انقلاب به مخاطبان ارائه خواهد شد.

مرکز صبا هم چند مجموعه با عناوین «بهمن و بختک»، «خاطرات انقلاب» و «فرزندان آفتاب» آماده کرده که از شبکه پویا و دیگر شبکه‌ها پخش می‌شود. این مرکز بازپخش برنامه «چاق و لاغر» را هم در نظر گرفته است.

انیمیشن بهمن و بختک به کارگردانی ابراهیم موحدی به تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا با تکنیک دوبعدی تولید می‌شود. شخصیت‌های این انیمیشن بهمن و بختک هستند. بختک، یک مامور ساواکی است که هر روز صبح رئیس‌اش با او تماس می‌گیرد و با صداهایی نامفهوم، ماموریتی به بختک می‌دهد تا از فعالیت‌های بهمن جلوگیری کند و بختک هم به‌تبعیت از صحبت‌های مافوقش به دنبال بهمن می‌رود.

بهمن نوجوانی انقلابی است که سمبل ماه پیروزی انقلاب اسلامی است. تمام اتفاقات بین این دو شخصیت در قالب فانتزی رخ می‌دهد که تا حدودی برگرفته از انیمیشن پلنگ صورتی است.

داستان‌های این انیمیشن از اتفاقات دهه فجر انتخاب شده که اجرای قابلیت فانتزی داشته است. بچه‌ها در این انیمیشن، صحنه‌های خشونت و درگیری را نمی‌بینند. در این‌انیمیشن صحنه‌های ورود امام خمینی(ره) به تصویر کشیده شده که مردم خیابان‌ها را گلباران کردند.

در تمام قسمت‌های انیمیشن، شخصیت مثبت یعنی بهمن پیروز می‌شود. در قسمت آخر با عنوان ۲۲ بهمن، بختک تصمیم می‌گیرد با رئیس‌ خود از فرودگاه فرار کند و زمانی که به فرودگاه می‌رسند، می‌بینند که محوطه آن مملو از مردم است و...

انیمیشن «خاطرات انقلاب» هم به کارگردانی احسان طاهری و سجاد فرامرزی ساخته شده است. این انیمیشن اتفاقات انقلاب را به تصویر می‌کشد. انیمیشن «فرزندان آفتاب» هم در ۲۶ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای به کارگردانی علی احمدی تولید شده و داستان آن درباره روزهای انقلاب است. این انیمیشن درباره زندگی چند همکلاسی است که در جنوب شهر زندگی می‌کنند.همچنین نماآهنگ‌های «زمزمه‌ای که فریاد شد» و «فجر انقلاب» هم در دهه فجر از شبکه پویا پخش می‌شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي و عزیز سایت عدالت رسانه ای.لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت،ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نسیم در استانها

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2705
  • کل نظرات : 781
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 124
  • آی پی امروز : 94
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 1,105
  • باردید دیروز : 108
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,768
  • بازدید ماه : 3,596
  • بازدید سال : 29,933
  • بازدید کلی : 781,145
  • کدهای اختصاصی
    .
    پـخش زنـده شـبـکه ها

    شبکه ها در عربست