loading...
عدالت رسانه ای
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
همبازی شدن لیلا حاتمی و همسرش در فیلمی جدید/ عکس 0 120 yoonessorkhabi
آهنگ جدید سامان جلیلی با نام خیال / دانلود 0 99 hamed-76
اعلام آثار پذیرفته شده در جشنواره تئاتر خیابانی طلوع خرداد 0 85 hamed-76
فرزاد فرزین: حاضر نشدم در کنار خواننده ای از رژیم صهیونیستی قرار گیرم 0 87 hamed-76
گریم پوریا پورسرخ برای سریال کیمیا/ عکس 0 91 yoonessorkhabi
غافلگیری خانم بازیگر در روز تولدش/ عکس 0 112 yoonessorkhabi
لیفتراک سواری الناز شاکردوست/ عکس 0 109 yoonessorkhabi
جایزه ویژه جام‌جهانی فوتبال هنرمندان به خواننده ایرانی رسید 0 87 hamed-76
نمایش «رد کارپت» عطاران در جشنواره کن 0 124 hamed-76
۵ فیلم بد جشنواره کن 0 99 hamed-76
فیلمسازان ایرانی محبوب «کن» چه کسانی هستند؟ 0 110 hamed-76
برگزیدگان سینه فونداسیون کن جوایز خود را گرفتند 0 85 hamed-76
معرفی برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن 0 108 hamed-76
«عشق در نبرد اول» جایزه باران شد 0 106 hamed-76
برد پیت شعری از مولانا را روی دستش خالکوبی کرد/عکس 0 121 hamed-76
رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کن 2014 0 118 hamed-76
مجری جشنواره کن 2014 معرفی شد/عکس 0 123 hamed-76
مریلا زارعی عکس منتسب به خودش را تکذیب کرد/عکس 0 272 yoonessorkhabi
گریم متفاوت مهدی سلطانی در سریال مدینه عکس 0 125 yoonessorkhabi
عموپورنگ در قبرستان ابن بابویه/ عکس 0 145 yoonessorkhabi
یونس سرخابی بازدید : 36 1392/12/12 نظرات (0)

یک پزشک در خصوص شبکه سلامت و عملکرد آن در طول این یک سال گفت: در طول این یک سال برنامه‌سازان شبکه سلامت با وجود بودجه‌ی کم بسیار خوب عمل کردند اما اگر نقدی به شبکه سلامت باشد، نقد به حامیان این شبکه یعنی خود صداوسیما به عنوان پدر این مجموعه بزرگ است.



دکتر شهرام علمداری، فوق تخصص غدد و مدرس دانشگاه شهید بهشتی که پیش از این با شبکه سلامت همکاری داشته است، همزمان با اولین سالگرد راه‌اندازی شبکه سلامت سیما در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: به برنامه‌سازان شبکه سلامت نمی‌توان خرده گرفت اما اگر نقدی به شبکه سلامت باشد نقد به حامیان این شبکه یعنی خود صداوسیما به عنوان پدر این مجموعه بزرگ و خود وزارت بهداشت است.

او در ادامه با بیان اینکه شبکه سلامت یک کودک تازه متولدشده‌ی یک ساله و نوپاست، گفت: این شبکه احتیاج به بودجه و کمک‌های فراوان در هر حوزه‌ای از سلامت دارد.

این پزشک که در طول این یک سال با شبکه سلامت همکاری داشته است، تصریح کرد: اگر شبکه سلامت تنها بماند نمی‌تواند به آن هدف و مقبولیتی که می‌خواهد، برسد؛ در این راستا باید دولت، صداوسیما و همه به شبکه سلامت کمک کنند.

او در ادامه درخصوص اینکه عملکرد شبکه سلامت در طول این یک سال را چگونه ارزیابی می‌کند؟ پاسخ داد: شبکه سلامت یک پدیده بود که اتفاق افتاد. شاید اگر از 100 نمره دهیم، نمره‌ی 70 را گرفته است. اما نباید به نمره 100 راضی شد به جهت اینکه باید بیش از این‌ها روی آن کار کرد و این نیاز به همکاری وزارت بهداشت دارد که شبکه سلامت را در آغوش بگیرد و بودجه در اختیارش قرار دهد. همچنین فرهنگستان علوم پزشکی نیز باید به کمک شبکه سلامت بیاید تا این فرهنگ‌سازی عمومی سلامت در میان مردم ایجاد شود.

علمداری همچنین با اشاره به اینکه در دنیا در حوزه سلامت و فرهنگ سازی عمومی سلامت هزینه‌های زیادی صرف می‌شود، گفت: در این راستا باید صداوسیما به سمت سریال‌سازی، کارهای طنز و ساخت فیلم‌های خوب در حوزه‌ی سلامت برود. حتی فیلم‌های خوب بخرد و دوبله کند.

او همچنین به این نکته اشاره کرد که حتی نیروهای مسلح نیز باید بیایند بودجه در اختیار شبکه سلامت قرار بدهند و خیلی از مسائل سلامت سربازان را با شبکه سلامت در میان بگذارند.

این پزشک همچنین تصریح کرد:‌ اگر شبکه سلامت را تقویت کنیم، پیشگیری را تقویت کرده‌ایم.

او در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اشاره به اینکه راه‌اندازی شبکه سلامت کار خیلی بزرگی بود که در کشور انجام شد و نمونه آن در سطح جهان کم است، گفت: یک تلویزیون یا رادیویی 24 ساعته که در ذهن مردم کار می‌کند و تأثیر خوبی در سلامت مردم داشته است. به عنوان یک پزشک در طول این یک سال بازخورد این شبکه را از بیماران در بیمارستان و جاهای دیگر می‌بینم. اکنون سواد مردم بالا رفته است و مسائل را خیلی خوب می‌فهمند. ////

وی در ادامه در این خصوص گفت: بیمارانی از کشورهای خارجی دارم که تماس می‌گیرند و غبطه می‌خورند که ای کاش شبکه سلامت همچون شبکه جام‌جم بین‌المللی بود تا ایرانیان سرتاسر دنیا و یا حتی غیرایرانی‌ها از آن استفاده می‌کردند.

علمداری با بیان اینکه شبکه سلامت برکت بزرگی برای بیماران و مردم ما بوده است، خاطرنشان کرد: حیطه سلامت وسیع‌تر از درمان است و ما در این شبکه بر روی پیشگیری کار می‌کنیم. احساس می‌کنم در طول این یک سالی که این شبکه راه‌اندازی شده است بازخورد و نظر بیماران نسبت به آن خیلی خوب بوده است. وقتی با بیماران برخورد می‌کنیم این احساس رضایت را از آنان می‌بینیم.

شهرام علمداری در پایان گفت‌وگوی خود درخصوص خط قرمزهای این شبکه که با آن روبرو هستند نیز اظهارنظر کرد: خط قرمزها قابل حل هستند. خیلی وقت‌ها در تلویزیون در خصوص بلوغ جنسی صحبت کرده‌ام اما مدیریت شده است که چه مطالبی گفته شود و چه مطالبی گفته نشود و یا اینکه سعی کرده‌ایم بیماری سرطان را طوری نگوییم که مردم وحشت کنند. در نتیجه می‌توان گفت این خط قرمزها قابل مدیریت هستند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي و عزیز سایت عدالت رسانه ای.لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت،ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نسیم در استانها

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2705
  • کل نظرات : 781
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 124
  • آی پی امروز : 98
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 1,482
  • باردید دیروز : 108
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,145
  • بازدید ماه : 3,973
  • بازدید سال : 30,310
  • بازدید کلی : 781,522
  • کدهای اختصاصی
    .
    پـخش زنـده شـبـکه ها

    شبکه ها در عربست