loading...
عدالت رسانه ای
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
همبازی شدن لیلا حاتمی و همسرش در فیلمی جدید/ عکس 0 120 yoonessorkhabi
آهنگ جدید سامان جلیلی با نام خیال / دانلود 0 99 hamed-76
اعلام آثار پذیرفته شده در جشنواره تئاتر خیابانی طلوع خرداد 0 85 hamed-76
فرزاد فرزین: حاضر نشدم در کنار خواننده ای از رژیم صهیونیستی قرار گیرم 0 87 hamed-76
گریم پوریا پورسرخ برای سریال کیمیا/ عکس 0 91 yoonessorkhabi
غافلگیری خانم بازیگر در روز تولدش/ عکس 0 112 yoonessorkhabi
لیفتراک سواری الناز شاکردوست/ عکس 0 109 yoonessorkhabi
جایزه ویژه جام‌جهانی فوتبال هنرمندان به خواننده ایرانی رسید 0 87 hamed-76
نمایش «رد کارپت» عطاران در جشنواره کن 0 124 hamed-76
۵ فیلم بد جشنواره کن 0 99 hamed-76
فیلمسازان ایرانی محبوب «کن» چه کسانی هستند؟ 0 110 hamed-76
برگزیدگان سینه فونداسیون کن جوایز خود را گرفتند 0 85 hamed-76
معرفی برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن 0 108 hamed-76
«عشق در نبرد اول» جایزه باران شد 0 106 hamed-76
برد پیت شعری از مولانا را روی دستش خالکوبی کرد/عکس 0 121 hamed-76
رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کن 2014 0 118 hamed-76
مجری جشنواره کن 2014 معرفی شد/عکس 0 123 hamed-76
مریلا زارعی عکس منتسب به خودش را تکذیب کرد/عکس 0 272 yoonessorkhabi
گریم متفاوت مهدی سلطانی در سریال مدینه عکس 0 125 yoonessorkhabi
عموپورنگ در قبرستان ابن بابویه/ عکس 0 145 yoonessorkhabi
یونس سرخابی بازدید : 56 1393/03/14 نظرات (1)

صداو سیمای جمهوری اسلامی ایرانی در حالی سرگرم آماده سازی مراسم افتتاحیه شبکه «افق» است که حرف و حدیث‌ها در مورد این شبکه تلویزیونی زیاد است.

مسئولان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از شبکه «افق» به عنوان شبکه‌ای نام می‌برند که قرار است با رویکرد فرهنگی به جمع شبکه‌های تلویزیونی ایران اضافه شود. تاکنون اما نه نامی از مدیر این شبکه برده شده است و نه ساز و کار آن به صورت کامل مشخص شده است.

صدا و سیمای ایران طی سال‌های اخیر شبکه‌های مختلفی را راه اندازی کرده که از آن‌ها به عنوان نسل دوم شبکه‌های تلویزیونی نام برده می‌شود. «نسیم»، «بازار»، «تماشا»، «شما» و ... از جمله این شبکه‌ها هستند.

برخی اما از این شبکه به عنوان شبکه فرهنگی نام می‌برند که رویکرد آن به حوزه فرهنگ نزدیک به طیف جبهه پایداری و سعید جلیلی است. دلیل این مدعی هم حضور بعضی از مسئولان برپایی جشنواره «فیلم عمار» در این شبکه تلویزونی است. نادر طالب زاده مجری برنامه تلویزونی «راز» و دبیر جشنواره فیلم «عمار» یکی از افرادی است که در این شبکه تلویزیونی حضور دارد.

از سوی دیگر، سازمان هنری و رسانه‌ای «اوج»، موسسه‌ای است که گفته می‌شود، تهیه و تولید بخش عمده‌ای از برنامه‌های این شبکه تلویزیونی را به عهده دارد. این موسسه که نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، پیش از این در صدد راه اندازی شبکه تلویزیونی خصوصی در ایران بود.

روح الله سهرابی مدیرروابط عمومی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی با تایید رویکرد فرهنگی شبکه تلویزیونی «افق» به خبرگزاری خبرآنلاین می‌گوید که هنوز مدیر این شبکه مشخص نشده و پس از جمعبندی‌های لازم نام فردی که قرار است مدیریت شبکه «افق» را به عهده بگیرد اعلام خواهد شد.

برخی از برنامه‌های تولید شده برای شبکه «افق» این روزها از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. پیش از این مسئولان صدا و سیما اعلام کرده بودند که این شبکه قرار است در زمینه حفظ و نشر ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس فعالیت کند.

سهرابی اما در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است برنامه های این شبکه را سازمان «اوج» تولید کند؟ اصل این موضوع را رد نمی کند و می‌گوید:«نسل دوم شبکه‌های تلویزیونی رسانه ملی، شبکه‌های تعاملی هستند و رسانه ملی هم از مشارکت سایر سازمان‌ها، موسسات، وزارتخانه ها در ساخت برنامه‌های تلویزیونی استقبال می‌کند. چندی پیش هم معاون حقوقی ریاست جمهوری با آقای ضرغامی دیدار داشتند و در این دیدار مقرر شد تا برنامه‌ای در شبکه نسیم تولید و پخش شود که در آن به مسائل حقوقی شهروندان ایران پرداخته می‌شود.»

در سایت سازمان هنری رسانه‌ای «اوج» و در تعریف این سازمان آمده است: «دستگاه‌های دولتی برآمده از انقلاب اسلامی و فعال در زمینه‌ی رسانه علی‌رغم گسترش کیفی قابل توجه نسبت به مقطع تأسیس، در استفاده از بخش عظیمی از ظرفیت رسانه‌ای و تبلیغاتی نظام ناتوان بوده‌اند. قسمت عمده‌ای از این مشکل، از عدم انسجام یا کمبود مدیران و تولیدکنندگان کارآمد و دغدغه‌مند نشأت می‌گیرد. سازمان هنری - رسانه‌ای اوج در تابستان ۱۳۹۰ و در پی احساس چنین مشکلی فعالیتش را آغاز نمود. اهداف این سازمان، ایجاد بستری برای شناسایی، آموزش و جهت‌دهی نیروهای مستعد انقلابی در عرصه‌های مختلف هنری و رسانه‌ای و نیز فراهم کردن زمینه‌ی تولید و توزیع محصولات هم‌سو با انقلاب اسلامی عنوان شده است.»

نام این سازمان پس از نصب پوسترهایی بر علیه مذاکرات هسته ای در سطح شهر تهران بر سر زبان‌ها افتاد.

سهرابی در مورد نزدیکی رویکرد این شبکه به جبهه پایداری هم می‌گوید که صدا و سیما رسانه ملی است و مباحثی را مطرح می‌کند که در چارچوب گفتمان ملی باشد. او تاکید می‌کند که این سازمان متعلق به مردم و جمهوری اسلامی ایران است و به هیچ حزب و گروهی تعلق ندارد.

حالا باید منتظر ماند و دید که شبکه «افق» به عنوان شبکه‌ای که می‌خواهد در حوزه فرهنگ فعالیت کند، در عمل به چه سمت و سویی می‌رود.

برچسب ها شبکه , افق , واکنش , موسسه اوج ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط تبادل لینک در تاریخ 1393/03/14 و 16:42 دقیقه ارسال شده است

سلام.دوست عزیز.اگر خواستی سایتت پر بازدید بشه و معروف بیا اینجا سایتت رو ثبت کن..منتظرتما....بیا.ممنون.


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي و عزیز سایت عدالت رسانه ای.لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت،ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نسیم در استانها

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2705
  • کل نظرات : 781
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 124
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 101
  • بازدید امروز : 288
  • باردید دیروز : 1,805
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,756
  • بازدید ماه : 4,584
  • بازدید سال : 30,921
  • بازدید کلی : 782,133
  • کدهای اختصاصی
    .
    پـخش زنـده شـبـکه ها

    شبکه ها در عربست