«محسن سليماني فاخر» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا در نقد مجموعه تلويزيوني «دودكش» ساخته محمدحسين لطيفي كه ماه رمضان از شبكه يك سيما پخش مي شود، افزود: موفقيت دودكش بيش از هر چيز به هوشمندي كارگردان آن باز مي گردد.
وي ادامه داد: با اينكه قرار نيست اتفاق خاصي در دودكش بيفتد، اما موقعيت هاي كمدي بويژه ميان نصرت و فيروز (هومن برق نورد و بهنام تشكر) گاهي تكراري مي شود.
سليماني فاخر تكرار بيش از اندازه ديالوگ ها و كنش و واكنش (اَكت) بازيگران را نشان دهنده نوعي افراط در اين سريال دانست و گفت: چه خوب بود كه در اين سريال هم مانند مجموعه«پايتخت» در هر قسمت اتفاقاتي براي آدم هاي كميك قصه رخ مي داد نه اينكه اتكاي اصلي بر ديالوگ ها و اَكت هاي بازيگران باشد.
اين روزنامه نگار توضيح داد: داستان دودكش تك خطي و ساده بوده و روايت دو خانواده ساده است كه به نوعي با هم درگير هستند و داستان در هر قسمت در خانه يكي از اينها مي گذرد.
وي افزود: وقتي ماجراي دزدي فرش ها و كلانتري به داستان دودكش باز شد، كمي فضاي قصه تغيير كرد و هرچند اتفاقات كلانتري براي هيچ كس باورپذير نيست اما خرده داستاني بود كه توانست فضا را تغيير دهد.
سليماني فاخر درباره زوج هنري برق نورد و تشكر نيز گفت: به طور كلي تشكر بيشتر دوست دارد در موقعيت هاي طنز قرار گيرد ولي برق نورد بر طنز كلامي تاكيد دارد.وي افزود:از آنجا كه دودكش بيشتر بر طنز كلامي تاكيد دارد و زياد كمدي موقعيت در آن مطرح نيست، از اين رو بازي برق نورد بيشتر از تشكر براي مخاطب جذاب است.
به گفته اين منتقد سينما و تلويزيون، برق نورد و تشكر پس از بازي در سه سريال طنز و استقبال مخاطبان هر سه اين آثار (ساختمان پزشكان، دزد و پليس، دودكش) بي ترديد به زوج هنري تبديل شده اند و بايد مواظب باشند كه براي مخاطب تكراري نشوند.