loading...
عدالت رسانه ای
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
همبازی شدن لیلا حاتمی و همسرش در فیلمی جدید/ عکس 0 120 yoonessorkhabi
آهنگ جدید سامان جلیلی با نام خیال / دانلود 0 99 hamed-76
اعلام آثار پذیرفته شده در جشنواره تئاتر خیابانی طلوع خرداد 0 85 hamed-76
فرزاد فرزین: حاضر نشدم در کنار خواننده ای از رژیم صهیونیستی قرار گیرم 0 87 hamed-76
گریم پوریا پورسرخ برای سریال کیمیا/ عکس 0 91 yoonessorkhabi
غافلگیری خانم بازیگر در روز تولدش/ عکس 0 112 yoonessorkhabi
لیفتراک سواری الناز شاکردوست/ عکس 0 109 yoonessorkhabi
جایزه ویژه جام‌جهانی فوتبال هنرمندان به خواننده ایرانی رسید 0 87 hamed-76
نمایش «رد کارپت» عطاران در جشنواره کن 0 124 hamed-76
۵ فیلم بد جشنواره کن 0 99 hamed-76
فیلمسازان ایرانی محبوب «کن» چه کسانی هستند؟ 0 110 hamed-76
برگزیدگان سینه فونداسیون کن جوایز خود را گرفتند 0 85 hamed-76
معرفی برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن 0 108 hamed-76
«عشق در نبرد اول» جایزه باران شد 0 106 hamed-76
برد پیت شعری از مولانا را روی دستش خالکوبی کرد/عکس 0 121 hamed-76
رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کن 2014 0 118 hamed-76
مجری جشنواره کن 2014 معرفی شد/عکس 0 123 hamed-76
مریلا زارعی عکس منتسب به خودش را تکذیب کرد/عکس 0 272 yoonessorkhabi
گریم متفاوت مهدی سلطانی در سریال مدینه عکس 0 125 yoonessorkhabi
عموپورنگ در قبرستان ابن بابویه/ عکس 0 145 yoonessorkhabi
یونس سرخابی بازدید : 90 1392/04/01 نظرات (0)
 تابستان سال گذشته بود که رادیو فصلی با عنوان رادیو تابستانه کارش را آغاز کرد؛ افتتاح رادیو تابستانه که در مدت زمان کوتاهی رخ داد برای رادیویی‌ها به تعبیر خودشان نقطه‌ی عطفی بود.



به گزارش خبرنگار سرویس رادیو ایسنا، رادیو فصلی رادیویی نوپدید معرفی شد که حول محور موضوعات فصل پخش برنامه‌های خود را از تابستان 91 در فرکانس fmردیف 105.5 شروع کرد.

فاصله تصمیم‌گیری برای راه‌اندازی شبکه‌ای با عنوان «رادیو فصلی» تا اجرایی شدن آن بسیار کوتاه بود و بی‌تردید همت رضا رضایی، اولین مدیر رادیو فصلی در افتتاح این شبکه بی‌تاثیر نبود.

سابقه نشان داده است برنامه‌های رادیو معمولا پس از چند ماه تازه شنیده و معروف می‌شوند، اما رادیو تابستانه از همان ابتدا شنیده شد.

 این شبکه فصلی به مدد بهره‌گیری از برخی چهره‌ها و البته حضورهنرمندانی که مدتی بود رادیو از آنها بهره نمی‌گرفت و پخش تصویری در اینترنت و پخش زنده در سیستم دیجیتال، توانست طیفی از شنوندگان را که مدتی بود شاید کمتر پیچ رادیو را باز می‌کردند مجددا به این رسانه گرم برگرداند.

بازپخش برنامه‌های طنز قدیمی رادیو و انعکاس لحظه به لحظه رویدادها از دیگر ویژگی‌هایی است که برای رادیو فصلی برشمرده می‌شود.

رادیو فصلی همچنین تلاش کرد این ویژگی را در نظر بگیرد که همزمان با تغییر فصل‌ها، سلایق افراد نیز تغییر می‌کند‌؛ و در نتیجه این انعطاف را داشته باشد که همزمان با تغییر فصل‌ها خودش را با آن انطباق دهد و با عناوینی چون رادیو تابستانه، رادیو مهر و رادیو بهمن و رادیو بهار شناخته شود.

رادیو فصلی تلاش کرد مقداری از فضای سنتی‌، فاصله بگیرد و وارد فضای مدرن شود.

***

رادیو فصلی از بهار امسال، همزمان با سالروز جمهوری اسلامی ایران 24 ساعته شد.

روابط عمومی رادیو فصلی در آن زمان اعلام کرد، به دنبال استقبال هموطنان و مشارکت مخاطبان در فرآیند برنامه‌های رادیو فصلی، رادیو فصلی با همکاری رادیو اینترنتی ایران صدا و بدون ایجاد هزینه 24 ساعته شد.

محمد حسین صوفی، معاون صدا در زمان اعلام راه‌اندازی این شبکه، «غنی‌سازی اوقات فراغت و ایجاد فضایی شاد با رویکرد آموزشی و اطلاع‌رسانی» را از دغدغه‌های اصلی رادیو برشمرد و معتقد بود که با رادیو تابستانه محقق می‌شود.

صوفی گفته بود: با تأسیس «رادیو تابستانه»، فصل جدیدی در منظومه رسانه‌ی شنیداری آغاز خواهد شد که خود سرآغازی خواهد بود برای راه‌اندازی رادیوهای دیگر.

رادیو فصلی، شبکه‌ای از نسل سوم رادیو است.

نسل اول رادیو، رادیوهای عمومی است که در گذشته رایج بود، نسل دوم رادیوهایی هستند که به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند و نسل سوم رادیو، رادیوهایی مانند «رادیو تابستانه» هستند که به صورت فصلی و مناسبتی فعالیت می‌کنند.

مدیر کل اداره‌ی پژوهش‌های رادیو می‌گوید: رادیوهای مناسبتی در بسیاری از کشورها فعالیت می‌کنند؛ در کشورهای اروپای مرکزی رادیو کریسمس فعالیت می‌کند که در هر سال آغاز سال جدید میلادی، شروع به کار کرده و در پایان جشن‌های سال نو، فعالیت آن به پایان می‌رسد.

وی به فعالیت رادیو مزرعه در کشور هند اشاره کرد و گفت: این شبکه رادیویی در فصولی که کشاورزان فعالیت می‌کنند، آغاز به کار می‌کند و به کشاورزان در خصوص کاشت برنج و مبارزه با آفات نباتی اطلاعات مفیدی ارائه می‌دهد و در پایان فصل برداشت به کار خود پایان می دهد.

لبیبی، همچنین فعالیت رادیو رمضان در شهر لندن را از نمونه‌های موفق رادیوهای مناسبتی دانست.

***

رضا رضایی، اولین مدیر رادیو فصلی است که هنوز هم جایگزینی قطعی برایش مشخص نشده است.

او اردیبهشت امسال از سمتش کناره‌گیری کرد و از آن زمان تاکنون از انجام مصاحبه با رسانه‌ها خودداری کرده است.

رضایی که زمانی مدیریت روابط عمومی معاونت صدا و همچنین مشاور معاون صدا در رادیو را عهده‌دار بود، از تابستان سال 91 مدیر رادیو فصلی شد.

رضایی در زمان مدیریتش در گفت‌وگوهایی مجزا بر این نکته تاکید داشت، «هیچ رقابتی بین شبکه‌های رادیویی وجود ندارد، شبکه‌ها با یکدیگر همکاری می‌کنند. میان شبکه‌ها همکاری و رفاقت وجود دارد و رقابتی نیست.»

او در زمان مدیریتش در رادیو تابستانه به ایسنا گفته بود: فاکتوری که ما در رادیو تابستانه در نظر گرفته‌ایم، ایجاد انگیزه مضاعف برای مردم، امیدبخشی و آگاه‌سازی است؛ به گونه‌ای که تلاش کرده‌ایم به مردم دل و دماغ بدهیم.

رضایی در زمان فعالیت رادیو مهر هم گفته بود که این شبکه افزایش حداقل 10 هزار مخاطب به حجم مخاطبان رادیو را به همراه داشته است.

با کناره‌گیری رضا رضایی از مدیریت رادیو اینترنتی ایران صدا و رادیو فصلی، حمیدرضا مقدسی سرپرست رادیو فصلی شد.

بر این اساس موفقیت این رادیوی موسمی مدیران صدا را بر آن داشت که در فصل‌های پاییز، زمستان و بهار نیز فعالیت آن را ادامه دهند.

با این حال رادیو فصلی با این همه دغدغه و اهدافی که در این یک سال برایش تبیین شده، هنوز مدیر قطعی ندارد و حمیدرضا مدرسی هم که همزمان مدیریت گروه فرهنگ و هنر ایرانصدا را عهده‌دار است، سرپرست این شبکه شناخته می‌شود.

اما رادیو هنوز هم برای رادیو فصلی آرزوهای بزرگ در سر دارد؛ آرزوهایی که در گروی بهره‌گیری از تمام ظرفیت و نیروهای رسانه‌ای باسابقه چون رادیو است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي و عزیز سایت عدالت رسانه ای.لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت،ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نسیم در استانها

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2705
  • کل نظرات : 781
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 124
  • آی پی امروز : 95
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 1,220
  • باردید دیروز : 108
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,883
  • بازدید ماه : 3,711
  • بازدید سال : 30,048
  • بازدید کلی : 781,260
  • کدهای اختصاصی
    .
    پـخش زنـده شـبـکه ها

    شبکه ها در عربست