loading...
عدالت رسانه ای
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
همبازی شدن لیلا حاتمی و همسرش در فیلمی جدید/ عکس 0 120 yoonessorkhabi
آهنگ جدید سامان جلیلی با نام خیال / دانلود 0 99 hamed-76
اعلام آثار پذیرفته شده در جشنواره تئاتر خیابانی طلوع خرداد 0 85 hamed-76
فرزاد فرزین: حاضر نشدم در کنار خواننده ای از رژیم صهیونیستی قرار گیرم 0 87 hamed-76
گریم پوریا پورسرخ برای سریال کیمیا/ عکس 0 91 yoonessorkhabi
غافلگیری خانم بازیگر در روز تولدش/ عکس 0 112 yoonessorkhabi
لیفتراک سواری الناز شاکردوست/ عکس 0 109 yoonessorkhabi
جایزه ویژه جام‌جهانی فوتبال هنرمندان به خواننده ایرانی رسید 0 87 hamed-76
نمایش «رد کارپت» عطاران در جشنواره کن 0 124 hamed-76
۵ فیلم بد جشنواره کن 0 99 hamed-76
فیلمسازان ایرانی محبوب «کن» چه کسانی هستند؟ 0 110 hamed-76
برگزیدگان سینه فونداسیون کن جوایز خود را گرفتند 0 85 hamed-76
معرفی برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن 0 108 hamed-76
«عشق در نبرد اول» جایزه باران شد 0 106 hamed-76
برد پیت شعری از مولانا را روی دستش خالکوبی کرد/عکس 0 121 hamed-76
رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کن 2014 0 118 hamed-76
مجری جشنواره کن 2014 معرفی شد/عکس 0 123 hamed-76
مریلا زارعی عکس منتسب به خودش را تکذیب کرد/عکس 0 272 yoonessorkhabi
گریم متفاوت مهدی سلطانی در سریال مدینه عکس 0 125 yoonessorkhabi
عموپورنگ در قبرستان ابن بابویه/ عکس 0 145 yoonessorkhabi
یونس سرخابی بازدید : 89 1392/05/16 نظرات (0)

تلویزیون توفیق چندانی در ارائه‌ سریال‌های رمضان نداشت.

جبار آذین منتقد تلویزیون چهار مجموعه‌ای که امسال در ایام رمضان به روی آنتن رفتند را مورد نقد و بررسی قرار داد و گفت: رسانه‌ی ملی در رمضان 92 با سه مجموعه سعی کرد خودش را با مخاطب همراهی کند، اما آنچه که ارائه شد نشان دهنده‌ی اشکالات و ضعف‌هایی بود که می‌توان به این نتیجه رسید که تلویزیون توفیق چندانی در ارائه‌ی این سریال‌ها نداشته است.
 

 بازیگران بار «دودکش» را به دوش کشیدند

آذین درباره‌ی سریال «دودکش» که از شبکه‌ی یک سیما به روی آنتن می‌رود، به خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا گفت: این سریال کمدی - خانوادگی، اجتماعی با وجود اینکه نظرهای بسیاری را به جهت بار کمدی و خنده‌دار بودن جلب کرد، اما بازی‌های بازیگران کار را به دوش کشیده‌اند.

او ادامه داد: آنچه که در این سریال مطرح شد، کمترین سنخیت و هماهنگی را با نیازها و انتظارات مخاطبان و همچنین مطالبات رهبری داشت.

این منتقد با اشاره به اینکه «دودکش» در بخش سرگرم کردن به توفیقاتی رسید، گفت: به لحاظ ساختاری و محتوایی جدای از اینکه دودکش ارتباطی به این ایام نداشت، در شأن پرونده‌ی کاری محمدحسین لطیفی نبود.

آذین همچنین با بیان اینکه پیش از این کارهای قوی‌تری از لطیفی دیده شده بود، گفت: این مجموعه در قیاس با کارهای قبلی لطیفی راهی به جلو محسوب نمی‌شود و به لحاظ حرفه‌ای در حد کارهای قبلی نیست. این مجموعه به لحاظ داستانی و فیلمنامه حرفی برای تعمق نداشت. همچنین موضوعات نیز پیش پا افتاده بود.

او در ارزیابی سریال «دودکش» گفت: بازی‌های خوب بازیگران و استفاده از قواعد ژانر کمدی در این مجموعه موجب شد تا مخاطب خود را پیدا کند.

«خروس» قربانی بی‌برنامگی تلویزیون

آذین درباره سریال خروس گفت: این مجموعه به خاطر اشکالاتی که در آن وجود داشت فکر نمی‌کنم مورد رضایت خود سعید آقاخانی هم باشد. نه اینکه جایی عنوان کرده باشد اما از این جهت که این مجموعه قرار بود در 15 قسمت و برای نوروز پخش شود، اما شبکه پیش از این برای ساخت سریال‌های مناسبتی کوتاهی کرد و برنامه‌ای نداشت و به ناچار این سریال را که 15 قسمت بود با آب بستن به 26 تبدیل کرد.

او ادامه داد: سریال «خروس» نه سریال قوی‌ای بود نه ماه رمضانی بود و نه ساختار حرفه‌ای داشت و به طور کل شاهد بروز حوادث و ماجراهایی در این سریال هستیم که هیچ سنخیتی با واقعیت ندارد.

این منتقد درباره‌ی ارزیابی خود از سریال «خروس» گفت: «خروس» قربانی بی‌برنامگی صداوسیما شد.

«مادرانه» گوی سبقت را ربود

این منتقد درباره سریال ماه رمضان شبکه اظهار کرد: سریال «مادرانه» با وجود اینکه خط اصلی داستان آن حرف جدیدی برای گفتن ندارد، اما به دلیل پرداخت خوب شخصیت‌ها و روایت درست تصویری، دیالوگ‌های درست و بازی‌های مناسب توانست گوی سبقت را نسبت به سریال‌های دیگر بگیرد. اما این سریال کاستی‌هایی هم داشت. از این جهت که در جاهایی نقش‌های اردلان و رها را به صورت تیره بیان می‌کرد که نشان دهنده‌ی این بود که نسل آن‌ها نسل‌های چندان مقبولی نیستند در صورتی که اینگونه نیست.

وی همچنین به بخش‌های مربوط به بازی آتیلا پسیانی و روابطش با اردلان اشاره کرد که در هوا رها شد و این اشتباه بزرگ این سریال بود.

آذین همچنین امتیازات این سریال را کارگردانی جواد افشار دانست که او را یک گام جلوتر نشان می‌دهد و گفت: بازی‌های مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، شقایق فراهانی، عباس غزالی و هستی مهدوی‌فر از امتیازات «مادرانه» است.

ساخت سریال چهارساله «شاید ...» بی‌سابقه بوده

جبار آذین معتقد است: همین که در تلویزیون سابقه نداشته مجموعه ای در چهار سال به طور مستمر پخش شود، امتیاز آن به حساب می آید.

او در عین حال اظهار کرد: برای اینکه این روند رو به رشد تداوم داشته باشد، باید ضعف‌های موجود در فرم و محتوا رفع شود، زیرا اگر این تحول روی ندهد، سقوط خواهد کرد و مخاطبانی که با خود همراه کرده، از دست خواهد داد.

جبار آذین درباره‌ی این مجموعه اظهار کرد: یکی از سریال‌های کم نظیر تلویزیون که طی سال‌ها فراز و فرود داشته و توانسته بر اثر مرور زمان به توفیق برسد، مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» است. زمانی که این سریال آغاز شد، حرف و حدیث‌های فراوانی پیرامون آن وجود داشت و بسیاری آن را کپی مجموعه‌های تلویزیونی مشابه خارجی و بسیاری ضعیف قلمداد می‌کردند که موفق نخواهد شد. اما این سریال بر اثر پیگیری سازندگان و دعوت از افراد و عوامل حرفه‌ای برای ادامه کار و سخت‌کوشی دست‌اندرکاران، توانست نظرها را به خود جلب کند و از نظر زمانی به یکی از طولانی‌ترین سریال‌های تلویزیون کشورمان تبدیل شود.

وی در ادامه با اشاره به مضمون و محتوای این مجموعه گفت: در آغاز پخش، این مجموعه، به لحاظ مضمون متنوع بود اما از نظر کار حرفه‌ای دچار نقص و اشکال بود؛ کسانی که در مقام کارگردان یا بازیگران با این پروژه همکاری می کردند، اغلب آدم‌هایی بودند که تجربه، مهارت یا سابقه‌ای در عرصه فیلم و سریال نداشتند از همین رو در آغاز کار استقبال زیادی از آن نمی‌شد اما به مرور هر چه گروه محکم‌تر و با تجربه‌تر شد، سوژه‌ها را متنوع‌تر کرد و فیلمنامه‌ها با استحکام بیشتری به نگارش درآمد و عوامل حرفه‌ای به آن پیوستند و در نهایت سریال توانست بعد از گذراندن مراحل به یک مجموعه حرفه‌ای تبدیل شود.

این منتقد در عین حال افزود: اکنون افراد متبحری با این مجموعه تلویزیونی همکاری دارند و داستان‌هایی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد که به لحاظ نوع نگاه به لایه‌های اجتماعی و توجه به معنویات در شرایط بهتری قرار دارند، به نحوی که مخاطبانی دست و پا کرده است.

آذین در این گفت وگو ارزیابی خود از این مجموعه را اینگونه عنوان کرد: در مجموع می توان گفت، سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» مجموعه ای است که به مرور به تحول رسیده و امروز در جایگاهی است که می‌تواند با سریال‌های حرفه‌ای رقابت کند اما این سریال همچنان نیازمند نگاه عمیق به مقوله های اجتماعی و دینی است. این مجموعه کار خود را با کسانی شروع کرد که در عرصه سینما و تلویزیون حرفه‌ای نبودند و به مرور کسب دانش و تجربه کردند و حالا جزو حرفه‌ای‌ها به شمار می روند.

این منتقد در پایان گفت: همین که در تلویزیون سابقه نداشته مجموعه ای در چهارسال به طور مستمر پخش شود، امتیاز آن به حساب می آید اما برای اینکه این روند رو به رشد تداوم داشته باشد، باید ضعف های موجود در فرم و محتوا رفع شود زیرا اگر این تحول روی ندهد، سقوط خواهد کرد و مخاطبانی که با خود همراه کرده، از دست خواهد داد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي و عزیز سایت عدالت رسانه ای.لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت،ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نسیم در استانها

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2705
  • کل نظرات : 781
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 124
  • آی پی امروز : 77
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 472
  • باردید دیروز : 108
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,135
  • بازدید ماه : 2,963
  • بازدید سال : 29,300
  • بازدید کلی : 780,512
  • کدهای اختصاصی
    .
    پـخش زنـده شـبـکه ها

    شبکه ها در عربست